Gå til innhold

Hjelp takk..formatering prob..


Anbefalte innlegg

Hei..

Skal formatere og sist eg formaterte så synest eg å huske eg klarte det med kun xp cd'en..(men de funket ikke så bra dinna gangen her :p )

Men uansett så har eg skaffa meg en 98 se cd og har valgt at en skal boote fra cd ved oppstart.

Når det er gjort så kommer følgede beskjed:Searching for Boot Record from CD/DVD-0..Not Found

Boot Failure

Reboot and Select proper Boot device.. også videre...

Får ikke til kome inn i DOS slik at eg kan skrive format C: q ...

Er det en tast eg skal trykke på for å komme inn i DOS?

Er en stud siden sist eg formaterte,husker ikke heilt..

Hadde vert fint vist noen kunde komme med en veiledning ;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Visst filsystemet er NFTS så vil ikke windows 98 hjelpe deg mye. Du må gjøre det samme som du kan med Windows XP CD'en.

Prøv igjen med Windows XP CD'en.
Etterhvert får du valget med å reparere en windows installasjon eller å installere på nytt (også ett tredje valg jeg ikke husker...)
Etter du har trykt F8 for å godta lisenskravene så får du muligheten til å partisjonere harddiskene. Les nøye hva du kan velge her.

Husk at du kan miste data visst du gjør en feil eller en tabbe. Lykke til og God natt, gjesp...

Jo, visst det er problemer enda så sørg for at du finner harddisken i BIOS.
Lenke til kommentar

Filsystemet er NFTS ja..

Men når eg prøver med xp cd'en så barre booter den seg inn i windows..Har prøvd med 2 forskjellige xp'cder.

Får liksom ikke opp di valga..Veit ka du meina,men problemet er barre det at en barre booter opp og går inn i window(ja,finner hd i bios)

Men takker for innspillet,god natt ;)

Lenke til kommentar

Ta å sett CD-romen som first boot device og hvis pcen allikevel booter til Windows så ta å disable harddisken som du har windows på. Da vil pcen ikke ha noe annet valg enn å velge cden. Etter du har lagt inn XP windows så bare enabler du den igjen, hadde noe av det samme problemet som du har og det funket for meg.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...