Gå til innhold

ECS G556 "Føsteintrykk"


Anbefalte innlegg

Det er fordi jeg kjøpte den siste dem hadde av G556 Serien :p er utrolig fornøyd, 1500mhz 512mb minne 60gb hdd 9600 64mb.

Godt noen er fornøyd.

 

Har en tilsvarende maskin. Nå, en måned etter jeg kjøpte den, blir den sendt inn til reparasjon for andre gang!!! :mad::no::(

 

Holder fortsatt muligheten for at dette er bare uflaks åpen, men har en kraftig synkende magefølelse vedr. kvaliteten.

 

Multicom var kjappe sist gang. Tok bare en uke fra jeg sendte den, til den kunne hentes på posten igjen ferdig reparert. :thumbup:

Det er i det minste et plaster på såret.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Godt noen er fornøyd.

 

Har en tilsvarende maskin. Nå, en måned etter jeg kjøpte den, blir den sendt inn til reparasjon for andre gang!!! :mad::no::(

 

Holder fortsatt muligheten for at dette er bare uflaks åpen, men har en kraftig synkende magefølelse vedr. kvaliteten.

 

Multicom var kjappe sist gang. Tok bare en uke fra jeg sendte den, til den kunne hentes på posten igjen ferdig reparert. :thumbup:

Det er i det minste et plaster på såret.

Hva er det du har hatt problemer med da? trist når slikt skjer!

Lenke til kommentar
Hva er det du har hatt problemer med da? trist når slikt skjer!

Første gang, bare etter en uke tok ram-brikken kvelden mens maskinen sto i dvalemodus. Og ut i fra symptomene å dømme har det samme skjedd nå også.

 

Edit : 1 X 512 Mb ram

 

Alt funker fint, ingen crash, blåskjermer eller noe som helst i forkant.

Maskinen går etter en stund over i "dvalemodus", når jeg så etter et par timer forsøker å vekke den.... ingen respons. Den rett og slett dreper RAM'en sin i dvalemodus. Dette skjer ikke hver gang den går i dvale, og jeg ser ikke noen sammenheng med hvor lenge den har stått i dvale.

 

Dette begynner å irritere.

Trist, for maskinen er jo så fin, og god å bruke. Er så fornøyd med den ellers. Men det hadde vært fint om jeg kunne bruke den litt også :(

 

Multicom var raske og imøtekommende sist jeg leverte maskinen. Det tol ei uke fra jeg leverte den på posten, til den lå ferdig reparert klar for avhenting hjemme. DET står det respekt av.

De skal få et forsøk til. Men ryker den på samme måte en gang til, er jeg redd jeg må begynne å finlese kjøpsloven. Jeg har tross alt kjøpt maskinen fordi jeg faktisk trenger den til litt matnyttige oppgaver. Ikke bare spill og morro.

Endret av Fingeren
Lenke til kommentar
Første gang, bare etter en uke tok ram-brikken kvelden mens maskinen sto i dvalemodus. Og ut i fra symptomene å dømme har det samme skjedd nå også.

 

Edit : 1 X 512 Mb ram

 

Alt funker fint, ingen crash, blåskjermer eller noe som helst i forkant.

Maskinen går etter en stund over i "dvalemodus", når jeg så etter et par timer forsøker å vekke den.... ingen respons. Den rett og slett dreper RAM'en sin i dvalemodus. Dette skjer ikke hver gang den går i dvale, og jeg ser ikke noen sammenheng med hvor lenge den har stått i dvale.

 

Dette begynner å irritere.

Trist, for maskinen er jo så fin, og god å bruke. Er så fornøyd med den ellers. Men det hadde vært fint om jeg kunne bruke den litt også :(

 

Multicom var raske og imøtekommende sist jeg leverte maskinen. Det tol ei uke fra jeg leverte den på posten, til den lå ferdig reparert klar for avhenting hjemme. DET står det respekt av.

