Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

ROS til NGT! Supporten er jo faktisk kjempe bra!


Anbefalte innlegg

Jeg hadde noen få spørsmål ang. bredbånd fra NGT, jeg er selv ikke kunde hos NGT. jeg sente mail til de kl 3 og kl halv 5 altså 1 og en halv time etter jeg sendte mitt spøsmål fikk jeg svar :thumbs: det var en laaaaang mail med skikkelig utfylte svar, ville bare skrive dette fordi jeg mener virkelig at supporten hos NGT fortjener en tommel opp for dette :thumbup:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tozer:

De svarer raskt på enkle spørsmål og som kan vinne kunder, slik er det overalt.

Fikk også raske svar når jeg ringte NGT på bestillings linjen.

 

Men hadde du vært kunde og spurt support relaterte spørsmål så er det nok litt annerledes.

Lenke til kommentar

som wabby sier, de er nok mer frempå når det gjelder å kapre kunder enn å holde på eksisterende.. Men dette tyder jo bare på at de ikke har studert markedsføring der i gården. Å få en ny kunde koster det samme som å holde på 10 kunder..

Lenke til kommentar

Supporten har i alle fall forbedret seg på telefon.

 

http://www.nextgentel.no/kundesider/

 

Helt nederst på den siden får man en oversikt over hvor lang ventetid det er og har vært på linjene deres. Jeg har vært i kontakt med dem over fem ganger den siste måneden, og har funnet ut at det som blir rapportert på den siden veldig ofte stemmer med den faktiske ventetiden.

 

Derimot har jeg flere ganger sendt mail med akutte problemer, og fått svar 3-4 (!!!) måneder i ettertid. Dette er dog en god stund siden.

Lenke til kommentar

Til tross for at jeg har tilbragt flere timer i telefonkø for å få tak i dem, så er jeg meget fornøyd med supporten. Får alltid hjelp til problemene mine! Noen ganger går det derimot meget kjapt(max 15 min), og jeg får svarene jeg trenger.

 

De gangene det virkelig tar lang spiller jeg kabal :thumbs:

 

Hvis NG jobber litt mere med supporten blir de absolutt best! De MÅ gjøre noe med mail svar. Sendt flere mail for måneder tilbake i tid, men "still now answear"!

Lenke til kommentar

Nextgentel sine linjer fungerer så bra at jeg aldri har ringt deres support

:)

Sånn skal det være.

 

Men hadde ikke alle wannabe nettverksguruer fucket opp forbindelsen sin, så tipper jeg dem som virkelig trengte support hadde fått det UTEN å vente i 10-30 minutt.

Lenke til kommentar

Til dere som ikke får svar på mail.

 

Har dere fått en bekreftelse på at mailen deres er mottatt? Den kommer umiddelbart.

 

Har opplevd at denne ikke kommer og da får ikke NGT mailen deres, vet ikke hva dette er for noe men sannsynlig en svakhet i kontaktskjemaet deres ?!

Lenke til kommentar

NGT er helt håpløse! Har kranglet med dem i en måned om noen fakturaer nå: Jeg fikk overført abonement fra en kompis som bodde i huset her før meg. Dette tok ham utallige telefoner (20-30 min venting hver gang) til kundeservice, flere e-mail, samt 2 mnd. å få gjennomført. For dette måtte jeg først betale et overføringsgebyr på 398,- (tilsv. 1 mnd. ab.) for at dem skulle bytte ut hans navn med mitt, modemet var jo allerede installert. Så får jeg endelig mail om at tjenesten er ansett som levert, og at jeg vil bli fakturert fra 1.mars 04. Dette er da vel og bra tenker jeg, helt til regningen kommer. 2.april får jeg regning på 1194,- for perioden 1.jan til 1.apr . Som om ikke det er nok, kommer det 2 dager senere en regning på 1592,- for perioden 1.des til 1.apr. Etter å vente obligatoriske 30 min. for å komme i kontakt med kundeservice, finner dem ut at 1194,- regningen tydligvis er feil. Den andre på 1592,- måtte kundebehandleren ta opp med sjefen sin, og skulle ringe meg tilbake dagen etter. Det skjedde selvfølgelig ikke. Jeg har ringt flere ganger, men får jo samme svaret hver gang, dessuten har jeg sendt flere mail, som det typisk tar 10 dager å få svar på. Her virker det ikke som behandleren har lest mailen i det hele tatt. Typisk svar: "se på fakturaoversikten på vår hjemmeside". Dette svaret løste jo alle problemer, right! Som ikke dette var nok, har dem klart å sende meg regning på 398,- for perioden 1.mai til 1. juni.

I dag mottok jeg i tillegg en purring på 2 regninger jeg ikke har hørt om for 1. mars til 1. apr og 1. mai, + purregebyr, totalt 849,- . Dette skulle da bli 2839,- for perioden 1. mars til 1.juni, i tillegg kommer jo overføringsgebyret på 398,- På toppen av dette igjen kommer telefonregningen for å sitte i timesvis å høre på panfløytemusikk i kundeservicekøen, for ikke å snakke om hvis jeg skulle hatt timebetalt for å mase på NGT. Nå har jeg sagt opp NGT, og vil aldri noensinne ha noe med dem å gjøre igjen. Nå er dere advart om dere skulle synest at NGT tilbyr bra hastighet for pengene.

