Itw Skrevet 21. mai 2004 Skrevet 21. mai 2004 Hei. Tiligere hadde jeg cabel linje også bytta jeg til telenor adsl og kjøpte modemet fra dem type speedtouch 510, men problemet er att med dette modemet så får ikke folk connecta til meg ved f.eks ftp eller teamspeak, hva gjør jeg galt? Har gitt de alle ipene jeg kan finne har henta ip'en på myip.com men ingen får kontakt med meg og serverne mine bortsett fra meg selv Noen som har ett forslag til løsning? Både ftp'n og team speak servern funka kjempe fint med cabel linja mi men ikke med adsl.... På forhånd tusen takk for svar:)
praut86 Skrevet 21. mai 2004 Skrevet 21. mai 2004 Det modemet der har innebygget router, så du må nok "opne" de portene som trengs for å få FTP samt teamspeak til å funke.
Itw Skrevet 21. mai 2004 Forfatter Skrevet 21. mai 2004 kommet meg inn på modemet men vet ikke hva jeg skal gjøre der for og åpne:(
bidz Skrevet 21. mai 2004 Skrevet 21. mai 2004 (endret) Gå inn på 10.0.0.138 Advanced NAPT Velg "New" "Inside IP" må være den interne IP'en til PC'en din (mest sannsynlig 10.0.0.1). Outside IP må du la stå som "0.0.0.0". Så skriver du inn port-nummeret, og velger om du skal åpne TCP eller UDP. Etter du har gjort ferdig dette, velger du "Save All" til venstre, over meny-listen. Kjører du i tillegg firewall (f.eks. WinXP sin innebygde) på PC'en din, må du også åpne portene der. Bruker du ZoneAlarm osv. Så er det ikke noe problem, da gir du bare programmet/spillet tilgang, og whips. Kjører du Windows XP, så lønner det seg også og ha UPnP aktivert. Da åpnes/stenges porter dynamisk i routeren, alt ettersom programmet/spillet støtter UPnP. Endret 21. mai 2004 av bidz
Itw Skrevet 21. mai 2004 Forfatter Skrevet 21. mai 2004 skal jeg åpne tcp og udp og hva skal porten være? og tuse tusen takk for svar:)
bidz Skrevet 21. mai 2004 Skrevet 21. mai 2004 skal jeg åpne tcp og udp og hva skal porten være?og tuse tusen takk for svar:) Spørs hva du skal gi tilgang da. FTP bruker f.eks. port nummer 21 (TCP). Spill og slikt må du nesten sjekke opp hvilke porter bruker, du finner stort sett den informasjonen på spillprodusentens / spillets hjemmeside (FAQ), evt. i README.TXT filen som ofte følger med i spillet.
Itw Skrevet 21. mai 2004 Forfatter Skrevet 21. mai 2004 oki da får jeg nokk til tusen hjertlig du letta ett irritert sinn nå
Itw Skrevet 21. mai 2004 Forfatter Skrevet 21. mai 2004 skal innside og outside porten være det samme?
Itw Skrevet 21. mai 2004 Forfatter Skrevet 21. mai 2004 får ikke til har åpna portene som teamspeak sier att den har, har en kar som prøver og connecte men han får ikke kontakt med meg... skal jeg bruke ip'en som maskinen min har eller den ipen jeg får på myip.com? når jeg skal connectke til teamspeak? Har 2 maskiner på samme linje er det noe problem? Har modemet-hub-og egen kabel til vær maskin...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå