Gå til innhold

Er Casio Exilim EX-Z40 bra ?


Anbefalte innlegg

Vurderer sterkt å kjøpe meg dette. Koster 3299 på Elkjøp sin web.

 

Er nybegynner når det gjelder digitalkamera, og ønsker et kamera som er lett å sette seg inn i. Ønsker etterhvert å kunne ta litt "avanserte" bilder. Er dette kameraet et greit sted og starte ?

 

Har sett noen klage over bildekvaliteten, noen her som er enig / uenig i dette, kom gjerne med begrunnelse og hva du mener er bra eller ikke så bra med billedkvaliteten på dette kameraet.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg er også på jakt etter raskt digitalkamera. Da var jeg så heldig å snuble over akamera's test av z40, og er rimelig overbevist over at dette er kameraet for meg.

 

Men jeg lurer på hvor nøye det er med et raskt minnekort?

 

Jeg kunne tenke meg å bruke kamera til å ta bilder raskt etterhverandre ( i serie osv.. ) er det da nødvendig med et minnekort til tusenlappen?

 

lager twinmos gode kort? tenker da dette

http://www.pcutstyr.no/main.php3?PI=11&PNO=120301

Lenke til kommentar

Er ikke alltid at kameraet har skyld i dårlig bildekvalitet. I minst like mange tilfeller har fotografen skylden :laugh:

 

Men seriøst... selv om Casio kameraene tradisjonelt ikke har vært helt i toppen når det gjelder bildekvalitet, har de ikke vært langt unna. Z40 virker som ett godt kamera, og du kan jo se på Pentax Optio S40 også, som på mange måter er ett veldig likt kamera med noen pluss og minus kontra Z40.

Lenke til kommentar
Men jeg lurer på hvor nøye det er med et raskt minnekort?

 

Jeg kunne tenke meg å bruke kamera til å ta bilder raskt etterhverandre ( i serie osv.. ) er det da nødvendig med et minnekort til tusenlappen?

 

lager twinmos gode kort? tenker da dette

http://www.pcutstyr.no/main.php3?PI=11&PNO=120301

På dette kameraet vil du ikke merke forskjellen mellom ett raskt og ett standard kort i særlig stor grad. Tror ikke du vil savne mer hastighet på kortet, ettersom små digitale kompakte gjerne er flaskehalsen selv. Men du bør kanskje spandere på deg ett Ultra kort fra Sandisk, eller Lexar sitt 40x/80x Pro WA kort, selv om det igjen nok er litt overkill, hvis du skal ta bilder i serie. Merk at det nok ikke vil forbedre seriebildekapasiteten da den gjerne begrenses av kameraets bufferminne uansett, men kameraet vil være klart til å ta neste serie raskere med ett raskt kort.

 

Twinmos er ikke av de mest stabile minnekortene, og flere her har vært uheldige og mistet bildene sine ved bruk av dette kortet. Kjøp Sandisk eller Lexar så er du trygg.

Lenke til kommentar

Takker så mye for svar. Testen på Akamera er lest, og studert, men det er jo også bare en persons mening, så derfor spør jeg her. Har også lest på erfaringer /anbefalinger fra brukere, og der er de (få) som er misfornøyd, misfornøyd med nettop billedkvaliteten. Men ja, det kommer jo litt an på fotografen også da :)

 

Blir det ikke Casio sitt så tenker jeg på HP sitt 707 kamera. Tror dere dette vil være bedre for en nybegynner og hvordan er kvaliteten på bildene på det kontra Casio sitt..?

 

Ha en lækker kveld!

 

Edit : skriveleif

Endret av WebKnight
Lenke til kommentar

Ble ærlig talt litt skuffet over bildekvalitetten. Mitt andre kamera har bedre bildekvalitet (Minolta F300 (med 5mpix)). Litt mye støy, og ikke 100% klare bilder innendørs og i dårlig belysning. Utendørs i, godt lys, gir det bra bilder. Fordelene er at det veldig lite (passer i lommen), har veldig god batterikapasitet, og at det er meget kjapt, både å skru på/av og til å ta bilder. Det er også enkelt å operere/navigere. Passer veldig bra som nr. 2 kamera.

Men det er jo slik det er, at man får ikke alt inn i en pakke. Man må bare tenke på hva som er mest viktig for en selv. I dette tilfelle prioriterte jeg størrelse og hurtighet.

Kjøpte det i USA for noen uker siden for ca. 2700,- og nå er jeg på desperat jakt etter adapter. :p Det har riktignok god batterikapasitet, men....

