Gå til innhold

Uheldige erfaringer med Techline


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Man skal ikke være for bastant i sine påstander. Hvis mail-systemene svikter, noe de ofte gjør når virusene og ormene herjer som verst vil en del mail forsvinne i løse luften.

 

Jeg opplevde det selv med Netshop. De klarte å få mine mailer med noen viktige spørsmål jeg hadde til dem, mens jeg ikke klarte å motta deres mailer med like viktige svar. Men heldigvis ringte de meg når de skjønte at jeg ikke hadde mottatt mailene deres med svar på det jeg spurte om. Og alt ordnet seg uten at jeg måtte rope Ulv-Ulv på forumet.

 

Man bør i allefall ikke rope ULV-ULV etter et par skarve dager. Tålmodigheten løser alt, og hvis man ikke får svar fra butikken på noen mailer, så er det ikke verre enn at man prøver å ringe dem.

 

Det beste for oss kunder er at det lever mest mulig nettbutikker, slik at konkurransen blir reell. Hvis nettbutikkene skal gå konkurs fordi en og annen kar med stor munn og lav tålmodighet klarer å få med seg massene på boikott av en nettbutikk. Så er det vi kunder som taper i lengden.

Lenke til kommentar
Man skal ikke være for bastant i sine påstander. Hvis mail-systemene svikter, noe de ofte gjør når virusene og ormene herjer som verst vil en del mail forsvinne i løse luften.

 

Jeg opplevde det selv med Netshop. De klarte å få mine mailer med noen viktige spørsmål jeg hadde til dem, mens jeg ikke klarte å motta deres mailer med like viktige svar. Men heldigvis ringte de meg når de skjønte at jeg ikke hadde mottatt mailene deres med svar på det jeg spurte om. Og alt ordnet seg uten at jeg måtte rope Ulv-Ulv på forumet.

 

Man bør i allefall ikke rope ULV-ULV etter et par skarve dager. Tålmodigheten løser alt, og hvis man ikke får svar fra butikken på noen mailer, så er det ikke verre enn at man prøver å ringe dem.

 

Det beste for oss kunder er at det lever mest mulig nettbutikker, slik at konkurransen blir reell. Hvis nettbutikkene skal gå konkurs fordi en og annen kar med stor munn og lav tålmodighet klarer å få med seg massene på boikott av en nettbutikk. Så er det vi kunder som taper i lengden.

Må si meg helt enig her !

Lenke til kommentar

Det er utrolig mange usaklige innlegg i sånne tråder. Hvorfor skal vi alltid være så raske til å dømme forhandleren? Når de ikke har mottat noen mailer tilbake blir det heller ikke lett å gjøre noe med saken, selvfølgelig går vi ut i fra at representanten fra Techline prater sant her. Hvorfor skal vi gå ut i fra noe annet?

Lenke til kommentar
Mine erfaringer med Techline burde skremme bort alle potensielle kunder av dette såkalte foretaket (er registrert i Brønnøysund reg).

 

Jeg bestilte en JOS MP-110 (128 MB) MP3 spiller med lader og KOSS earpluggs. Bestillingsrutinen til Techline lovet meg det de kaller en e-faktura når det var bekreftet at varen var på lager. Det tok flere dager før noe skjedde, og jeg purret gjentatte ganger. Så kom endelig fakturaen og jeg mitt dumme nek betalte via nettbank. Så gikk det 1,5 uke før jeg endelig hørte fra dem igjen, da fikk jeg beskjed om at de ikke hadde MP3 spilleren på lager og at de heller ikke kunne skaffe den. Jeg måtte heller velge en annen spiller eller få pengene refundert. Jeg tilbakemeldte at jeg ville ha pengene refundert, og oppga alle detaljer for at Techline skulle kunne spore opp ordren og innbetalingen. Etter dette har jeg ikke hørt noe mer fra dem. Jeg har purret og gitt uttrykk for min sterke misnøye, men i andre enden er det helt taust. Jeg begynner så smått å belage meg på at de ca. 1400 kronene er tapt. Så jeg anbefaler på det sterkeste, ligg langt unna dette foretaket, og hvis du tar sjansen så bestill hvertfall i oppkrav.

 

Noen som har noen råd om hva jeg bør gjøre for å se pengene igjen?

 

:thumbdown:

Om du ikke får butikken/personen i tale gjør du følgende.

