Gå til innhold

Erfaring med lakkering av lcd

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som har gjort dette?

Har en 15" lcd som ikke passer helt inn i min svarte theme og har vurdert å lakkere denne. (snakker da om casingen om det skulle være tvil om det ;))

Takker for alle svar

[ Infected ]

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Bare masker selve skjermen godt så er det bare å spraye på. Vil egerntlig anbefale malingsrulle av svamp og lakk/bengalakk, spray renner lett for nybegynnere.

Skrevet

Tenkte egentlig å ta hele skjermen fra hverandre og så spraylakkere dekslene.

Innbiller meg at dette vil gi det beste resultatet, uten fare for å få maling på steder den ikke bør være ;)

Skrevet (endret)

Hva hadde du tenkt til å lakke med? Malekost, sprayboks, malingssprøyte?

Er jo ganske relevant hvis du trenger tips!!! ;) (eller er det dette du lurer på? :roll: )

::: smily funka ikke

Endret av LOZER
Skrevet
' date='19/05/2004 : 08:23'] Tenkte egentlig å ta hele skjermen fra hverandre og så spraylakkere dekslene.

Innbiller meg at dette vil gi det beste resultatet, uten fare for å få maling på steder den ikke bør være ;)

Det blir nok best! Jeg har lakkert CD-ROM dekselene ol. svarte. Sa bare hva jeg skulle male og så fikk jeg en spray boks. Demonterte dekslet og sprayet i vei.

Ta en titt på denne (kanskje det kan hjelpe deg): http://forum.hardware.no/index.php?showtopic=202169&hl=

Skrevet
,19/05/2004 : 08:23] Tenkte egentlig å ta hele skjermen fra hverandre og så spraylakkere dekslene.

Det blir nok best! Jeg har lakkert CD-ROM dekselene ol. svarte. Sa bare hva jeg skulle male og så fikk jeg en spray boks. Demonterte dekslet og sprayet i vei.

Ta en titt på denne (kanskje det kan hjelpe deg): http://forum.hardware.no/index.php?showtopic=202169&hl=

Takk takk, akkurat det jeg var ute etter :yes:

Skrevet

[infected]: ikke glem at det kan være stor forskjell på hvordan selve dekselet er festet+++ blandt de forskjellige fabrikantene. Så hvis noe ser anderledes ut på din skjerm, så må du bruke logikk for å finne ut hvordan du skal demontere den! Ikke følg min guide slavisk!

Skrevet

Det er så ofte svake plastklips og sånnt på sånne ting, det er ikke kult å ødelegge noe bare for å spraye den...Unødvendig å si det, men vær forsiktig.

Skrevet (endret)
hvis man teiper fast en plast pose på selve skjermen så burde det være lettere..

Jeg hadde ikke turt å lakkere skjermen med selve panelet i. Jeg som har litt erfaring med modding av LCD skjermer vet hvor utrolig liten plass det er fra selve panelet og til rammen/dekselet.

Og siden du skal spraye hele skjermen så vil du slite veldig når du skal maskere over ventilasjon hullene bak.

Konklusjon: ikke spray dekselet i, men ta ut panelet og lakker dekselet separat. Men selvfølgelig så er det visse risikoer ved å ta ut panelet, så alt gjøres på eget ansvar!

Det kan godt være at det blir lettere/enklere ved å maskere, men dårligere resultat.

Post bilde når du er ferdig!

Endret av schmelck
Skrevet

Skal starte no til helgen, skal holde dere oppdatert på hvordan det går ;)

Kommer til å ta av dekslene og spraylakkere de, tar ikke sjangsen på å få maling på skjermen/ned i luftehullene.

[ Infected ]

Skrevet
' date='21/05/2004 : 09:32'] Skal starte no til helgen, skal holde dere oppdatert på hvordan det går ;)

Kommer til å ta av dekslene og spraylakkere de, tar ikke sjangsen på å få maling på skjermen/ned i luftehullene.

[ Infected ]

Godt valg!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...