Gå til innhold

Nå har jeg fått meg vapochill... trenger hjelp..


Per_le

Anbefalte innlegg

Nå har jeg fått meg vapochill... trenger hjelp.. :cry:

jeg har satt alt som skal nå.. på chillkontrollen viser at det er - 20grader og på aida 32 viser cpu tempen på 35 grader.. Hva er feilen???

Trodde jeg skullle få minus grader på cpu'en min, men neida den er på 35 grader... :cry:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hola

 

Det er og vil alltid være endel grader forskjell mellom evaperator temp og cpu temp.

Alt i fra 30-45 grader faktisk.

På min prometeia mach II er det faktisk rundt 40 grader mellom evaporator temp (-45) og cpu temp (-2/-3)

Syns vel kanskje +35 på cpu'n var litt i overkant....

Som det ble nevnt lengre opp her,få tak og instaler nyeste firmware og kontrol panel til Vapo'n din.

 

/jan

Lenke til kommentar

Tror ikke sensorene måler minusgrader. (Correct me if Im wrong..)

 

Men hvorfor bry deg om det hvis det står at du har minustemp på vapoen egentlig?

Trodde det var kjent at det ikke gikk å måle minusgrader i windows... FATT DET

 

PS: Correct me if Im wrong2...

Lenke til kommentar

Her sies det mye rart. Tror ikke Per_le er tjent med synsing i hytt og pine...

 

Tempen som vises på vapo'en er tempen på gassen i evaporatoren (kjølehodet), og altså IKKE cpu temperaturen.

 

Du har mest sannsynelig, som karamba sa, dårlig kontakt mellom vapo og cpu. Dobbelsjekk monteringen av socket A festene på kjølehodet, og pass på å stramme helt nedtil spacerene (metallsylinderen på skrua).

 

Gjør som vist her, og du skulle være noenlunde safe..

 

Håper dette var til hjelp.

Lenke til kommentar
Her sies det mye rart. Tror ikke Per_le er tjent med synsing i hytt og pine...

 

Tempen som vises på vapo'en er tempen på gassen i evaporatoren (kjølehodet), og altså IKKE cpu temperaturen.

 

Du har mest sannsynelig, som karamba sa, dårlig kontakt mellom vapo og cpu. Dobbelsjekk monteringen av socket A festene på kjølehodet, og pass på å stramme helt nedtil spacerene (metallsylinderen på skrua).

 

Gjør som vist her, og du skulle være noenlunde safe..

 

Håper dette var til hjelp.

Det funka ikke.. cpu'en min ligger på 33 grader nå.. prøvd å tatt ut blokken ut og inn flere ganger... :cry:

skal jeg skru inn skruene max..? det er ganske stramme nå.. noen som kan gi meg en link til en temperatur måler? på cpu..?

Lenke til kommentar
Hola

 

Det er og vil alltid være endel grader forskjell mellom evaperator temp og cpu temp.

Alt i fra 30-45 grader faktisk.

På min prometeia mach II er det faktisk rundt 40 grader mellom evaporator temp (-45) og cpu temp (-2/-3)

Syns vel kanskje +35 på cpu'n var litt i overkant....

Som det ble nevnt lengre opp her,få tak og instaler nyeste firmware og kontrol panel til Vapo'n din.

 

/jan

kan du gi meg en direkte link??

Lenke til kommentar

Hei Per_le!

 

Godt å se at ikke bare jeg som lider av samme problem.

Min vapo pe viser -26C grader på evap temp, men i BIOS,SiSoftware Sandra og SpeedFan viser tempen 22-34C grader :blush:

 

Jeg er heller ikke sikker på hva som er korrekt, men jeg skal iallefall updtae bios, for hvis den viser feil kommer alle ekstra program til å gjøre det.

 

Hvilket hk, vapo osv har du da?

 

Mvh Carl Oscar Raphaug

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...