Lenke til kommentar
NGT er helt håpløse! Har kranglet med dem i en måned om noen fakturaer nå: Jeg fikk overført abonement fra en kompis som bodde i huset her før meg. Dette tok ham utallige telefoner (20-30 min venting hver gang) til kundeservice, flere e-mail, samt 2 mnd. å få gjennomført. For dette måtte jeg først betale et overføringsgebyr på 398,- (tilsv. 1 mnd. ab.) for at dem skulle bytte ut hans navn med mitt, modemet var jo allerede installert. Så får jeg endelig mail om at tjenesten er ansett som levert, og at jeg vil bli fakturert fra 1.mars 04. Dette er da vel og bra tenker jeg, helt til regningen kommer. 2.april får jeg regning på 1194,- for perioden 1.jan til 1.apr . Som om ikke det er nok, kommer det 2 dager senere en regning på 1592,- for perioden 1.des til 1.apr. Etter å vente obligatoriske 30 min. for å komme i kontakt med kundeservice, finner dem ut at 1194,- regningen tydligvis er feil. Den andre på 1592,- måtte kundebehandleren ta opp med sjefen sin, og skulle ringe meg tilbake dagen etter. Det skjedde selvfølgelig ikke. Jeg har ringt flere ganger, men får jo samme svaret hver gang, dessuten har jeg sendt flere mail, som det typisk tar 10 dager å få svar på. Her virker det ikke som behandleren har lest mailen i det hele tatt. Typisk svar: "se på fakturaoversikten på vår hjemmeside". Dette svaret løste jo alle problemer, right! Som ikke dette var nok, har dem klart å sende meg regning på 398,- for perioden 1.mai til 1. juni.

I dag mottok jeg i tillegg en purring på 2 regninger jeg ikke har hørt om for 1. mars til 1. apr og 1. mai, + purregebyr, totalt 849,- . Dette skulle da bli 2839,- for perioden 1. mars til 1.juni, i tillegg kommer jo overføringsgebyret på 398,- På toppen av dette igjen kommer telefonregningen for å sitte i timesvis å høre på panfløytemusikk i kundeservicekøen, for ikke å snakke om hvis jeg skulle hatt timebetalt for å mase på NGT. Nå har jeg sagt opp NGT, og vil aldri noensinne ha noe med dem å gjøre igjen. Nå er dere advart om dere skulle synest at NGT tilbyr bra hastighet for pengene.

Nå må jo du se på saken din da. Å kalle NGT håpløse for at du, ikke vet hvilke gebyr de har for de forskjellige tjenestene sine er litt for dumt.

 

Når det er sagt så er det sant at det tar for lang tid å komme gjennom på tlf, og du skal jo ikke betale noe mer en det som er som står i vilkårende dine.

 

Jeg vet ikke med deg, men på mine kundesider så har jeg muligheten til å overføre abonnementet mitt til andre, samt muligheten til å se fakturaen mine. Da er det jo bare å se hvilke faktura som er sendt ut, og motstride de som du mener er gale.

Lenke til kommentar
så vidt jeg har skjønt det blir dette som å overta en bil.

 

om forrige eier hadde utestående beløp / gjeld så tar du over dette ansvaret. om han ikke har betalt fakturaene sine skikkelig blir dette da ditt problem slik jeg skjønner saken; ikke NGT's problem.

Dummeste jeg har hørt... Hadde det vært slik så hadde jo han sikkert bestillt på nytt på egent navn istedenfor å overta.

CD gjør ikke slik som du sier, og de som gjør det må jo være helt på tryne og ikke int i nye kunder. Hadde NGT gjort som du sier så hadde de tapt mye på det, for da hadde alle bestillt nyinstallasjon, og da måtte de brukt penger på å kople ned og deretter kople opp.

Noen vil ikke overføre før tidligere eier har gjort opp for seg eller som vi , overfører til ny kunde og sender evt gammel kunde til inkasso dersom ting går for langt.

Lenke til kommentar
så vidt jeg har skjønt det blir dette som å overta en bil.

 

om forrige eier hadde utestående beløp / gjeld så tar du over dette ansvaret. om han ikke har betalt fakturaene sine skikkelig blir dette da ditt problem slik jeg skjønner saken; ikke NGT's problem.

Dummeste jeg har hørt... Hadde det vært slik så hadde jo han sikkert bestillt på nytt på egent navn istedenfor å overta.

CD gjør ikke slik som du sier, og de som gjør det må jo være helt på tryne og ikke int i nye kunder. Hadde NGT gjort som du sier så hadde de tapt mye på det, for da hadde alle bestillt nyinstallasjon, og da måtte de brukt penger på å kople ned og deretter kople opp.

Noen vil ikke overføre før tidligere eier har gjort opp for seg eller som vi , overfører til ny kunde og sender evt gammel kunde til inkasso dersom ting går for langt.

Dette kan gjørs for å f.eks slippe å bryte bindingstid ved flytting til sted hvor du ikke kan få adsl eller studentbolig med 10mbit.

 

Er ikke jurist men jeg ville sett på det som en naturlig ting at om jeg tok over et abbonement tok jeg også over de juridiske forpliktelser som følger med dette. Ny etablering blir uansett betalt av kunden, men blir sponset til en viss grad og dette tas inn igjen via bindingstid.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...