Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

"Cutte" Telenor linja til prosenter?


Anbefalte innlegg

det er vel ikke noen som vet åssen man deler opp telehor adsl båndbredden opp, slik at jeg kan dele like mye til alle vennene mine? akkurat nå sliter jeg med at en av kameratane mine downloader ett eller annet som tar noe jævlig av båndbredden. 500 ping i cs. har den største linja til telenor 1024/256.

 

jeg bare lurte, for nå er det sånn at det har blitt busniess ut av adsl! :smile: jeg solgte 6,4kb/s i ett år for 200 spenn til en rekke kompiser. nå er det slik at de får 100kb/s enkelte ganger... dette liker jeg ikke! :smile:. jeg er blitt en viktig ISP i hokksund!

 

jeg har en pc med: dual intel pentum 200 pro (socket :cool:, 64mb ram (max) to 3com etherlink xl 10/100mb kort, samt en 3com officeconnect switch 16 porter. PC-en kjører red hat linux, med smothwall eller hva nå den greia heter.

 

trenger seriøst hjelp!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tror jeg anmelder deg jeg... for d er faktisk ikke lov og "selge" eller gi til naboer i det hele tatt !!

Du har bare lov og ha et lite hjemmenettverk imellom egne maskiner innenfor EGEN bolig/hus...

(d med anmelding var bare en kødd om du ikke fatta d...=)

Men du burde være forsiktig med og skrive slikt på forumet !

Lenke til kommentar

Jeg bor selv i Hokksund har en egen 1024/256kbps linje som jeg KUN bruker alene.

Ikke noe TP kabler som blir strekt over til naboen eller slikt her!

Må si du er en dust om du tror du vil slippe billig unna hvis Telenor får snusen i at du driver av å selger båndbredden dems. Du ville nok fått den linja di rimlig kjappt stengt fra Telenor hvis du blir oppdaga... noe du mest sannsynlig vil bli.... tro meg!

Ikke bare det, men de som "kjøper" denne båndbredden av deg må da være rimlig tette i pappen når de selv kan få installert sin egen ADSL fra Telenor, Tiscali eller SDSL fra catch.

Lenke til kommentar

Quote:



jeg bare lurte, for nå er det sånn at det har blitt busniess ut av adsl! :smile: jeg solgte 6,4kb/s i ett år for 200 spenn til en rekke kompiser. nå er det slik at de får 100kb/s enkelte ganger... dette liker jeg ikke! :smile:. jeg er blitt en viktig ISP i hokksund!



trenger seriøst hjelp!



 

 

Hehe ler meg ihjel :smile:

vel du får slutte og selge av linja di hvis du vil beholde hastigheten din.

Det er jo helt utrolig hva enkelte kan finne på for og tjene noen lusne 100 lapper hahahahhahahah.

Fortell nå naboene dine at de kan fikse seg adsl selv slik at du kan ha dw hastigheten du vil.

En annen ting er vel at dette ikke en gang er lovlig.

 

 

airguard

Lenke til kommentar

Er jo helt idiotisk å drive av å selge båndbredde fra sin egen ADSL linje som han har hos Telenor... står jo strengt at han ikke skal bruke noe båndbredde "uten for husets 4 vegger"! Pluss at han driver av å tar betalt for hele greia!

En ting jeg ikke skjønner er hva de tenker de som "kjøper" disse tjenestene av han! Han bryter da samtlige betingelser som Telenor har på ADSL privat.

Hadde muligens vært anerledes hvis han hadde hatt et bedrifts abonnement... men dette er til helt andre priser enn hva som er for private!

Lenke til kommentar

ÅHH!!

dere er så dumme.. :evil:

alt er lov så lenge man ikke blir tatt :smile:

jeg veit ikke om noe program..

men i Wintendo kan man vel kanskje bruke en ny versjon av Sygate.. vi kjører også smoothwall.. det er ikke så veldig smooth på DCC :cry:

lykke til med jakten av program.. jeg skulle også gjerne hatt et sånt et.. har en ISDN :smile: linje å dele :smile:

Lenke til kommentar

...duverden, her var det mye leven og viftende moralske pekefingre ( med noen unntak ) - hadde vært sjeleglad hvis noen gadd dele båndbredde for en rimelig penge, og forresten er det ingen her som lider av det. De som har adsl har altfor rimelig internett i forhold til oss med ISDN.

 

Håper mr.a får kloa i en switch, ellers må han jo ta ned dette gode tiltaket.

Lenke til kommentar

Quote:


On 2002-04-11 08:46, OND.Amorphis skrev:

Er jo helt idiotisk å drive av å selge båndbredde fra sin egen ADSL linje som han har hos Telenor... står jo strengt at han ikke skal bruke noe båndbredde "uten for husets 4 vegger"! Pluss at han driver av å tar betalt for hele greia!

En ting jeg ikke skjønner er hva de tenker de som "kjøper" disse tjenestene av han! Han bryter da samtlige betingelser som Telenor har på ADSL privat.

Hadde muligens vært anerledes hvis han hadde hatt et bedrifts abonnement... men dette er til helt andre priser enn hva som er for private!


 

HEHEHE!! MUHAHA!! kort sagt: jeg gir **** i telenors patetiske dritt kontrakt. jeg deler så mye jeg vil. håper telenor går konk... da var det sagt :grin:

 

switch? har en 3com switch, men er ikke denne til nettverks tilkobling?

 

men det krizzkrozz sa var ***** hjelpsomt, isteden for å prate om at det er ulvolig, hjalp han meg faktisk... veldig fint at det er noen som egentlig "hjelper" folk! nå har jeg fått satt opp "bandwith limiting". nabone har allerede sendt meg sms om at hastigheten er dårlig :razz:! jeg bare viser til den orginale kontrakten om 6,4kbs.

 

det blir faktisk penger ut av detta asså. nå har jeg en god del kunder som leier av meg. jeg har ikke penger til å betale denne linja ut av egen lomme vet du :sad:. vurderer tiscalis 2000 linje, nextgentel er ikke kommet til hokksund enda (som en eller annen antydet.)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...