Lenke til kommentar
Vil bare oppdatere med at kameraet nå koster 3199,- på elkjøp   :w00t:

Priskrig ute og går kanskje..?

Pris på Lefdal er 3495, ergo kan man vel der få det for

 

3495 kr - 3199 kr = 296kr - 64 kr frakt = 232

 

50 % av prisdiff = 116,-

 

3199 - 116 = 3083,-

 

:thumbup:

 

Huff, jeg er såååå nære å bestille, men har fortsatt mine tvil...

 

Edit : Glemte å ta med frakten..

Endret av WebKnight
Lenke til kommentar
Men har lefdal prisgaranti mot nettbutikker? Det er jeg faktisk litt usikker på  :dontgetit:

 

Er det noen som har erfaring på dette punktet?

:wow: Storebror ser oss, hehe...

 

Nja, er litt usikker på dette selv, men på web'en til lefdal står det ikke konkret at det ikke gjelder nettbutikker. Det de sier er :

 

"Lefdal skal alltid være billigst i kjøpsøyeblikket:

 

Kan du kjøpe et produkt av samme merke med tilsvarende spesifikasjoner rimeligere innen 30 dager etter at du har handlet hos oss, ta med deg kvittering og dokumentasjon på lavere pris.

Vi betaler deg tilbake hele prisforskjellen + 50% av prisdifferansen.

 

For produkter med abonnement må det være av samme type og med samme bindingstid.

Prisgarantien gjelder i hele Norge.

Prisgarantien gjelder ikke B-varer."

 

Men, mulig de har noe med bitteliten skrift som ikke står på nett..

Lenke til kommentar

Elkjøp (via sin webshop) har også dette på tilbud nå til kun 2989. Og de har 30 dagers returrett som kan være kjekt om man ikke er helt sikker.

 

Jeg vurderer stadig hva jeg skal gjøre. Leser stadig at hvis det er noe å innvende på kameraet så er det på billedkvalitet - Noe som for meg er det viktigste ved kjøp av kamera ved siden av at det skal være rimelig kompakt da.

 

HP sitt R707 er også meget fristende, men har ikke sett så mange tester på dette, kun den på dinside.no. Ved kjøp av R707 kan man levere gamlekameraet og få 450,- tilbake pluss at man kan fylle ut et skjema etter kjøp og få et 64 MB minnekort kostnadsfritt..

 

Huff - Valgets kvaler :hmm:

Lenke til kommentar

Husk at elkjøp har 30 dagers retur rett. Dette innebærer at du kan kjøpe deg Casio Exilim EX-Z40 og prøve det ut. Jeg har faktisk benyttet meg av dette. Lefdal sin prisgaranti fungere slik at de skal tilby tilsvarende pris som alle andre butikker, innkludert nettbutikker med .no som har varen på lager. Etter å ha benyttet 30 dagers retur rett på elkjop kjøpte jeg et Casio Exilim EX-Z40 på Lefdal etter at jeg fikk ca 1000 kr avslag på prisen for ca 3 uker siden pga at en nettbutikk solgte det til ca 3500 kr.

Da jeg endelig bestemte meg for å kjøpe dette kameraet er jeg kjempe fornøyd. Et utrolig herlig design på det og en veldig god bildekvalitet, ihvertfall bra nok for en amatør. Batterikapasiteten er helt sinnsyk, batteriet blir aldri tomt faktisk :)

Alt i alt et kongebra kjøp!

Lenke til kommentar

Må bare føye til en ting..

Nå har ikke jeg sjekket prisene på disse kameraene, men

viss det er pris og ikke annet en er på jakt etter så er

ItButikken valg nr.1

De er super billige, men mange har hatt problemer når de....

vel... har fått problemer (ehhh...tog du'an?)

 

Viss det er snakk om minnekort, så tror jeg ItButikken er

en udiskutabel JA plass..

Lenke til kommentar

Ang. Itbutikken.no:

 

Skal kjøpe meg et Ixus 500 og et CF-kort på 256 MB, og da er de billigst. Men jeg har blitt advart mot dem, da de er elendige på reklamasjoner.

Jeg har imidlertid snakket med canon Norge, og de sier at garantien gjelder uansett hvor dette er kjøpt, så det er bare å levere det inn på service hos en godkjent repratør, så er saken grei. Du slipper å bruke Itbutikken med andre ord når det gjelder klager.

Greit å vite?

:w00t:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...