 

1. Sender brev med klage og evt. krav.

 

Venter den tidsfristen du har satt for svar, vanligvis 7 dager. Det er vanlig å få et svar/bekreftelse på mottatt klage og forventet behandligstid. Du kan gjerne og bør helst vise til forbrukerloven og kjøpsloven.

 

Får du ikke noe svar eller løsning:

 

2. Sender nytt brev med purring evt. henviser til feilene de har gjort ang. saken.

 

Venter etter lovfestet tidsfrist.

 

3. Sender saken over til et inkassobyrå. Du kan da slå vedkommende konkurs om du ønsker det. Er ikke helt sikker på prosedyren for dette, men det kan inkassobyrået.

 

Vente på pengene. Er du veldig heldig får du noe eller hele beløpet.

 

Du kan gjerne sende brevene rekomandert.

 

Ta vare på alle kvitteringer og før opp andre konkret utgifter du har i forbidelse med saken.

 

Du kan også melder vedkommende til politiet for svindel. (som nevnt tidligere)

Endret av pkalle
Lenke til kommentar

Jeg kjenner meg overhodet ikke igjen i trådstarters erfaring med techline. Har kun hatt positive erfaringer med de.

Synes forsten du bør ringe butikken før du legger ut en post som dette. E-mail er aldrig 100%. (tydeligvis) Blir ganske drøyt å kalle dette forsøk på svindel, som flere jo gjør.

 

Edit: Når jeg tenker meg om står det kanskje ikke oppført noe telefonnummer på siden deres?

 

Edit2: Nei, det gjør det ikke. Det burde de jo skaffe seg dog.

Endret av orjanos3.16
Lenke til kommentar
Det er utrolig mange usaklige innlegg i sånne tråder. Hvorfor skal vi alltid være så raske til å dømme forhandleren? Når de ikke har mottat noen mailer tilbake blir det heller ikke lett å gjøre noe med saken, selvfølgelig går vi ut i fra at representanten fra Techline prater sant her. Hvorfor skal vi gå ut i fra noe annet?

Det er også utrolig lett for forhandleren å si at det må ha skjedd en feil. Som et desperat forsøk på å rette opp et uheldig rykte som sprer seg som ill i tørt gress på forumet.. Men jeg dømmer ingen av partene i dette tilfellet. Kan jo like godt være trådstarter som har tabbet seg ut da han skulle sende en mail.

Lenke til kommentar

Ja har handlet en gang hos techline, da en veldig billig harddisk. Måtte vente 6 dager, men det gjorde ingenting i dette tilfelle. de var også veldig kjappe med å svare på et par spørsmål.

Så neste gang de har noe billig som jeg trenger, nøler jeg ikke med å handle igjen.

Hvor ble det av trådstarter? :D

Lenke til kommentar
Mine erfaringer med Techline burde skremme bort alle potensielle kunder av dette såkalte foretaket (er registrert i Brønnøysund reg).

 

Jeg bestilte en JOS MP-110 (128 MB) MP3 spiller med lader og KOSS earpluggs. Bestillingsrutinen til Techline lovet meg det de kaller en e-faktura når det var bekreftet at varen var på lager. Det tok flere dager før noe skjedde, og jeg purret gjentatte ganger. Så kom endelig fakturaen og jeg mitt dumme nek betalte via nettbank. Så gikk det 1,5 uke før jeg endelig hørte fra dem igjen, da fikk jeg beskjed om at de ikke hadde MP3 spilleren på lager og at de heller ikke kunne skaffe den. Jeg måtte heller velge en annen spiller eller få pengene refundert. Jeg tilbakemeldte at jeg ville ha pengene refundert, og oppga alle detaljer for at Techline skulle kunne spore opp ordren og innbetalingen. Etter dette har jeg ikke hørt noe mer fra dem. Jeg har purret og gitt uttrykk for min sterke misnøye, men i andre enden er det helt taust. Jeg begynner så smått å belage meg på at de ca. 1400 kronene er tapt. Så jeg anbefaler på det sterkeste, ligg langt unna dette foretaket, og hvis du tar sjansen så bestill hvertfall i oppkrav.

 

Noen som har noen råd om hva jeg bør gjøre for å se pengene igjen?

 

:thumbdown:

Om du ikke får butikken/personen i tale gjør du følgende.

