Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Hvorfor gjør Usb-ethernet adapter systemet vanvittig ustabi


Anbefalte innlegg

Hva kan de ha seg at windows tar 20 sekunder eksta å boote når jeg har installert en usb-nettverk adapter? Benchmark testene blir betydelig lavere med denne adapteren!!!

 

Scorer til vanlig 6900 på 3dmark2001, men har nå bare 5200! Sandra testen min gjorde det også svært dårlig

 

Det jeg ikke skjønner er om dette et bios eller 0perativsystem problem? Hva kan i tilfelle gjøres, og hvordan?

 

Kan IKKE bytte til pci-kort, så det er ikke en option! Jeg får massiv irq konflikt med lydkortet og jeg liker ikke å kødde med settinga.

Jeg trenger øyeblikkelig råd før jeg klikker. (får

bredband installatør besøk på mandag.

 

Help me PLEASE!!!

Få forhand takk

 

My system:

a7m266

athlon 1400mhz

512 DDR2100

Gainward Cardexpert Geforce3 "GOLDEN SAMPLE"

Soundblaster live! 5.1 player

Standard USB-Ethernet adapter.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Quote:


On 2001-11-01 15:08, galdurah skrev:


Hva kan de ha seg at windows tar 20 sekunder eksta å boote når jeg har installert en usb-nettverk adapter? Benchmark testene blir betydelig lavere med denne adapteren!!!


Scorer til vanlig 6900 på 3dmark2001, men har nå bare 5200! Sandra testen min gjorde det også svært dårlig


Det jeg ikke skjønner er om dette et bios eller 0perativsystem problem? Hva kan i tilfelle gjøres, og hvordan?


Kan IKKE bytte til pci-kort, så det er ikke en option! Jeg får massiv irq konflikt med lydkortet og jeg liker ikke å kødde med settinga.

Jeg trenger øyeblikkelig råd før jeg klikker. (får

bredband installatør besøk på mandag.


Help me PLEASE!!!

Få forhand takk


My system:

a7m266

athlon 1400mhz

512 DDR2100

Gainward Cardexpert Geforce3 "GOLDEN SAMPLE"

Soundblaster live! 5.1 player

Standard USB-Ethernet adapter.





 

Sette fast ip?? Det som tar tid i oppstart er at nettverkskortet leter etter dhcp-server... og timer ikke ut før etter 10-15-20 sekunder... Sett fast ip eller disable det til du skal bruke det... eller bare ta det ut til du skal bruke det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...