Gå til innhold

Razer Boomslang 1000/2000 muser


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg har allerede en BS2000 og må si det er den beste musa jeg har brukt(til gaming), for meg passer den i alle fall perfekt, mens andre muser kanskje føles litt mer naturlige i andre spill igjen.

Tar litt tid å bli vandt med den, jeg tenkte mye på å kaste den den første uka, men nå, nå er det Boomslang for alle penga :smile:

 

Logitech har sine sider de og.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+1374861

hvem av de som sa at Boomslang er dritbra her har prøvd Logitech GamingMouse og Logitech Pilot også?? mange sier den musen de har eier fordi de ikke har erfaring med de andre. har fire selv including, en BS2000. jeg bruker Piloten min. 2000dpi ville jeg tro har svæææært lite å si.

Lenke til kommentar

Jeg jobba i en databutikk før og testet følgende muser:

Logitech S48+

Logitech Gamingmouse

Logitech Mouseman Optical

Logitech trådløs (alle typer)

Microsoft wheelmouse

Microsoft Explorer

Razer Boomslang 2000

 

Alle ble testet i stort sett CS og ellers windowsmiljø. Jeg prioriterte CS da jeg spiller/spilte aktivt i klanen [sas] og ting var veldig seriøst (hvertfall før).

 

Det ente opp med følgende:

Jeg bruker Boomslang'en i CS/Q3/Unreal (brukte flere UKER på å klare å tilvenne meg). Bruker MS Explorer i 2D spill (strategityper ala Civ3 osv.). Denne musa brukes også i Windows generelt. Dama bruker Logitech I-touch trådløs mus/tastatur og det fungerer helt utmerket der også (var IKKE bra i spill etter MIN mening). Jeg kunne gjerne bruk Logitech Mouseman Optical til 2D spill og Win generelt, men jeg liker litt ekstra knapper som Explorer'en har.

 

For å si det sånn: SMAK OG BEHAG!

 

Tomas

Lenke til kommentar

Jeg fikk låne en BS 1000 hos en kompis en gang, og jeg må si jeg er skuffet. Jeg spiller kun counterstrike, og til det vingler den litt for mye (nettopp på grunn av den høye sensitiviteten.) MENMEN: Da jeg prøvde Quake3 merket jeg forskjell! Der er det mer "sikt og klikk" mens man i counterstrike må kunne holde siktet i ro også.

 

Det er selvfølgelig mange som er uenig, det er mulig den hadde funket bedre om jeg hadde brukt lengre tid (ca en uke) på å tilvenne meg den. Men man blir da bedre uansett hvilken mus man venner seg til?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+1374861

jeg ville tro forskjellen er minimal med tanke på hvor mye en mus har å si. eneste måtte vere hvis du kjøpte deg en sånn joystick mus eller en eller anna rollerball (eller hva det nå heter) mus.

 

tror valget må bli mellom en Razor eller Logitech. Microsoft ser jeg som ute av bildet når det gjelder gaming. tastatur kan også selvsagt ha litt og si, hvertfall hvis plaseringen av taster er forskjellig fra det du er vandt med.

 

optisk ser jeg på som ett problem. det kan klikke, henge seg, lese feil, programvare feil og mye mer.

 

når det gjelder logitech vs. razor syns jeg logitech er best (som sagt for 100 gang). jeg har prøvd bs2000 og logitech pilot. programvaren i bs er jo mye mer avansert og slik. det kan jo selvfølgelig skape problem på andre maskiner med feil sensitivity, logitech kjører jo basic win setup. bs sin er jo mye enklere og stille på.

 

nå tror jeg jeg gir meg på denne diskusjonen for idag.

Lenke til kommentar

Vel, jeg har testa av Logitech: Pilot, mouseman wheel, Gaming mouse.

og før det, vanlig ps2 Microsoft mus(var ikke så kravstor den gang)

og nå boomslang.

Jeg brukte også lang tid på å tilvenne meg Boomslang musa, hadde mange ganger lyst å bare kaste den i søpla. Men nå som jeg er vandt med den,synes jeg den er det beste for meg til det bruket jeg har den til(quake 3) I windows generelt bruker jeg vanlig Logitech Mouseman wheel, og den musa ville jeg nok også brukt i rts games. Synes ikke boomslang passer like godt for meg i q2, så der er det tilbake til mouseman wheel. Men som han andre sa, alt er smak og behag :smile:

 

Men mus har noe å si, i alle fall driverne til musa.

Hvis en tar q2 så er det enkelte hopp en ikke klarer hvis driverne til musa er for dårlig, en hopper ikke langt nok. Teit, men slik er det, så musa har nok litt å si.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+1374861

...det siste du sier her om hopping og quake og slikt innebærer jo da selvfølgelig at du har hoppeknapp på høyre museknapp. har selv aldri hørt om dette tilfellet før, og var selv en glad strafejumper og rocketjumper i q2 ;)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+1374861

"dårlig kvalitet"? den var ny...forklar, grunngi! ;D

 

uansett..hvilken andre muser har du prøvd samuel?? jeg har selv prøvd en intellieye. jeg brukte den på et LAN en gang (hadde da den som den vanlige musa), så gikk jeg over til logitech pilot bare for å teste den. etter den dag har jeg ikke rørt intellieye'en igjen.

 

til deg som syns gamingmouse har lite knapper vil jeg bare spørre deg hva du skulle brukt dem til?? jeg hadde en intellieye (som nevnt) og denne hadde jo da 4 knapper + scroll. jeg spillte masssse mens jeg hadde den (og spiller enda masse!), men jeg fant aldri ut hva jeg skulle bruke de til. jeg brukte bare "fire" på "venstreknappen" og "alternative fire" på "høyreknappen". jeg tenkte en del på hva jeg skulle bruke dem til men i et så enkelt og greit spill som CS og i Q3 fant jeg aldri noe bruksområde. mulig spill som Operation Flashpoint og slikt trenger det for jeg har sett dem har en lang liste over "commands". selv syns jeg mange knapper er overvurdert, men syns scroll er praktisk (savner den hver gang jeg skal spille hos noen som ikke har det) siden jeg surfer en del. bruker helt ubevisst å prøve og "rulle" på den midterste knappen på muser med 3 knapper. addiction has its price? ;D

 

go logitech (gamingmouse eller pilot)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+1374861

200dpi holder leeeenge. du har vel såpass? ;D

 

du skal få vere med oss (*kremt* har OEM version akkurat nå også *kremt*). ;)

 

har 2 logitech pilots. en OEM og en originale ;D

syns ikke 7 knapper og scroll er et "must" jeg... holder lenge for meg med 2knapper + scroll (er scroll addicted!!)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...