anon12234 Skrevet 23. mai 2004 Skrevet 23. mai 2004 til alle dere som skal lage engen vannkjøling og trengr kobberplater så kan man kjøpe de her.... http://www.astrup.no/oslo/astrup.nsf/id/5B...AA?OpenDocument
Skrue Skrevet 23. mai 2004 Skrevet 23. mai 2004 Jepp. Og de har en kasse med avkapp i diverse størrelser / tykkelser også. Kan være lønt verdt å rote litt i den. Da slipper du å betale for kapping! Men kilopris skal de ha, okkesom.
Lacim Skrevet 24. mai 2004 Skrevet 24. mai 2004 Ville ha vært litt kjekt med radiator og blokk i titan. Da kan du jo kjøre saltvann igjennom uten å tenke på korrosjon osv. I tillegg trenger du ikke spesielt tykke vegger, titan er monsterkraftig. Dessverre er nok prisen temmelig høy, og jeg vet iallfall at jeg ikke har utstyr til å arbeide med titan.
Josten Skrevet 24. mai 2004 Skrevet 24. mai 2004 (endret) Var en tur på astrup, men syntes det var litt dyrt. Nå sjekket ikke jeg avkappkassa da, men de skulle ha nesten 300kr for en antageligvis for liten bit i forhold til det jeg trengte. Hadde vel kommet opp i rundt 500kr hvis jeg skulle hatt det jeg ville. Liker ikke å ikke ha noen svinnmuligheter . Og for en fattig skoleelev ble det litt for mye. Skrue; vet du hva kiloprisen ligger på for avkapp? Endret 24. mai 2004 av Josten
Skrue Skrevet 24. mai 2004 Skrevet 24. mai 2004 Tjah sånn ca i alle fall. Jeg betalte 180 flis for rundt 700 gram +-. Det blir vel omtrent 250,- for kiloen. Så du får med andre ord 2kg kobber for 500 penger. Men behøver du virkelig så mye da?
Josten Skrevet 24. mai 2004 Skrevet 24. mai 2004 Er vel egentlig ikke sikker. Men må man ikke regne med å bruke ca 500g på en cpu-blokk? Og hvis jeg da skal ha til gpu og nb i tillegg + regne med en del svinn (må bruke bor for å lage, så har en følse av at jeg vil klare å bore tvers gjennom et par ganger), ville jeg tro at jeg burde trenge en del. Prøvde også på stokstad på alna. Men der sa de at de ikke hadde. Burde nok være en del billigere der hvis de hadde hatt.
Skrue Skrevet 24. mai 2004 Skrevet 24. mai 2004 (endret) 500gram på en CPU-blokk? Vel, da tar du sikte på en røslig utgave! Men dette har jo også sammenheng med valg av design og måten du lager den på da. Kan jo forsiktig røpe at den CPU-blokka som ligger ved siden av meg nå, veier skarve 135gram. Og det tiltross, festes den vha de fire festehullene rundt sokkelen. Om alt går som det skal, vil du snart kunne lese "oppskriften" som en worklogg.... Skal straks igang med å teste blokka, er faktisk ganske spent på resultatet. Så mao; Du kan komme langt med 500gram! Og da har du jo nok til CPU, GPU og NB. Endret 24. mai 2004 av Skrue
Erik J. Nilsen Skrevet 24. mai 2004 Skrevet 24. mai 2004 Veldig langt kommer man faktisk ja. Eneste blokkene som begynner å ligne på 500Gram er maze design med både top og bunn i kobber 10mm tykkt
Skrue Skrevet 24. mai 2004 Skrevet 24. mai 2004 Har nå testet min nye hjemmelagde blokk på 135gram, hvorav ca 90-95gram er kobber. Skal selvsagt være forsiktig med å skryte nå, men jeg er meeeget fornøyd med resultatet! De faktiske tallene blir presentert siden, sannsynligvis som en innledning i workloggen omkring denne blokken.
Josten Skrevet 24. mai 2004 Skrevet 24. mai 2004 Overdrev visst litt der ja. Så at en kopperblokk på 500g blir ca 9*5*1cm, noe som jo absolutt er i meste laget. Får ta en tur bort dit igjen snart hvis jeg ikke finner noen andre steder. Bare så kjedelig at det ligger på andre siden av byen og bare har åpent på hverdager. Gleder meg til workloggen! Regner med at det er like god kvalitet som ellers
Grev_Rasmus Skrevet 24. mai 2004 Skrevet 24. mai 2004 til alle dere som skal lage engen vannkjøling og trengr kobberplater så kan man kjøpe de her.... http://www.astrup.no/oslo/astrup.nsf/id/5B...AA?OpenDocument kjipt at det ikkje e i ålesund+ har ringt rundt til stål grosister å blikken slagere hele dagen uten hell skal ringe tafjord kraft i morgen å spørre håper di har
Kurume Skrevet 25. mai 2004 Skrevet 25. mai 2004 Hvilken tykkelse bør en velge hvis en skal lage en blokk i kobber?
Erik J. Nilsen Skrevet 25. mai 2004 Skrevet 25. mai 2004 Hvilken tykkelse bør en velge hvis en skal lage en blokk i kobber? Kommer helt an på typen blokk man skal lage, design etc. Dette må man finne ut før man lager helst. Dritt kjipt å sitte med pussemaskinen i 10 timer for å få blokkene mindre
Skrue Skrevet 25. mai 2004 Skrevet 25. mai 2004 Nettopp. Og hvis man venter litt nå, så dukker det snart en "oppskrift" på en blokk med relativt små mengder kobber. Følg med i worklogs..... *Streve med ftp*
Lacim Skrevet 25. mai 2004 Skrevet 25. mai 2004 Synes noen skal ta på seg bryet å lage en blokk og radiator i titan, for så å ha saltvann i systemet.
ManagHead Skrevet 26. mai 2004 Skrevet 26. mai 2004 Synes noen skal ta på seg bryet å lage en blokk og radiator i titan, for så å ha saltvann i systemet. Blir det stor forskjell i kjøleevne ved å bruke saltvann? sikker på at de andre komponentene tåler det da? slanger, pumpe etc...
Lacim Skrevet 26. mai 2004 Skrevet 26. mai 2004 Saltvannspumper er å oppdrive, og saltvann kan vel gi en liten økning i ytelse, grunnet nettopp saltet. Tror dog ikke titanblokka til prosessoren vil være like god som en i sølv/kobber, menmen. Det er jo et lite prosjekt, men selv har jeg verken mulighet, lyst eller tid til å bruke på et slikt prosjekt.
Kauder Skrevet 28. mai 2004 Skrevet 28. mai 2004 H0h0, jeg fikk to saftig blokker som veier massevis av morfar, HELT GRATIS. Tenker dere føler dere eid nå ja, mhm...
Opteron Skrevet 30. mai 2004 Skrevet 30. mai 2004 H0h0, jeg fikk to saftig blokker som veier massevis av morfar, HELT GRATIS. Tenker dere føler dere eid nå ja, mhm... lol. Det er slike utsagn som får meg i godt humør
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå