Gå til innhold

min 120Gb borte?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noe veldig rart ha skjedd med disken min. Vet ikke helt hvordan, men min 120Gb disk har krympet til ca 1,9Gb. Det er i hvertfall hva BIOS og windows(fra en annen disk) sier meg. Jeg kan heller ikke gå inn på disken uten å få spm om å formatere.

jeg vil gjerne rette opp denne feilen, men hvordan? finnes det en løsning uten og formatere?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hmm...hørtes ikke bra ut..hehe..du kan gå hit --> høyreklikk min datamaskin, behandle, diskbehandling..så kan du sjekke om det står at du har 120 der...gjør det det..har du fått et virus trur jeg..kameraten min fikk et virus en gang som gjorde at hdd krympet... står det 1,9gb der og aner jeg ikke...kanskje du burde formatere..

Skrevet

Hmm.... Hvis jeg åpner Partition Magic 8 leser den fint at det er en 120Gb disk, men en partisjon på 1,9Gb ser ut til å oppta hele plassen. Kanskje det er noe feil med parameterene?

Kan en mulig konvertering løse problemet?

Skrevet

Regner med at du har NTFS filsystem, og da kan du teste getDataBack for NTFS. Dette er noe jeg har brukt flere ganger, og det er et meget godt program for å få tak i data på en harddisk. Hvis Fat32, så er det getDataBack for Fat som gjelder. Har ingen anelse hva som er skjedd, men du kan prøve disse programmene for å få tak i data ihvertfall.

-b-

Skrevet

GetDataBack for NTFS så ut til å fungere ganske greit. Skannet disken, synd jeg bare fikk ut 1,4 MB da... Ikke noe spesielt heller, bare noen .dll filer..

finnes det andre måter?

Skrevet

jeg brukte programmet Recover My Files som fungerte veldig bra.

men nå ble problemet litt annerledes. jeg har henta ut all mulig data og skulle til å partisjonere den igjen. jeg slettet partisjonen og lagde en partisjon med windows xp. NTFS. fremdeles er harddiskens størrelse kun på 1,8Gb når den egentlig skal være på 120Gb.

hva er galt?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...