Gå til innhold

Må jeg ha ny PSU?

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Heisann. Jeg har over lengre tid hatt store problemer med dataen. Ett av disse, er at rett etter at XP-loadscreen er ferdig, går det i blåskjerm og den restarter. Bestemte meg for å se litt nærmere på dette, og startet opp i dag, og skulle inn i Safemode. Det som da skjedde, var at jeg fikk denne beskjeden under POST, rett etter at den lister opp IDE-enhetene: "Hardware Monitor Found An Error. Enter PowerSetup Menu For Details". Så jeg gikk da inn i BIOS, og inn i "Power"-delen av BIOS'en. Der oppdaget jeg følgende- 3.3 Volt verdien var på 2.65 Volt! :ohmy:

Jeg kan opplyse om at jeg har AMD Athlon XP2400(default hastighet), Asus A7V333-hovedkort, og en Codegen 350W PSU. Jeg har tidligere lagt merke til at både Vcore, 3.3 V og 12V har vært ustabile, og Asus PC-Probe har ofte varslet om dette. Må jeg gå til innkjøp av ny PSU?

Takk for all hjelp.

Oh-jeg glemte å opplyse om antall vifter og slikt:

Vifter:3+CPU-kjøler og skjermkort

Harddisker(fysiske enheter):2

Optiske enheter:1

Katoder:4

Invertere:2(logisk nok)

Endret av Aleks_r
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er nok på tide med en ny psu ja. Men det kan vere en fabrikasjons feil på psuen og da er det bare å levere den inn. Skal vere 2års garanti/reklamasjons rett på alt av data utstyr.

Skrevet

Ok. Så jeg burde prøve å koble fra noe av det lysende dingeldangelet mitt? 350W burde være mer en nok til bare 4 katoder eller?

Skrevet

Det laveste den var nede i, var 2.34 V, leste jeg av. Men jeg skal teste uten katoder. Rart, egentlig, for det har aldri vært problemer med det før:s

Skrevet

Ble det ikke noe bedre ved å kople fra ting har den

vel et bein i grava .

Bør nok grave frem noen hundringser til en ny en ja .

Kan anbefale mist psu'ene fra microplex eller digitalimpuls .

Dette er hva jeg har sett de eneste PSU'ene og oppdrive med individuelle linjer for alle tre (3,3 +5 +12 ) , og kan belastes uavhengig av hverandre.

Alle andre har 3,3 og +5v sammen .

Skrevet

Nei, jeg har enda ikke koplet fra noen katoder, da jeg har testet å bytte CPU, for å se om det kanskje er Tbred B'en min som er for strømsulten.

Men det var den ikke, for det var akkurat samme resultat med den XP1600 Palominoen jeg testet. Så da gjenstår det bare det å koble fra katoder og slikt. Forbannet, jeg vil helst ikke kjøpe ny PSU, da jeg cirka så langt unna å kjøpe A64: --> <--

:p

Skrevet

Ja, jeg har kikket på både MIST og Fortron Source. Men først og fremst, må jeg fikse den jeg har nå, slik at jeg kan få brukt dataen min. Jeg har faktisk ikke spilt på over 1 måned!(ikke det at jeg spiller så mye men..)

Så, når den er solgt unna, er det Athlon 64 som gjelder, så får det bli ny PSU og trolig nytt kabinett etter det. Men det var det der med penger da.

Skrevet (endret)

Hva er det som får deg til å tro at du kan kjøre nytt hovedkortt

og ny amd64 cpu på codegen" 350w" da(og med handikapet 3,3volt).

Har testet sjøl masse i kveld og med 3xhdd ,1xdvdrw,r9600xt-overklokket, xp2400-M-overklokket

Med dette er ikke 400watt bequiet psu nok engang .

Endret av syar2003
Skrevet

Jeg har ikke tenkt å kjøre den med den PSU'en i det heletatt. Jeg vil vente med å koble det opp til jeg får kjøpt meg ny PSU.

Skrevet

Jeg har nå testet med en annen PSU, og det var IKKE det som var problemet. Min egen PSU var helt i orden. Det som skjedde med den andre PSU'en, var at den kom halvveis inn i POSTen, før det sto noe om en "Exception", også shutta den ned. Ventet en god stund, før jeg prøvde å starte opp igjen, men den shuttet relativt raskt ned igjen. Så da vet jeg ikke hva det er. På forhånd takk for all hjelp!

Skrevet

:no:

Jeg føler med deg .

Er det skadede komponenter også eller .

Prøvde å advare deg tidligere da.. at ting ikke var bra med den 3,3volten .

Gjør deg selv en tjeneste og bruk noen kroner på et power supply fra mist .

Så slipper du noe sånt som dette i fremtiden .

(Fattig trøst , men sant )

....

Skrevet

Nei, det er bare CPU'en som er rammet. Det så visst ut til at PSU'en min var helt i orden-jeg testet den på et annet hovedkort, og det viste seg at alt var stabilt der. Muligens er det bare hovedkortet mitt som holder på å ta kvelden. Steike, nå begynner jeg å bli lei av data som funker litt når den vil, jeg håper ting bedrer seg med Athlon 64! Uansett, en PSU fra MIST skal handles inn ved neste lønning:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...