Gå til innhold

Hovekort, som støtter pc133 ram og høyere?


Geni

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Da får du et gammelt hovedkort ihvertfall. Ingen av de nyeste støtter begge to som jeg vet, ikke av de "populære" brikkesettene

Finnes flere gamle MSI kort og ABIT korter som støtter pc133 og ddr2100, men de kan jo ikke konkurrere med nforce2 og de nye hovedkortene...

 

mitt råd ; spar litt til ;)

Lenke til kommentar

Hei

 

Sitter å lurer på det samme da jeg har et sviktende HK og masse sdram liggende. Gjorde det samme en gang jeg kjøpte HK - kjøpte et som støttet både den ram`n jeg hadde og ny teknologi. Etter en stund fant jeg ut at nå ville jeg ha mer fart og kjøpte ny ram - merke nesten ikke forskjell !

 

Om dette skydtes at HK støttet begge typer ram og dermed ikke var optimalisert for den nye type vet jeg ikke. Antagelig kommer det an på hva du bruker PC`n til. Hvis du som meg mest bruker den til Internett og vanlig PC bruk og spilling en gang i blandt kan du nok leve godt med et COMBO kort. Er du derimot en gamer bør du satse på det nyeste HK du har råd til og ny DDR ram.

Lenke til kommentar
Da får du et gammelt hovedkort ihvertfall. Ingen av de nyeste støtter begge to som jeg vet, ikke av de "populære" brikkesettene

Finnes flere gamle MSI kort og ABIT korter som støtter pc133 og ddr2100, men de kan jo ikke konkurrere med nforce2 og de nye hovedkortene...

 

mitt råd ; spar litt til ;)

er jo det jeg sier, du får jo ikke noe bra brikkesett. :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...