diss Skrevet 14. mai 2004 Forfatter Skrevet 14. mai 2004 altså de som handler på microplex betaler indirekte for disse "gavene" så ta det me ro , du har betalt for den radioen Det er lett å rote seg bort i økonomiske utledninger når man ønsker å oppnå en konklusjon man på forhånd har bestemt seg for.. Det er vel det du har gjort her? Jeg har slettes ikke betalt for denne radioen, ei heller indirekte. Jeg har sett i webshoppens utvalg, funnet varene jeg skal ha, blitt informert om deres pris og tilslutt samlet pris med levering. Det er total summen jeg som kunde forholder meg til. At webshopen ønsker å bruke av dekningsbidraget sitt for å legge ved en liten "ekstra" til kundene deres, har ikke noe med meg å gjøre. Greit, jeg ser poenget ditt, at butikken bruker av overskuddet sitt til å betale for radioen og at overskuddet i utgangspunktet stammer fra kunden. Det er viktig å huske på hvor du som kunde er ledd i kjeden av kontantstrømmen til foretaket. Du glemmer dette dersom du hevder at kunden "indirekte" har betalt for varen, selvom du har delvis rett. Alternativ kostnaden til foretaket kan faktisk være betydelig, og derfor er det mer riktig å si at det er butikken som tar på seg kostnaden, og ikke kunden.
chil Skrevet 14. mai 2004 Skrevet 14. mai 2004 altså de som handler på microplex betaler indirekte for disse "gavene" så ta det me ro , du har betalt for den radioen Det er lett å rote seg bort i økonomiske utledninger når man ønsker å oppnå en konklusjon man på forhånd har bestemt seg for.. Det er vel det du har gjort her? Jeg har slettes ikke betalt for denne radioen, ei heller indirekte. Jeg har sett i webshoppens utvalg, funnet varene jeg skal ha, blitt informert om deres pris og tilslutt samlet pris med levering. Det er total summen jeg som kunde forholder meg til. At webshopen ønsker å bruke av dekningsbidraget sitt for å legge ved en liten "ekstra" til kundene deres, har ikke noe med meg å gjøre. Greit, jeg ser poenget ditt, at butikken bruker av overskuddet sitt til å betale for radioen og at overskuddet i utgangspunktet stammer fra kunden. Det er viktig å huske på hvor du som kunde er ledd i kjeden av kontantstrømmen til foretaket. Du glemmer dette dersom du hevder at kunden "indirekte" har betalt for varen, selvom du har delvis rett. Alternativ kostnaden til foretaket kan faktisk være betydelig, og derfor er det mer riktig å si at det er butikken som tar på seg kostnaden, og ikke kunden. ja, men altså poenget mitt er, hvis du hadde droppa radioen, Sukkertøyet og alt det andre tullet de har, kunne de holdt kostnadene nede og solg oss varene billigere.
opticus Skrevet 14. mai 2004 Skrevet 14. mai 2004 ja, men altså poenget mitt er, hvis du hadde droppa radioen, Sukkertøyet og alt det andre tullet de har, kunne de holdt kostnadene nede og solg oss varene billigere. å så glade vi er idag da, jeg liker det microplex gjør. vettige priser, morsomme måter å drive reklame på. hvorfor kan man ikke bare nyte og synes ting er morsomt i stedenfor å lete etter hva man kan si som er feil om en ting? go microplex!
metakid Skrevet 14. mai 2004 Skrevet 14. mai 2004 Handler fast fra Netshop.no og hver gang ligger d en KNALLGOD sjokkis i pakken...BRA Netshop.no
Alieu Skrevet 14. mai 2004 Skrevet 14. mai 2004 hmm. er dette lov ? har ikke lest de andre sine kommentarer.
chil Skrevet 14. mai 2004 Skrevet 14. mai 2004 ja, men altså poenget mitt er, hvis du hadde droppa radioen, Sukkertøyet og alt det andre tullet de har, kunne de holdt kostnadene nede og solg oss varene billigere. å så glade vi er idag da, jeg liker det microplex gjør. vettige priser, morsomme måter å drive reklame på. hvorfor kan man ikke bare nyte og synes ting er morsomt i stedenfor å lete etter hva man kan si som er feil om en ting? go microplex! jeg er enig i at det er morro å få sånne små dingebumser i posten som man ikke forventer, men Alså poenget mitt er at det på sikt fordyrer varene som vi kjøper.
bekkelund Skrevet 14. mai 2004 Skrevet 14. mai 2004 notarget: den som henter pakken eller den pakker står i, kan få den eventuelle radioen er det rart det blir krig her i verden, når nettbutikken gir bort 10kroners-radioer?
Cloud Skrevet 14. mai 2004 Skrevet 14. mai 2004 Handler fast fra Netshop.no og hver gang ligger d en KNALLGOD sjokkis i pakken...BRA Netshop.no En venn av meg (Eivind Huser) fikk ingen sjokkis i pakken sin... Har det noe å si på størelsen/prisen på pakken? Eller var han bare som hadde uflaks?
