Gå til innhold

Min nye barebone


Anbefalte innlegg

Heisann,jeg har bestilt,men glemte og poste forslaget her først,derfor poster ejg nå og spør "ser dette bra ut?"

 

Fra netshop.no

Kabinett og hk-Shuttle xpc sn85g4 barebone

Cpu:Amd 64 3200+ tray

Minne:Ocz pc-3200 ddr 512 x 2 Kit (2-3-2-6)

Skjermkort:Powercolor r9800 128mb

Dvd brenner:Nec nd 2500 svart

Lcd skjerm:Nec 1760nx tco03

Mus og tastatur:Logitech Cordless Desktop MX

Høytalere:Typhoon Sub system acoustic 2.1

Joystick:Logitech Extreme 3D PRO

 

Pris med mva:16 353

 

Fra komplett:

Hardisk:Samsung p80 160gb (røverkjøp til 850 kr)

Operativsystem:Windows xp prof student versjon.

 

Pris m mva:1 563

Total m frakt:17 916

 

Pcen skal i all hovedsak brukes til gaming, men også 3d grafikk, den skal være liten lett og stilig, helst stille men kan leve med litt lyd, skal ha mest mulig for pengene og var forbredt på og bruke så mye. Skal ikke overklokkes, men skal hvis jeg våger, casemoddes.

 

(Takk til folk på forumet som ga med gode råd,og hjalp meg på vei til og finne dette oppsettet,spes takk til øyvind dahle med sin geniale lcd test)

Tougths?

 

(Stor leif:1560 skulle selvsagt være 1760)

Endret av 3dme
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vel, 15" skjerm blir snaut da. De beste gaming panelene er det 17" som har, og prisforskjellen er ikke enorm når du først skal legge så mye penger i det. Radeon 9800 pro blir nesten overkill ettersom du aldri vil kunne spille i mer enn 1024x768.

 

Spar litt inn på ram og cpu og kjøp en 17" LCD. Ram kan oppgraderes, det kan ikke en skjerm.

Endret av Signatur
Lenke til kommentar
Du kan bestille det hvis noen i familien eller deg selv går i grunnskole eller er student har jeg lest her på forumet..

 

Har ikke hørt om student versjon før, men siden du kjøper harddisk samtidig vil du kunne kjøpe OEM versjon(det er sikkert dette du mener). Du kan også kjøpe OEM versjon hvis du kjøper nytt HK samtidig også.

Lenke til kommentar

Kjøp en S-ata disk, men husk da å ha en diskettstasjon parat som du kan koble til utenom... Angrer aldri på at jeg kjøpte S-ata, hastigheten er enorm!

Og husk for all del å kjøp seagate... Jeg gjorde feilen og kjøpte MaxTor

(Les: STØY)

 

Ikke kjøp 15"!

 

MVH Erlend

Lenke til kommentar

Den derre 54-bits prosessoren tror jeg du blir skuffet over :D

Håper det er 9800Pro du har kjøpt, minimal prisforskjell, men ganske mye ytelsesforskjell.....

Er også litt skeptisk til trådløs tastatur/mus... Er du hardcore gamer kan trådløs mus gi litt ekstra forsinkelse....

 

Ellers ser det bra ut :yes:

 

edit: Joystick?

Endret av L03VIk
Lenke til kommentar
Jøss,"return of the leifs"!

Det er radeon 9800pro og 64 bits amd ja :p

Jeg er og litt skeptisk til trådløst,men erfaringer fra pris guiden sier det skal gå ganske bra/rimelig greit så..

 

Mvh Ole Sebastian/3dme

Har ikke erfaring med trådløst selv... Men har bare hørt litt rundt... Vil tro det bare er de værste cs-guruene som plages av slike små forsinkelser...

 

Når det gjelder WinXP studentversjonen som det prates litt om her, har jeg den selv, og har aldri blitt spurt om alder/studentbevis verken når jeg kjøpte den/registrerte meg eller annet... Eneste du må passe på er at du har en win98se/winMe/win2000 cd for hånds... Studentversjonen er en oppgraderingsversjon, og du må sette inn en av de nevnte CDene under installasjonen og la install-programmet sjekke discen...

 

Lykke til!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...