Gå til innhold

Øke hastighet


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Har hørt at det går an å skru på en eller annen knapp i harddisken slik at prossesoren økes. Jeg lurer på om dette er sant, og hvis det er sant, hvordan gjør jeg det?

dine manglende kunnskaper om data generelt er ganske åpenbare... for det første er det overhodet ingen som helst knapp, eller skruknott på en harddisk, og for andre er det ikke mulig å "øke" en prosessor... man kan øke hastigheten, ytelsen osv. men man kan ikke bare "øke" den!!!

 

Blir litt småirritert på slike lite gjennomtenkte poster...

Lenke til kommentar

Før hadde jo pc-ene turboknapp. :p

 

Aner ikke hva som egnetlig skjedde når du trykket inn knappen, men i dag øker man hatigheten til prossesoren i bios.

 

Edit: Det er ganske enkelt å øke hastigheten på prossesoren i bios, du trykker delete eller den knappen det står på det første skjermbildet du får opp. I bios kan du stille på mye forskjellig, men du bør ikke stille på noe som du ikke hvet hva er. En eller annen plass i bios finner du et eller annet om cpu, her står det også noe om multipier og fsb (front side buss) for å øke hastigheten på prossesoren øker du enten multiplier (øker bare prosessor) eller fsb (øker hastigheten på hele systemet). PS. Ikke øk verdiene mye om gangen og last ned et program som forteller deg om temperatur på prosessoren din så lenge denne er under 60-70 grader er det liten risiko.

Endret av Thorsen
Lenke til kommentar
Har hørt at det går an å skru på en eller annen knapp i harddisken slik at prossesoren økes. Jeg lurer på om dette er sant, og hvis det er sant, hvordan gjør jeg det?

dine manglende kunnskaper om data generelt er ganske åpenbare... for det første er det overhodet ingen som helst knapp, eller skruknott på en harddisk, og for andre er det ikke mulig å "øke" en prosessor... man kan øke hastigheten, ytelsen osv. men man kan ikke bare "øke" den!!!

 

Blir litt småirritert på slike lite gjennomtenkte poster...

unskyld for det der, var litt sulten i stad, og lot frustrasjonen gå utover deg, men nå er jeg mett og fornøyd :D

Lenke til kommentar

Må si jeg leverer en del pc'er i mitt arbeide og mange kaller PC'en for "harddisken".

det er jo litt løye da men man skal vel igrunnen ikke le av andres uvitenhet.

Hva man ikke har lest/blitt fortalt kan man umulig vite ;)

 

Til din formulering av spørsmålet her vil eg anta at det er litt mangel av kunskap ute på tur her og vil anbefale deg å forhøre deg blant venner og kikke litt/søke på nett vedr. overklokking.

 

Det blir så mye lettere for deg selv som kommende overklokker :thumbs:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...