Gå til innhold

RT.X100 XtremePro Collection eller Liquid Edition?


Anbefalte innlegg

Jeg driver med repotasje/reklame produksjon for tv.. (frelance)..

I dag bruker jeg Adobe Premiere Pro (software onley), og vurderer å gå over til en hardware basert løsning ...

 

Mine krav er enkel.. Real time..real time...real time!

Minst mulig rendring..og mest mulig pro kvalitet ut...

 

Har lett veldig på internett etter en sammenligning mellom

Matrox RT.X100 XtremePro Collection og

Pinnacle Liquid Edition Pro 5.5

 

...uten å finne noe...

(Jo finner noe på Matrox sine sider, men regner ikke med den helt subjektive fra dem)

 

Lurer på om noen kan gi meg råd i denne forbindelsen....

 

Jeg trenger ikke "jalla" efekter og viper...

 

Det jeg trenger er:

 

Avansert Farge Korreksjon

Avansert keyframing på titler, effekter og Picture in picture...

 

Resutatet skal spilles tilbake på DV tape for sending på TV..

Ønsker da den løsningen som kan tilby mest mulig Real time, da tid = Penger...

 

Video redigerings pcen:

 

Intel Pentium 4 - 3.2GHz@800FSB - HT Enabled

1024 MB DDR Ram@400MHz(Dobbel minnekanal)

2 stk Maxtor S-ATA 200GB (8MB cashe)

 

På forhånd Takk

 

Vennlig Hilsen

Dag Tore

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Enig i at tid er penger. Når det gjelder tid vil jeg forøvrig vektlegge grensesnittet også, og arbeidsmetodene det tillater... ikke bare sanntidseffekter. Det er lett å se seg blind på features, og det er ofte også det eventuelle sammenligninger tar for seg.

 

Selv har jeg gått fra Matrox (tidlig RT-løsning med Premiere) til Liquid Edition. Syns Liquid Edition har et veldig spennende grensesnitt og lar meg jobbe på ulike måter, avhengig av hva slags redigering jeg driver med. Fargekorreksjonsverktøyet er helt overlegent. Det er dog ikke i sanntid, men det blir rendret i bakgrunnen - så jeg jobber uforstyrret videre.

 

Tror jeg ville kontaktet f.eks. VideoUtstyr Norge (om du holder til i Oslo) eller andre forhandlere (helst noen som har begge deler). Vet at VideoUtstyr kan vise deg begge løsningene, så finner du den som best dekker ditt behov.

 

/Øystein :roll:

Lenke til kommentar

På tross av at jeg kjører Premiere Pro selv: Jeg ville STERKT råde deg til å gjøre deg GODT kjent med LE før du velger noe annet. Jeg deltok på en demonstrasjon i Bergen for en måneds tid siden av LE og det imponerte med intuitivt grensesnitt, kjapp rendring og sanntidseffekter og mulighet for svært detaljert kontroll. Jeg synes kanskje Adobe har hakket kvassere detaljkontroll over en del effekter og for egen del betyr det enhetlige menysystemet i Illustrator/Photoshop/Adobe Preimere og After Effects så mye at jeg er villig til å bruke litt ekstra tid på rendring og mindre intuitivt grensesnitt. Altså: Søk ALLE kilder til informasjon om LE før du bestemmer deg for noe annet hvis tiden er krititsk!

Lenke til kommentar

Jeg er på vei tilbake til Premier etter å hå gjennomført et DVD prosjekt på Liquid Edition. Jeg fikk store problemer med å få LE til å fungere ordentlig. Det var hele tiden ting som ikke virket som det skulle (overganger som flimret hvis jeg ikke korrigerte fargene på tilstøtende klipp, klipp som forsvant :scared: ). (Beklager Adonis, men jeg fikk aldri noen løsning på disse). Det ble til at jeg brukte en tredjedel til å finne ut hvor funksjoner var gjemt, minst en tredjedel til å rette opp feil, og resten til produktivt arbeid. Da jeg avsluttet prosjektet var det på ca 80 min, men noen videre jobbing orket jeg ikke.:wallbash:

 

Har du mulighet til å ha en dedikert maskin til LE, er det mulig du vil slippe unna mange av de problemene jeg har hatt. Men jeg har ikke plass til en maskin til i stua.

 

En virkelig possitiv ting med LE: Det har et meget kompetent forum, som skjelden lar deg i stikken. :thumbs:

 

Morten.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...