Gå til innhold

Lyd i snekka


Anbefalte innlegg

En kammerat av meg får låne snekka til bestefaren, en polar 20. Det er konge båt men vi mangler litt lyd. også lurer vi på et par ting:

 

- Trenger vi vanntette høytalere?

- vil en vanlig CD spiller for bil overleve her? det kommer ikke til å sprute vann direkte på den men det er jo ganske fukting i en båt...

 

Noen som har forslag til hva vi burde kjøpe? Helst så billig som mulig :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Både letmein og stigen1 har gode forslag. Jeg ser kanskje en ørliten fordel med en jvc boomblaster fordi noen av disse modellene har 12v inngang, de gir faktisk ganske grei lyd også. En annen fordel med boomblaster er at den er portabel, et fast montert båtanlegg bør være montert godt for at det ikke skal bli ødelagt.

Lenke til kommentar

Det er også veldig lett å stjele bilradio som står montert i båter, da det er enkelt for uvedkommende å komme seg inn i båter. Snakker av erfaring her.

 

... Og nei, jeg har ikke stjålet noe, jeg har blitt frastjålet noe.

 

En annen fordel med boomblaster er at den kan bringes med på en holme etc.

Lenke til kommentar

Jeg bor ved sjøen, så mange av de jeg kjenner har anlegg i sin båt.

 

En helt vanlig bil cd-spiller med integrert forsterker holder, og du kan da kjøpe vanntett deksel til denne. Men skaff en som leser mp3, så trenger du ikke bytte cd hele tiden.. Vanntett høytalere er klart å foretrekke, da saltvann og sjøluft tærer på alt de kommer over.

 

Sony har noen vanntette høytalere tror jeg.

 

Trekk også opp gode ledninger og kabler, slik at det blir holdbart (forutsatt at du ikke skal demontere dette etter sommeren)

 

En kamerat har satt opp anlegg i sin nidelv snekke, men vi merker godt at han trenger en sub.

 

Kjøp deg en aktiv sub, og plasser den i et vanntett skott, da blir det bra!

 

Sleng evnt inn et ekstra batteri også..

 

Rock on!

 

Boomblaster er jo også et godt valg, den låter ikke så ille (ikke før du spiller høyt..) og du kan ta den med deg når du forlater båten.

 

Båter er innmari lette og bryte seg inn i, så jo mindre verdisaker det er der, jo bedre.

 

Er jo også mye mindre jobb, da du slipper å legge inn anlegg i hele båten med skruing og dikkedarer...

Endret av moho
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...