Gå til innhold

Problem etter rendring! svar kjapt!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvilket program bruker du? Har du tatt filmen inn fra DV kamera? Skal du rendre til MPEG/DVD eller DV?

Har du prøvd å spille video tilbake til tapen? Mulig disse srtipene forsvinner når du spiller tilbake til tape.

Endret av berntmh
Lenke til kommentar

ahhh glemte det å si det :blush: adobe premiere 6.0

har tatt fra dv cam ja

skal ha den over på mpg og tilbake på dv cam

Jeg exportet filmen til AVI, men strekene var der fortsatt :(

btw hvor endrer du rendring options ?

Endret av jonaswe
Lenke til kommentar

Kan være noe med Interlace innstillinger, har ikke mye erfaring med premier, så det er bare noe jeg har lest tidligere.

 

PAL vs NTSC. PAL tegner først linje 1, 3, 5 osv, dereter 2,4,6 osv. NTSC tegner linje 1,2,3,4 osv. Virker som at problemet ditt har noe med dette å gjøre. Når du starter et prosjekt i premier får du velge PAL eller NTSC tror jeg, kanskje du valgte feil her?

 

Evt finnes det kanskje noe som heter deinterlace?

 

Prøv, og gi tilbakemelding. Vet det er flere her på forumet som er erfarne premier brukere.

 

Du kan også prøve å spille tilbake en liten bit til DV kassetten, for å se om det blir bra.

Endret av berntmh
Lenke til kommentar

Kanskje? Du SKAL kjøre PAL. NTSC suger vilt, har dårligere oppløsning enn PAL, problemer med fargene, 29.97 fps (Idiotisk) og er generelt helt på trynet.

 

I Europa bruker vi ikke NTSC, vi holder oss for gode til sånnt Amerikansk dritt!

 

Er faktisk mange lav-budsjetts filmmakere i USA som heller kjøper PAL kameraer for deres overlegenhet - det er mye enklere å overføre PAL video til film, hele prosessen blir utrolig mye billigere.

 

Så, moralen er; aldri bruk NTSC - du skal bli frastøtet av ordet så hardt, at hvis noen sier det må du ta deg en tur på do etterpå.

 

Men, nå må jeg på do...! :sick:

Lenke til kommentar

Hvis du brukte riktig settings når du capturte (fin fornorsking) skal det ikke være noe problem. Men hvis du valgte NTSC allerede når du laga prosjectfila er det nok feil. (Vet ikke automatikken i det der.) Det du kan gjøre er å sjekke egenskapene til fila du capturte. Bare bruk WinExplorer og sjekk sammendraget der må det være bredde: 720 og høyde: 576.

 

Hvis det er riktig er det bare å gå i project/project settings og endre til PAL. Det kan du vel forsåvidt gjøre uansett, men jeg vet ikke noe om hvordan resultatet blir. Siden all rendringa er gjort i NTSC må du gjøre det om igjen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...