Gå til innhold

NVIDIA lanserer MXM


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Når vil produsentene ta i bruk dette grafikkkortet? Vet du det? Kanskje det ville vært lurt å vente på å kjøpe bærbar til noen tar det i bruk, for det så ganske bra ut. Veldig kjekt å kunne bytte/oppgradere skjermkortet hvis man skulle ha behov for det. Får bare håpe det kommer med 128/256 MB minne.. Da ville det vært genialt (og sikkert grisedyrt) :D

Lenke til kommentar

Absolutt noe jeg har savnet i bærbare pc'er, nemlig oppgraderingsmuligheter for skjemkortet.. kjempebra av NVIDIA. :thumbup:

 

Håper bare at dette blir en generell standard i bærbare etterhvert slik at prisene på kort blir ok.. Da er det store muligheter for at jeg investerer i en bærbar neste gang jeg skal kjøpe pc.

 

magnus

Lenke til kommentar

Dumt at skjermkortprodusentene ikke blir enige om en standard sammen for dette, og særlig dersom ATI og Intel f.eks kommer med andre løsninger heller enn å bruke denne. Synes egentlig det er litt synd at trenden skal være at produsentene står på hver sin haug uten å bli enige om visse standarder.. Når det er sagt er jo dette en helt genial utvikling, dvs at man kan bytte skjermkort i bærbare også nå. Det betyr jo at bærbare blir mer oppgraderingsvennlige enn de er nå. Men det som vel kan bli et problem er vel at strømforbruket øker ved oppgradering og man kan vel ikke enkelt skifte PSU på samme måte som i stasjonære...

Endret av kindings
Lenke til kommentar

Hmm...Tror ikke ATI er så veldig keen på å støtte denne standarden. Det vil jo bety at de låser seg til noe erkerivalen har kommet opp med.

 

Jeg er helt enig at det er mer en på tide med et felles grensesnitt. Altså noe ala AGP på stasjonære...men det er vel å spørre for mye. Det blir spennende om de klarer å bli enige...bare tid viser.

 

ATI har vært pin-kompatibel når det gjelder sine GPU'er. Dette betyr i teorien at man kan lodde av den gamle 9000 og sette inn 9700, men vi snakker om i TEORI her.

 

Lerun

Lenke til kommentar

ATI har vært pin-kompatibel når det gjelder sine GPU'er. Dette betyr i teorien at man kan lodde av den gamle 9000 og sette inn 9700, men vi snakker om i TEORI her.

 

Lerun

Hmm, mange som har prøvd dette? :) Ser liksom for meg at en 9700 brikke trenger litt bedre lufting enn den gamle 7500 brikken jeg har på min bærbare.. Dog en slik oppgradering samt å bytte ut 1.8GHz P4-M med noe litt råere hadde sikkert vært kult(p4-M har vel nådd 3GHz?)

Lenke til kommentar

Av bærbare PC-produsenter som har meldt sin interesse og støtte for MXM er Quanta, Wistron, FIC, Uniwill, Clevo, AOpen, Tatung, Arima, Asustek og Mitac. Med andre ord, de største største aktørene på markedet.

 

Tja, ville vel tro at firma som Dell, Compaq, Toshiba, IBM og HP fortjener den betegnelsen ? Eller er de nevnte firmaene underleverandører ?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...