Gå til innhold

Asus A7V333


Zealo

Anbefalte innlegg

Jeg har nylig skaffet meg et Asus A7V333 og får ikke maskinen til å funke. Noen som har hatt problemer med dette hovedkortet men som har fått det til å funke ?!? Jeg er bare vant med Abit-hovedkort (som er IDIOTSIKRE=) og et EpoX.

Når jeg starter maskinen så får jeg denne beskjeden:

System failed CPUtest ! Men CPUen fungerer.... (prøvde også en annen CPU, den jeg bruker nå=)

så det er noe jeg gjør galt, eller noe galt med hovedkortet ! Kan noen si meg hva jeg kan ha gjort galt ?!? *gråte* :sad:

 

HUFF !.... håper dette ordner seg :grin:

 

Håper det er noen snille "forumister" som kan hjelpe meg :grin:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kommer du deg inn i bios? Om så er, sett cpu speed (under advanced) til et av de to valga som er der foruten om –manual- valget.

 

Om du allerede har gjort det, se i manualen og still inn alle jumperne på hk'et til default. Eller det som passer installasjonen din (som jumper for Raid osv). Mange inkl. meg har fått dette hovedkortet fra fabrikk med jumperne satt i hytt og pine (typisk Asus).

 

Om du har fått 2700 ram'en din nå, husk å stille inn CPU/Memory Frequency Ratio til 3:4.

 

Rune.

Lenke til kommentar

Hei!

 

Jeg har samme problemet med Asus A7V333 og T-bird 1400.

Maskinen starter med ingen posting- ikke signal til skjerm. Har prøvd to skjermkort samme resultat.Bruker en Silverado kjøler med to vifter. Når jeg kopler viftene til HK er det bare en som starter.

 

Gode tips?

Lenke til kommentar

Sjekk at innstillingene står til "Jumperfree" (Side 19 i manualen)

 

Sjekk også at VID står på pin 1-2 (som da begrenser volt'en)

 

Og: Disable MS SD Device'en (disse står på som default, men har du en SmartCard-leser?)

 

Ellers bør du ta BIOS opp til 1005, men gjør dette via en bootbar floopy, og bruk Aflash fra ASUS - IKKE bruk POST-FLASH-funksjonen til A7V333 før du har oppgradert BIOS til noe som er større enn v. 1005 :wink:

 

Har kjørt dette hovedkortet i snart en uke. Kjempefornøyd, og aldri hatt så mye som et lite hikk!

Lenke til kommentar

Kjøpte et sånt hovedkort på lørdag, har ikke hatt annet enn problemer. Jeg får det vel og merke til å starte ihvertfall. Men det restarter i hytt og pine så jeg gidder ikke mer. (Jada, jeg har prøvd alle triksa som jeg kan og alle de triksene som de hadde og komme med på ASUS forumet til http://www.amdmb.com).

Det blir returnert dit det er kjøpt også får jeg et annet hovedkort istedenfor.

Det du bør gjøre er å velge jumpermode og stille inn 100Mhz fsb, starter ikke maskinen da ville jeg returnert det hovedkortet siden resten funker i en annen maskin.

Lenke til kommentar

Jeg prøvde med den orginale 1004 biosen, 1005 og 1006 beta 3. Samme problemer gikk igjen med alle sammen.

Men selvsagt, har du (som started tråden) ikke oppgradert fra bios 1004 til 1005 (eller 1006 beta) så gjør så absolutt det. Kan jo hende du er heldigere enn meg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...