[BiGG] Skrevet 14. mai 2004 Skrevet 14. mai 2004 NICE Jeg bruker å få litt godteri og sånt,det er også kos
JMW Skrevet 14. mai 2004 Skrevet 14. mai 2004 Veldig bra at Microplex gjør slikt! I tillegg til at det er god reklame så beviser de at det er skikkelig seriøse og villige til at kundene blir fornøyd med handelen! Slike web shopper skulle det vært flere av Jaja....hvor kenge varer den fm-radioen ?? Får du i det heletatt inn noe særlig signal hvis du f.eks er ute å sykler et sted som ikke er i en by ? Søppel kaller jeg det...men det er nå meg da... okay med sukkertøy da, men sånne små fm-radioer pleier bare å bli liggende.... Mvh, jmw
P-in-P Skrevet 14. mai 2004 Skrevet 14. mai 2004 Veldig bra at Microplex gjør slikt! I tillegg til at det er god reklame så beviser de at det er skikkelig seriøse og villige til at kundene blir fornøyd med handelen! Slike web shopper skulle det vært flere av Jaja....hvor kenge varer den fm-radioen ?? Får du i det heletatt inn noe særlig signal hvis du f.eks er ute å sykler et sted som ikke er i en by ? Søppel kaller jeg det...men det er nå meg da... okay med sukkertøy da, men sånne små fm-radioer pleier bare å bli liggende.... Mvh, jmw En sier uansett ikke nei til noe som er gratis og ubrukt Eller er det bare meg?
duudee Skrevet 14. mai 2004 Skrevet 14. mai 2004 Hvorfor har det seg at poster med microplex ikke blir stengt når de er feilpostet. Bare "flyttet" til rett sted... ?? Bare undres... les...: Posting i feil kategori vil føre til at tråden blir stengt og flyttet. Frekvent feilposting fra samme bruker kan føre til utestengelse. Tråder som "Hvilket skjermkort skal jeg velge?" hører åpenbart hjemme under "skjermkort" kategorien, om den blir postet i "Annet om hardware" blir den så stengt og flyttet til "Feilpostet". Er du i tvil, poster du der du tror det passer best og kontakter moderatorene via rapporter -knappen og ber om evt. flytting av tråden.
Polarbastard Skrevet 14. mai 2004 Skrevet 14. mai 2004 Jeg bestilte ny PSU fra Microplex. Jeg fikk også en liten radio. Men slik markedsføring er vel faktisk ikke helt lov Hei Når man logger seg inn på HW.NO, og 99,9% av alle websider popper det opp med reklamevinduer. I min email ligger det hver dag tonnevis med spam(reklame av ymse slag). På tv, i radio og i blader er det reklame, noen ganger små "gaver"... Hver jul får jeg julegave fra div. firmaer. "Ta to, betal for en"-reklamer ser man ofte i butikker. mange ganger får man jo tilbud fra bokklubber o.l som reklamerer med div. gaver hvis man melder seg inn eller skaffer nye medlemmer. M.a.o, dette med reklame og reklamegaver møter man nærmest daglig. Irriterende? Joda, i de fleste tilfeller er det akkurat det. Men den "gaven" fra Microplex er vel grei nok? Kommer vel i samme kategori som kulepenner,t-skjorter og lighter med firmalogo. Uansett ikke akkurat det verste man kan få i posten
mav0 Skrevet 14. mai 2004 Skrevet 14. mai 2004 Jeg bestilte nettopp ny pc med deler fra Microplex og Netshop. Jeg hadde "forventet" en sjokkis fra Netshop siden jeg har sett at mange har fått det, men det fikk jeg ikke... Men FM-radioen fra Microplex var med
ilex Skrevet 14. mai 2004 Skrevet 14. mai 2004 (endret) har aldri fått noe extra med pakkene fra microplex, ikke et drops en gang (edit: deaktivere emoticons, huff) Endret 14. mai 2004 av ilex
Boralis Skrevet 14. mai 2004 Skrevet 14. mai 2004 har aldri fått noe extra med pakkene fra microplex, ikke et drops en gang (edit: deaktivere emoticons, huff) Velkommen etter.
diss Skrevet 14. mai 2004 Forfatter Skrevet 14. mai 2004 Hvorfor har det seg at poster med microplex ikke blir stengt når de er feilpostet. Bare "flyttet" til rett sted... ?? Bare undres... les...: Posting i feil kategori vil føre til at tråden blir stengt og flyttet. Frekvent feilposting fra samme bruker kan føre til utestengelse. Tråder som "Hvilket skjermkort skal jeg velge?" hører åpenbart hjemme under "skjermkort" kategorien, om den blir postet i "Annet om hardware" blir den så stengt og flyttet til "Feilpostet". Er du i tvil, poster du der du tror det passer best og kontakter moderatorene via rapporter -knappen og ber om evt. flytting av tråden. Vitsen med dette innlegget var? Det du siterer er retningslinjer, og jeg behøver vel ikke utdype mer om hva det innebærer? Dersom hver tråd som var feilpostet faktisk ble stengt, så ville atskillig flere tråder i dette forumet vært avsluttet. La nå det frie ordet råde.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå