Gå til innhold

Batteri lader ved kjøp i USA


Anbefalte innlegg

Jeg får kamera mitt fra BHPhoto i morgen. :dribble:

Det er et Panasoniq DMC-FZ10 og jeg lurer på om de som har handlet der før har måtte skifte strømmladeren? Det er vel en helt annen strømmstyrke i USA en i Norge? :hmm:

 

I så fall, hvor kjøper dere det? Siden jeg får kamera i morgen så hadde det vært fint å prøve det allerede i morgen tidlig eller når Fedex får varene sine. Greit å teste det ut før ungene og kjærringa kommer hjem! :yes:

 

Mvh

 

En Glad Glenn

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg får kamera mitt fra BHPhoto i morgen. :dribble:

Det er et Panasoniq DMC-FZ10 og jeg lurer på om de som har handlet der før har måtte skifte strømmladeren? Det er vel en helt annen strømmstyrke i USA en i Norge? :hmm:

 

I så fall, hvor kjøper dere det? Siden jeg får kamera i morgen så hadde det vært fint å prøve det allerede i morgen tidlig eller når Fedex får varene sine. Greit å teste det ut før ungene og kjærringa kommer hjem!  :yes:

 

Mvh

 

En Glad Glenn

Hvis laderen er en universallader (som tar fra 110-220 V, 50/60 Hz), har du to muligheter:

 

1: Laderen har tilkobling for vanlig ujordet stikk i enen enden, napp ut fra cd-spilleren din eller kjøp på clas ohlson til 10 kroner.

 

2: Laderen har en faststøpt ledning, kjøp adapterplugg i elektronikksjappa på Gardermoen til 79 kroner (selges ikke i vanlige butikker pga. lovforbud).

 

Hvis laderen kun tar amerikansk spenning (110 V / 60 Hz tror jeg), må du kjøpe en omformer som også justerer spenningsstyrken og frekvensen. Disse er en del dyrere, og fåes kjøpt av f.eks. butikker som selger Targus tilbehør til bærbare, tror jeg, og antakelig også i elektronikksjappa på Gardermoen.

Lenke til kommentar

Fikk kamera i dag, fra BHPhoto i USA, og det stemte at laderen var en universal lader så jeg trengte bare å bytte en ledning som jeg hadde fra før av.

 

Er kjempe fornøyd med kamera og det blir kjempe fine bilder, og jeg bruker den på 12x zoom uten stativ og det blir knall bra. Konge kamera, angrer ikke et sekund...hvertfall ikke ennå :p

 

Da håper jeg bare på bra vær så jeg kan ta noen bra bilder ute.

 

Mvh

 

Glenn

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...