 

1. Sender brev med klage og evt. krav.

 

Venter den tidsfristen du har satt for svar, vanligvis 7 dager. Det er vanlig å få et svar/bekreftelse på mottatt klage og forventet behandligstid. Du kan gjerne og bør helst vise til forbrukerloven og kjøpsloven.

 

Får du ikke noe svar eller løsning:

 

2. Sender nytt brev med purring evt. henviser til feilene de har gjort ang. saken.

 

Venter etter lovfestet tidsfrist.

 

3. Sender saken over til et inkassobyrå. Du kan da slå vedkommende konkurs om du ønsker det. Er ikke helt sikker på prosedyren for dette, men det kan inkassobyrået.

 

Vente på pengene. Er du veldig heldig får du noe eller hele beløpet.

 

Du kan gjerne sende brevene rekomandert.

 

Ta vare på alle kvitteringer og før opp andre konkret utgifter du har i forbidelse med saken.

 

Du kan også melder vedkommende til politiet for svindel. (som nevnt tidligere)

Hvis du leser igjennom innleggene så ser du at Techline har allerede svart.

Lenke til kommentar

Siden det er flere som venter på svar fra meg etter Techline levert sin versjon her er mitt tilsvar:

 

Alt det jeg skrev er korrekt mht. mail korrespondanse, jeg sendte dem to-tre mailer etter at de meddelte meg at de ikke kunne skaffe produktet, så jeg synes ikke det er rart at jeg ble urolig for seriøsiteten til Techline. Etter disse mailene til dem fra meg har jeg ikke hørt noe fra dem før innlegget deres på Harware.

 

Jeg er enig med dem som har skrevet til meg at jeg burde vært mer tålmodig, men saken er den at jeg bruket en del tid på å velge meg ut en MP3-spiller, og når jeg først fant en og gjorde min del for at det skulle gå raskt å få den levert (betalte forskuddsvis) så er det frustrerende at det går over 3 uker og det eneste som har skjedd er at jeg har et utestående beløp som jeg ikke har noen garanti for å få refundert

 

Når dette er sagt så trekker jeg tilbake min insinuasjon om at Techline kanskje er et svindelforetak, jeg burde ikke ha valgt dette som heading. Jeg beklager dette. Jeg fikk mail fra Techline om at de nå har overført pengene til min konto, så de skal ha ros for sin vilje til å rydde opp.

 

Vi får satse på at dette som har skjedd i mitt tilfelle kun skyldes uheldige omstendigheter. Techline har nå alle muligheter til å bevise sin seriøsitet for nåværende og fremtidige kunder.

Lenke til kommentar
Når dette er sagt så trekker jeg tilbake min insinuasjon om at Techline kanskje er et svindelforetak, jeg burde ikke ha valgt dette som heading. Jeg beklager dette. Jeg fikk mail fra Techline om at de nå har overført pengene til min konto, så de skal ha ros for sin vilje til å rydde opp.

Nå synes jeg at du bør rette opp topicen til noe ala "Uheldig erfaring med Techline", så tror jeg alle blir fornøyde. Særlig Techline.

Lenke til kommentar

Bare kort om det med telefoner til Techline:

 

Jeg sjekket ut telefonene oppgitt på innehaver til Techline i Brønnøysund Reg. mot Telefonkatalogen Online, ingen av disse er aktive nummer. Jeg fant heller ikke noe direkte på Techline. Derfor ble det vanskelig å kontakte dem pr. telefon, så det var ikke det at jeg ikke tenkte på det eller forsøkte. Dette med å bruke telefon for et Internett foretak er tveegget: en ønsker jo å forenkle kundekommunikasjon, og det å gjøre telefon tilgjengelig vil normalt medføre mye (unødvendig?) tidsbruk. På den annen side: det er nettopp når problemer oppstår det er viktig å kunne avklare pr. telefon. Det gikk ikke for meg.

 

Når det gjelder mine mailer til Techline: ja det kan nok ha forsvunnet noen viktige som følge av virus-rushet på nettet i det siste. Neste gang skal jeg sette på "bekreftelse på at mottaker har lest mail", på denne type mailer. Det er en viktig feature ved mailsystem som i alle fall jeg ofte glemmer å bruke.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-10579
Ang. viktige e-post:

 

Hva med å benytte seg av funksjonen "be om lesebekreftelse"?

Den er meget enkel å gå rundt/unngå.

 

Jeg blir gal hver gang spm om jeg vil sende kvittering dukker opp.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...