Gå til innhold

Nå har jeg fått meg vapochill... trenger hjelp..


Per_le

Anbefalte innlegg

Hei Per_le!

 

Godt å se at ikke bare jeg som lider av samme problem.

Min vapo pe viser -26C grader på evap temp, men i BIOS,SiSoftware Sandra og SpeedFan viser tempen 22-34C grader :blush:

 

Jeg er heller ikke sikker på hva som er korrekt, men jeg skal iallefall updtae bios, for hvis den viser feil kommer alle ekstra program til å gjøre det.

 

Hvilket hk, vapo osv har du da?

 

Mvh Carl Oscar Raphaug

Jeg har epox EP-8rda+ ..

tror jeg vapochill PE er ikke sikker.. ihvertfall hvit kabinett..

åssen updater jeg biosen..? :dontgetit:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Sånn uten helt å ha lest hele tråden, vil jeg faktisk tippe at det er en monterings feil som gir så høy temp, har gjort det selv mange ganger.. :)

 

Ofte er ikke Hode plassert riktig på om det er et AMD Socket A kit det er snakk om. Et det en p4 eller AMD754/940 så skal det "nesten" ikke gå an å feste den skjevt.

 

Har du AMD socket A kit derimot, trengs det tålnodighet og litt øvelse for å få kittet på plass sikkelig. Se VapoChill sine egene forum ang akkurat dette, en meget bra veiledning på montering er linket her. AMD Mounting

 

Hvilken type vapochill har du? Har du XE feks så må du passe på å bruke riktig kjølepasta, artic silver 5, 3 etc fungere veldig dårlig. Bruk guffen som følger med eller Ceremic som vi har testet på siden her for en liten stund tilbake.Test

 

Ut i fra det du sier om at du har et hvit kabinett så har du SE om jeg husker riktig. Altså en av de først utgavene. denne viser noe "høyere" temp en PE og XE.

 

det vil si, står det -20 på fronten av displayet, så er nok CPU tempen din under full load på pluss siden, men ikke så mye som du gir inntrykk av, spes ikke om du ikke overklokker enda.

 

Sjekk guiden som jeg linket til, tipper det vil løse dine problemer ganske sikkert.. Bare vær forsiktig, har nettop knus en CPU i montering av det ****anna AMD kittet.

 

Håper det hjelper.... :D

Endret av Pritorian
Lenke til kommentar

Jeg har bestillt en Levicom 500W psu fra 3dfxcool.no, enermax'n var ikke kraftig nokk. Får den nye psu'n imorgen, da skal jeg update bios og se om det blir noe forskjell. Hvis det ikke blir bedre så skal jeg snakke med en kar jeg kjenner som har rimelig peiling på vapo osv, så da tar jeg av vapo'n og monterer den igjenn.

Jeg henvender meg til han grunnet dårlig erfaring med montering(knuste 2stk cpu'r :( )

Lenke til kommentar
Jeg har bestillt en Levicom 500W psu fra 3dfxcool.no, enermax'n var ikke kraftig nokk. Får den nye psu'n imorgen, da skal jeg update bios og se om det blir noe forskjell. Hvis det ikke blir bedre så skal jeg snakke med en kar jeg kjenner som har rimelig peiling på vapo osv, så da tar jeg av vapo'n og monterer den igjenn.

Jeg henvender meg til han grunnet dårlig erfaring med montering(knuste 2stk cpu'r :( )

skjedd noe eller?

Lenke til kommentar

Når du tar av kjølehodet så kikk på det for å se om det er et skikkelig godt avtrykk etter core. All goopen skal være presset til side, og det skal kun ligge igjen et nærmest usynlig lag der den har tuffet core. Har du hatt sikkelig kontakt, så er det nok bare temperatursensorene som er litt på tur. Ville ikke vært første gang... Så langt der ifra.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...