Jannis-15 Skrevet 22. mai 2004 Skrevet 22. mai 2004 hmm.. vet ikke om dette er helt rett kategori men. det jeg lurer på er hvordan det ville blitt å skjøtet en skjermkabel med en vanlig TP kabel ca 10 meter? en nettverkskabel er jo ikke skjermet eller noe, så er litt i tvil på hvordan resultatet vil bli. jeg kjører på et GF4 TI4400 kort, og bruker en Nokia multigraph 447Za 17" skjerm. jeg kjører 1152*864*32@75Hz. eneste problemet jeg har er å få tak i kabel til skjermen så jeg kan få kastet maskinen på loftet.. har ikke 500,- jeg kan bruke på en vga kabel akkurat nå, så å kjøpe en kabel blir uaktuelt med det første i allefall. er det noen som har prøvd dette før og vet omtrent hvordan resultatet vil bli? Takk. Mvh, Jan Erik
Hårek Skrevet 22. mai 2004 Skrevet 22. mai 2004 Det går garantert ikke bra. Du skal ikke klusse mye med skjermsignaler før de blir helt "ødelagt". Det er relativt høye frekvenser (~250MHz) så du trenger god impedansmatching for ikke å få refleksjoner. Dvs det eneste som virker er 75 ohm coax kabel. Du kan lese litt om det her: http://audioholics.com/techtips/audioprinc...VideoCables.php
vegjoh Skrevet 22. mai 2004 Skrevet 22. mai 2004 (endret) Det måtte vel i tilfelle blitt noe sånt, men det koster mer enn VGA-kabel (og er vel dermed ikke aktuelt for deg). Vegard Edit: Litt dårlig formulert.. Endret 22. mai 2004 av vegjoh
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå