Gå til innhold

Uhell... kaffe ned i tasturet


Anbefalte innlegg

#emnetittel endret til en mer forklarende en#

 

Hadde et uhell med laptopen min for en tid tilbake (en green 550). Uhellet innebar kort fortalt en kopp kaffe utover hele tastaturet som sannsynligvis også rant ned i de indre delene. Til min store forundring så det ut til at pcen ikke tok noe skade av det og en stund fungerte den helt normalt. Men så etter en periode begynte den å oppføre seg merkelig, maskinen startet men skjermen ble ikke aktivert. Ved gjentatte forsøk på å starte maskinen fungerte det noen ganger. "Triks" som å ta ut batteriet og så sette det inn igjen så ut til å fungere. Problemet ble bare verre og verre inntil nå hvor jeg ikke får noe bilde på skjermen i det hele tatt. Det rare er at det samme skjedde ca. en uke etter at jeg fikk pcen for første gang i høst en gang, men denne gangen var det ikke noe kaffesøl eller lignende i bildet. Jeg sendte da inn maskinen og fikk den fiksa på garantien. Spørsmålet blir da, hva er lurt av meg å gjøre når jeg nå skal sende den inn til reparasjon igjen? Skal jeg si det som det er med kaffesølet, eller si at jeg har fått lignende problemer som forrige gang jeg sendte inn pcen og se hva som skjer. Frykter vel egentlig at kaffesøl opphever det som er av garantier. Noen som har vært borti lignende?

Endret av It's me
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ærlighet lønner seg =)

 

Lettere for dem å finne feilen når du sier det som det er, i stede for at du sier at den bare sluttet å virke, så leter de lenge før de finner rester av noe kaffe etc = bortkastet tid og gjør bare at det går lenger tid. Når de vet hva som er galt, kan de fikse det fortere.

Lenke til kommentar
Hadde et uhell med laptopen min for en tid tilbake (en green 550). Uhellet innebar kort fortalt en kopp kaffe utover hele tastaturet som sannsynligvis også rant ned i de indre delene. Til min store forundring så det ut til at pcen ikke tok noe skade av det og en stund fungerte den helt normalt. Men så etter en periode begynte den å oppføre seg merkelig, maskinen startet men skjermen ble ikke aktivert. Ved gjentatte forsøk på å starte maskinen fungerte det noen ganger. "Triks" som å ta ut batteriet og så sette det inn igjen så ut til å fungere. Problemet ble bare verre og verre inntil nå hvor jeg ikke får noe bilde på skjermen i det hele tatt. Det rare er at det samme skjedde ca. en uke etter at jeg fikk pcen for første gang i høst en gang, men denne gangen var det ikke noe kaffesøl eller lignende i bildet. Jeg sendte da inn maskinen og fikk den fiksa på garantien. Spørsmålet blir da, hva er lurt av meg å gjøre når jeg nå skal sende den inn til reparasjon igjen? Skal jeg si det som det er med kaffesølet, eller si at jeg har fått lignende problemer som forrige gang jeg sendte inn pcen og se hva som skjer. Frykter vel egentlig at kaffesøl opphever det som er av garantier. Noen som har vært borti lignende?

Det er en type av kortsluttning i hovedkortet til laptopen. Jeg har hatt samme problemet før (ikke av kaffe type), men suppe :cry:

 

Så det er nok hovedkortet som har fått litt for mye koffein i seg, ja... :eek:

Lenke til kommentar
Var vel derfor faren min alltid sa "ALDRI NOEN FORM FOR DRIKKE INNE PÅ DATAROMMET!!"..ellers fikk jeg ikke lov å gå inn der engang.

Vel, pcen er min privat eiendom! Så pappaen min har ingenting med hva jeg gjør i datarommet mitt :p:p:p

 

Lol!!! pappagutt... :laugh:

Lenke til kommentar

Vel, det var ikke vår datamaskin (Amiga 2000) når jeg var 12 år gammel. Greit nok at det var jeg som ville ha den, men alt betalt av foreldrene og da setter de reglene. Vi snakker om 14 år bakover i tid her.

De pleide også å stikke hodet innom for å spørre om jeg "gjorde lekser" på den.

Skrev vel aldri ut ei side med lekser på skrivern de hadde kjøpt.

Endret av Bitex
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...