De skal få et forsøk til. Men ryker den på samme måte en gang til, er jeg redd jeg må begynne å finlese kjøpsloven. Jeg har tross alt kjøpt maskinen fordi jeg faktisk trenger den til litt matnyttige oppgaver. Ikke bare spill og morro.

nå skal det dog sies at ram hdd cpu ikke er samme i hver enkelt ecs...

 

dette er opp til hver enkelt nettshappe å ordne..

 

kjøpte selv ecg G556 for en 2 uker siden. for en uke siden tenkte jeg å oppgradere med 512mb minne til. var nede på digitalimpuls i trondheim og fikk de til å sette den inn. dro opp igjen på hotellrommet for så å finne ut at maskinen var død!

 

dro ned igjen og bytta rambrikke og vips så funket alt igjen :D

maskinen har vært dønnstabil og aldri kræsjet bortsett fra da...

 

så som sagt at ram brikkene ikke fungerer skal ikke ecs ha skylden for. siden de ikke er produsent av dem :innocent:

 

så ikke det at den levendes for så å dø litt senere... altså kan ecs ha litt av skylden :whistle:

Endret av svennand
Lenke til kommentar

De skal få et forsøk til. Men ryker den på samme måte en gang til, er jeg redd jeg må begynne å finlese kjøpsloven.

Jeg tror ikke du blir nødt til å finlese kjøpsloven. Multicom virker dønn seriøse, og ønsker ikke å få denne maskinen i retur noe mer enn du gjør. Derfor er jeg overbevist om at hvis du snakker saklig med dem, så kommer dere til en løsning begge parter kan leve med, uten å måtte slå hverandre i hodet med lover.

 

Erik

Lenke til kommentar
Jeg tror ikke du blir nødt til å finlese kjøpsloven. Multicom virker dønn seriøse, og ønsker ikke å få denne maskinen i retur noe mer enn du gjør. Derfor er jeg overbevist om at hvis du snakker saklig med dem, så kommer dere til en løsning begge parter kan leve med, uten å måtte slå hverandre i hodet med lover.

 

Erik

Jeg også oppfatter Multicom som seriøse, ingen tvil om det.

Og, jeg vil gjerne fortsatt ha maskinen, men i en litt mere pålitelig versjon.

 

Og med å finlese kjøpsloven, mener jeg ikke for å samle ammunisjon til krigen.

Jeg vil ganske enkelt vite hva en skal og bør forholde seg til. Litt lettere å være sakelig da :)

Lenke til kommentar
Alt funker fint, ingen crash, blåskjermer eller noe som helst i forkant.

Maskinen går etter en stund over i "dvalemodus", når jeg så etter et par timer forsøker å vekke den.... ingen respons. Den rett og slett dreper RAM'en sin i dvalemodus. Dette skjer ikke hver gang den går i dvale, og jeg ser ikke noen sammenheng med hvor lenge den har stått i dvale.

Den kan være spennings-sensitiv. Jeg har hatt en laptop som ikke ville gå ut av dvalemodus (=hibernate) om laderen var tilkoblet ved inngang, men ikke ved utgang. Sjekk om det er en sammenheng her, eller om det hjelper å "resette" laptopen ved å nappe ut batteri og lader etter problemet har oppstått.

 

Lykke til!

 

B.T.

Lenke til kommentar
Hva med å fjerne dvalemodus, dette kan du gjøre inne på instillinger til batteriet. En ting til, du bruker power-on knappen når du slår maskinen på igjenn fra dvalemodus sannt? :p

Takker for tips og råd.

 

Joda, jeg bruker "Power"-knappen for å vekke den igjen.

Jeg kunne selvfølgelig slå av dvalemodus funksjonen. Men det blir å fjerne symptomet og ikke kurere feilen. Ved batteridrift har denne funksjonen tross alt sin misjon.

 

Og, når den har krasjet i dvalemodus, er det IKKE mulig å vekke den. Heller ikke reset ved å ta ut batteriet/strøm.

Den må inn til reparasjon. Sist var det RAM-brikken som var def. og jeg antar det er det samme som har skjedd nå også.

