Gå til innhold

GeForce 6800 GT vs. ATI Radeon X800PRO...


Anbefalte innlegg

Heisann...

skal ha nytt skjermkort nå snart...

valget står mellom GeForce 6800 GT og ATI Radeon X800PRO...

De to kortene koster omtrent det samme...

Hvem av de er best??

Hvem bør jeg velde ev de??

spiller CS, Far Cry, HL, Unreal tournament, battlefield vitenam også blir det vel endel HL2 når det kommer... (Hvis det noen gang kommer da :p )

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Heisann...

skal ha nytt skjermkort nå snart...

valget står mellom GeForce 6800 GT og ATI Radeon X800PRO...

De to kortene koster omtrent det samme...

Hvem av de er best??

Hvem bør jeg velde ev de??

spiller CS, Far Cry, HL, Unreal tournament, battlefield vitenam også blir det vel endel HL2 når det kommer... (Hvis det noen gang kommer da :p )

Ganske kjedelig svar dette her men jeg tror nok at begge disse kortene vil gi deg masse spilleglede en lang tid fremover. Det er vel ett spørsmål om økonomi og preferanser som avgjør for mange. Jeg tviler i allefall på at du vil angre veldig på noen av disse kortene. De rocker begge to slik det ser ut for meg i alle fall. :D

Lenke til kommentar

Viss du skal klokke er nok 6800 GT et klokere valg spør du meg, det er eksakt likt som 6800 ultra, bare at det er nedklokka, det har også da bare en molex-ingang..

 

X800 pro er også eksakt likt x800 XT, bare nedklokket, men det har bar 12 av 16 pipelines i vpu akitvert, som heller ikke skal være mulige og aktivere som tidligere med "softmod" (bios-update).

 

Derimot 6800GT har alle 16 pipelines aktivert, så sansynligvis vil du tjene mer på klokking ved 6800gt.

 

nVIDIA-kortene virker også sterkere enn ATI i open GL, så viss du kommer til å spille doom III og quake 4 er nok GF6800GT kortet for deg.. :)

 

Utenom dette er x800pro og 6800gt stort sett like i tester og slik. Selv som en nVIDIA-fan vile jeg gått for gf6800GT (av praktiske årsaker også.. ;) )

 

 

Håper dette hjalp.. :)

Lenke til kommentar
Viss du skal klokke er nok 6800 GT et klokere valg spør du meg, det er eksakt likt som 6800 ultra, bare at det er nedklokka, det har også da bare en molex-ingang..

 

X800 pro er også eksakt likt x800 XT, bare nedklokket, men det har bar 12 av 16 pipelines i vpu akitvert, som heller ikke skal være mulige og aktivere som tidligere med "softmod" (bios-update).

 

Derimot 6800GT har alle 16 pipelines aktivert, så sansynligvis vil du tjene mer på klokking ved 6800gt.

 

nVIDIA-kortene virker også sterkere enn ATI i open GL, så viss du kommer til å spille doom III og quake 4 er nok GF6800GT kortet for deg.. :)

 

Utenom dette er x800pro og 6800gt stort sett like i tester og slik. Selv som en nVIDIA-fan vile jeg gått for gf6800GT (av praktiske årsaker også.. ;) )

 

 

Håper dette hjalp.. :)

du kan ikke klokke 6800GT noe serlig, pga at det bare er en molex kontakt. 6800Ultra har to, for å klare de frekvensene det kjører på osv..

 

skal du klokke 6800GT noe serlig må du nokk voltmodde :roll:

Lenke til kommentar
Merlin Skrevet 19/05/2004 : 22:58

  Jeg tror at X800Pro vil slå Geforce 6800 GT ved høyere resolution med AA og AF, derfor kjøper jeg det istedet. 

 

Jeg har tatt med alle AA/AF tester i oversikten min her.

 

Carnifex Skrevet 19/05/2004 : 23:34

  QUOTE (Cell_v14 @ 19/05/2004 : 23:00)

F.esk Ville du kjøpt deg et 6800 kort for 5000kr når du kunne kjøpt deg en X800 for 3500Kr, Titanene er så pass sterke at jeg ville holdt meg til Pris/Ytelse 

 

 

Det er vel ikke sååå stor forskjell mellom x800pro og 6800 GT.

 

 

Eksempler:

 

http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=300440&cks=PRL

 

http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=300413&cks=PRL

 

Dessuten er Gainwardkortet en overklokket GT! Det gir en ytelsesboost over testresultater som bruker referansefrekvenser.

 

du kan ikke klokke 6800GT noe serlig, pga at det bare er en molex kontakt. 6800Ultra har to, for å klare de frekvensene det kjører på osv..

 

skal du klokke 6800GT noe serlig må du nokk voltmodde 

 

Har du prøvd? Jeg har sett en del tester der de kommer opp til 400MHz på core og til og med over 400, til f.eks 430MHz. Nvidia har jo selv sagt at begge molexkontaktene ikke leverer full guffe. Det er ikke mission impossible, men heller mission sometimes possible.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...