Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

fange trådløs nett wlan

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

fanger?

jeg vet ikke om noen program som fanger trådløse nettverk, men jeg vet om noen som oppdager trådløse nettverk og forteller deg om de.

Kismet

Netstumbler

Bruker selv Kismet

edit: var nok feil på den ene urlen gitt :)

Endret av neonX
Skrevet

mistenker at den ene linken skulle ha vært:

http://www.kismetwireless.net/

ikke .com.... :green:

og det er verdt å huske på at kismet er for linux... noe jeg ikke kan bruke, da jeg enda ikke har fått Mandrake installasjonen min til å funke med Centrino oppsettet mitt..... :(

Skrevet

irriterer meg at det er ingen airsniffere som som funker med NDISWRAPPER i linux. Nå har det seg slik at ASUS nekter å gi ut drivere for mitt WL-100g for 2.6.5 kjernen, så da må jeg bruke NDISWRAPPER og Windows drivere, som selvsagt ikke er kompitabelt med noe sån :(

Noen som har tips?

Skrevet
det kan det vere ihvertfall 2 av dem,men greier du å koble deg på noen av dem ?

LIE er visst en av naboene. Det er også navnet hans. Den andre med tall er også en av naboene, men jeg vet ikke hvem av dem det er. Fikk koblet meg på LIE faktisk, ble ganske overrasket. Han har hvertfall 2mbit :p Fikk også koblet meg på den med tall. Kjapp linje der og.

Skrevet

Kan noen beskrive litt bedre hvordan man bruker disse programmene? Skulle gjerne ha visst hvor mange andre nettverk som overlapper mitt.

:roll:

Skrevet

Boingo er veldig enkelt. Det viser hvor mange trådløse nettverk som svirrer i luften og du kan koble deg ved å trykke på connect :p

Ganske enkelt altså. Det viser også signal styrke osv...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...