Gå til innhold

G3 500mhz vs celeron 600mhz


Anbefalte innlegg

Hei!

tenker på ny laptop til rundt 3000,-.

Hva tror dere vil gi best ytelse av en Ibook G3 500mhz og en Celeron 600mhz ?

Den skal brukes til film titting , små spill , internett og slikt.

Den skal helst ha mulighet for Wlan enten via pccard eller onboard.

 

mvh mima

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

FOr å være helt ærlig: ingen av disse er "cream of the crop". Dersom du må velge, så hadde jeg tatt G3 (så lenge prisen er grei). Glem spill. Jeg har nylig vært borti en G3 700, og det var ikke noe moro i det hele tatt. Jeg hadde ikke betalt stort mer enn 2000 for en G3 500. Selvfølgelig ville jeg ikke fått en til den prisen heller, så det hadde vel ikke blitt noe på meg.

 

Og jeg skriver dette fra en bærbar Celeron 550 m/64MB RAM...

Endret av swanky
Lenke til kommentar
hehehe , men kan man spille feks GTA.vice city på den ?

Du, seriøst. Dersom du skal ha en maskin til spill, så er du så langt unna som du kan komme. Glem spill som er nyere enn 2 år dersom de har det minste av 3D inne i bildet., Jeg klarte å spille det originale Unreal Tournament på min maskin, men det var ikke spesielt gøy.

 

GTA: Vice City? Totalt 100 % uaktuelt.

Lenke til kommentar

Vice City er bare å glemme. Det går seig som sirup på en P3 800mhz med Geforce 3, å håpe på at bare installasjonen virker på en celly er optimistisk. Det virker litt som om du tror at windows kjører på en G3, dette er feil. Man må kjøre et ppc-os på en sånn maskin, som f.eks. en linux laget for ppc (mandrake ppc edition, gentoo, debian ppc) eller mac os x. Sistnevnte er et svært godt operativsystem, men det finnes begrenset med spill til det uansett.

Lenke til kommentar
Faen =P

da blir det nok G3 på meg da. Med mindre noen kan tale celerons sak her ? O_o

HL og CS kan vel brukes på G3 ?

Nei. Spillene er ikke portet til Mac:

 

Why isn't there a Mac version of Counter-Strike?

A Mac version of Counter-Strike hinges on Valve Software porting Half-Life to the Mac. Their planned Mac port fell through. Thus, there will not be a Mac CS version (atleast not in the near future). In other words, the possitility of a Mac port isn't up to us.

 

Sakset fra CounterStrike.net

Lenke til kommentar

Ville heller satset på en laptop basert på Centrino-plattformen. Det er dyrt, ja. Men laptopen er da tilnærmet stillegående, og CPU'ene er ekstremt effektive i forhold til antall MHz. En centrino-laptop med en Pentium-M på 1.4 GHz tilsvarer P4 2.2-2.4 GHz.

 

Edit: batterilevetiden er også mye bedre enn på en laptop basert på en normal P4.

Endret av stigfjel
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...