Gå til innhold

Hvordan få skjermen til 115 Hz i Win 2000 pro


eridanie

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Quote:


On 2001-11-01 22:09, eridanie skrev:

Har akurat kjøpt meg en Hitachi skjerm som skal klare 115Hz i 1024x768 hva gjør jeg????

Kan noen hjelpe meg.instilingene i windows 2000 er jo 100-120Hz hvordan får jeg 115??


 

Bare tull å kjøre 115Hz - hold deg til den laveste flimmerfrie frekvensen (vanligvis 85Hz). Høyere oppdateringfrekvens gir høyere båndbredde, og dermed et mer uskarpt bilde.

Lenke til kommentar

Hvis du kjører 120Hz i quake, er det noe galt med quake... Det støtter nemlig bare 60 Hz. 120 fps er noe annet. For øvrig kan ikke øyet oppfatte mer enn 85 Hz vanligvis, så det er ikke så mye vits i å kjøre noe som er høyere enn dette. Jeg kan nesten garantere at du ikke merker noe forskjell på 95 og 115 Hz refresh. Om du merker noen forskjell, så er det fordi du vet at den er der :wink:

Lenke til kommentar

hvis du har et NVIDIA kort anbefaler jeg deg å laste ned nividia refresh rate fix, mye bedre enn powerstrip hvis du ikek skal overklokke/tweake skjermkortet.

 

sier det fordi jeg har en skjerm som "klikker" når oppløsning byttes, og powerstrip klarer å bytte oppløsninga enda et par ganger. Powerstrip sliter også med å få korrekt skjermstørelse når du skifter oppløsning, slik at hvis du går inn på et spill så blir synlig omeråde mindre/større -ukalibrert.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...