Gå til innhold

DVD-Jon på nyhetene idag.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har rett i det, han lagde bare grensesnittet til programmet...Men han blir vel regnet som pressetalsmann i gruppa, sikkert derfor han er så omtalt i media.

 

Ellers er vel arbeidet han gjorde på nivå med visual basic programeringen i videregående skole, såvidt jeg forstod det av en bekjent.

 

 

Mvh

Sindre Hellevik

Lenke til kommentar

Quote:


On 2002-04-11 00:19, C. Alshus skrev:

OK, fint.

Men jeg synes at media fremstiller han som noe mer enn det han kanskje er.

Talsmann for gruppa, ja han kan vel kanskje kalles det.



 

Jeje. Saann rent bortsett fra at Jon bare har laget et GUI, og at han ikke har peiling paa hvem opphavsmennene til programmet er, saa er han sikkert flink.

Lenke til kommentar

okok......

saken er den som mange av dere har sagt... han laga bare programmet..... han knakk ingen koder eller no slik....men han ble kontaktet fordi det er jo han som laget det banebrytendes programmet... og som mange vet er jo ikke nyhetsverdnen helt innen data... så de trodde vel at det var han som gjorde det....

 

men poenget mitt er som følgende...!!!

 

JON!!! nå som du har fått deg jobb og masse penger.... PLZ kj0p deg nye klær.... jeg ber på knærna mine... jeg gikk på skole sammen med deg og du hadde samme klær HVER bidig dag... og en ting til..... KJØP DEG BARBERmaskin...... PLZ?!??!?!?!

den puse barten din syntes lang vei!! :grin:

jaja..... bare noen råd på veien jon! hehe

 

gl hf videre.....

Lenke til kommentar

Det var 3 personer som gikk sammen og lagde MoRE, Masters of Reverse Engienering, en av de tre var Jon. Koden var allerede knekt av en annonym tysker som var en av de tre, så koden var knekt før MoRE ble stifta. Jon var, så vidt jeg vet, bare med på å lage GUI til DeCSS.

Jon gikk ut med programmet offentlig, og da ble han kjent som DVD-Jon, han som cracka CSS...

Noe han ikke gjorde!

Lenke til kommentar

Den filmen som Jon hadde oppe på Mac'en under reportasjen så ut til å være den relativt nye franske filmen "Brotherhood of the Wolf".

 

Ganske bra film, bare litt synd at en av de store hovedpersonene i filmen dør underveis, skal ikke nevne hvem som spiller denne rollefiguren (det vet sikkert mange av dere allerede).

Lenke til kommentar

Quote:


On 2002-04-11 09:13, Mr.Hassan skrev:

Det som overaska meg mest med innslaget i går var at Opera støtta Dvd-jon offesielt... :wink:


 

Hmm... var det ikke en representant (leder?) for IETF (The Internet Engineering Task Force) som ga sin støtte til DVD-Jon?

 

_________________

SI-korrekt sig:

MSI-K7T266 Pro2-RU, XP 1600+, GeForce 2MX, 80 GB WD, 20,5 GB WD, 13 GB Fujitsu, 512 mebibyte DDR, Plextor 12/10/32, Aopen dvd, Chieftec DX-01-BLD, 100 Mbit LAN 24/7

 

[ Denne Melding var redigert av: borre på 2002-04-11 14:07 ]

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...