Gå til innhold

Hjelp! kommer røyk fra Hard Discen


Anbefalte innlegg

I går satt jeg forran pce'n og spilte Far Cry, da jeg skulle dra opp armen for og klø meg bak øret kom jeg til og velte en 1.5 liter med TAB ut over tastaturet (Logitech Internet Navigator Keyboard - Special Edition) Etter "tørking" fant jeg ut at Tastaturet var umulig og bruke lenger, jeg kjøpte et nytt et av samme sort men da jeg hadde plugget inn usb kabelen og så skulle slå på pcen kom det bare et rask "vrrrr" i ca 1 sekund før den slo seg av, jeg gikk strak's inn i pcen for og se om det var noe jeg kunne gjøre, jeg dro ut en ledning fra strøm forsyningen og satte den inn igjen, da jeg skulle skru på pcen igjen hold jeg nøye oppsikt med "invollende" til pcen i samme sekund som jeg trykket inn "av/på" knappet steg det røyk ut av den nye Seagate 200gb hd'n som jeg hadde kjøpt på komplett før tg. Etterfulgt av en ekkel "svidd-plast" lukt, jeg plugget fra alle komponenter og experimentert'e litt så jeg kunne være helt sikker på at det var ded (Seagate hd'n) jeg kom frem til følgende: Alt funker perfekt, jeg kan ha plugget til alle komponenter i pcen bortsett fra seagate hd'n uten problemer, men vis jeg feks drar ut alt og bare har plugget i hd'n slår den seg av 1 sekund etter jeg har skrudd den på igjen.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dette er ingenting å bekymre seg for, hard-disker spes Seagate, slipper ofte ut litt røyk. Legg den i vann et par timer for å få slukket den skikkelig og hiv den i microen et par minutter for å tørke den. ;)

 

Høres ut som en produksjonsfeil, men var litt merkelig at det kom rett etter "brus-uhellet"

 

Men det går antageligvis på forsikringen din, hvis du ikke har lastet den ned ulovlig da? :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...