Lenke til kommentar

Skaffet meg 1700 med 1 gig mem versjonen (80gig 5200rpm) og er meget fornøyd. Selv om jeg ikke først og fremst skal bruke den til så mye spill så har jeg testet den med Planetside og Battlefield Vietnam. Begge går smooth som bare det.

 

Har kun 1 død pixel langt opp i venstre hjørne som jeg ikke har lagt merke til bortsett fra da jeg lette etter døde pixler, så kan ikke klage på det heller :D

 

Får "excellent" på wireless connectionen også når jeg tar med pcen ut i hagen, så der er det ikke noe problem heller. (tenkte jeg skulle si fra siden noen hadde problemer med det). Det kan vel også komme an på routeren da men..jaja..

 

Uansett, er knallfornøyd så langt. Kan anbefales.

Lenke til kommentar

Skaffet meg 1700 med 1 gig mem versjonen (80gig 5200rpm) og er meget fornøyd. Selv om jeg ikke først og fremst skal bruke den til så mye spill så har jeg testet den med Planetside og Battlefield Vietnam. Begge går smooth som bare det.

 

Har kun 1 død pixel langt opp i venstre hjørne som jeg ikke har lagt merke til bortsett fra da jeg lette etter døde pixler, så kan ikke klage på det heller :D

 

Får "excellent" på wireless connectionen også når jeg tar med pcen ut i hagen, så der er det ikke noe problem heller. (tenkte jeg skulle si fra siden noen hadde problemer med det). Det kan vel også komme an på routeren da men..jaja..

 

Uansett, er knallfornøyd så langt. Kan anbefales.

Lenke til kommentar

Jeg tenker på å kjøpe en slik G556E med alt :o) MEN..jeg blir VELDIG betenkt når jeg ser alle som nevner dødepixel.. blir gal av slikt og ser det med en gang og etter det så klarer jeg ikke se på annet :dribble: ..hehe.. Er dette et veldig utbredt problem på disse maskinene?? :hmm:

 

Sitter et sted der det ikke er bare bare å sende ting tilbake for rep..

Lenke til kommentar
MEN..jeg blir VELDIG betenkt når jeg ser alle som nevner dødepixel

Men alle som IKKE har døde pixler hører du ikke noe fra :)

Tror ikke det er noe større problem på denne maskinen kontra andre.

Har ikke funnet noen døde pixler på min maskin. Og skjermen ER god :thumbup:

Lenke til kommentar

:yes: Så klart..store mørketall på antallet "friske" skjermer ;) Nei du har nok rett..jeg har bare dårlig flaks når det kommer til tekniske ting jeg bestiller..hehe..mange ganger det har vært rusk.. :ermm:

 

Oki..men jeg antar jeg bestiller en slik G556E enten nå eller til uka.. more to come! :w00t:

Lenke til kommentar
Jeg tror ikke du blir  nødt til å finlese kjøpsloven. Multicom virker dønn seriøse, og ønsker ikke å få denne maskinen i retur noe mer enn du gjør. Derfor er jeg overbevist om at hvis du snakker saklig med dem, så kommer dere til en løsning begge parter kan leve med, uten å måtte slå hverandre i hodet med lover.

 

Erik

Jeg også oppfatter Multicom som seriøse, ingen tvil om det.

Og, jeg vil gjerne fortsatt ha maskinen, men i en litt mere pålitelig versjon.

 

Og med å finlese kjøpsloven, mener jeg ikke for å samle ammunisjon til krigen.

Jeg vil ganske enkelt vite hva en skal og bør forholde seg til. Litt lettere å være sakelig da :)

Å finlesa kjøpslova blir likevel nyttelaust, ettersom det kom ei ny lov i 2002 som heiter forbrukarkjøpslova. Denne er laga for å gje forbrukaren mykje større rettigheiter:

 

http://www.lovdata.no/cgi-wift/wiftldles?d...orbrukerkj%d8p&

 

Har hatt god nytte av den når eg har reklamert på diverse mobiltelefonar.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...