Gå til innhold

Lage vannkjøling fra scratch...


Anbefalte innlegg

Har ikke så mye utstyr (ganske standard faktisk), og jeg kan vel ikke akkurat skryte av erfaring ifra slike ting... men nå nærmer sommerferien seg, og noe må jeg jo finne på for å få tiden til å gå. Har bestilt komplett vannkjøling fra før av, men som sagt, det er prinsippet her... Skulle gjerne hatt radiator, gpu, cpu og NB blokker (pumpe må jeg nok kjøpe) har ikke allverden av penger heller, men alltids nok til materiale (har ikke lyst til å bruke mer enn en høvding på dette prosjektet) Nå er dere sikkert sprekkeferdige av nyskerrighet om hva jeg spør etter her tenker jeg :p Altså... noen som har noen guider/linker til steder der det er godt beskrevet, på allment språk (gjerne engelsk) hvordan jeg lager noe sånt?

 

Fremdeles forvirrende? HVORDAN LAGER JEG VANNKJØLING FRA SCRATCH?

 

edit: noen leifer som hadde sneket seg inn her gitt...

Endret av arnosmith
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

var egentlig mer interessert i en internettside, der alt var oversiktig og fint... er jo så rotete på forumer om ikke man lurer på én bestemt ting, mens det her er et sett. Aner jo heller ikke hva som er kompatibelt med hverandre hvis jeg lager litt her, og litt der...

Endret av arnosmith
Lenke til kommentar

Behövs en anvisning?

 

- Det räcer att veta hur vattenblock brukar se ut för att göra ett eget.

- Som radiator är det enklast att göra en platt låda av koppar eller aluminium som får stå på högkant och även fungera som reservoar.

 

Material:

- Plåtskivor, nipplar, slang, skruv.

- En akvariepump.

 

/Olle

Lenke til kommentar
  • 4 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...