The Stig Skrevet 9. mai 2004 Skrevet 9. mai 2004 Hei hei.. Nå har jeg nettopp formatert, men som jeg skulle finne ut når jeg kom inn i XP var ikke det bare bra.. Jeg har 3 HD'er tilkoblet, 2 S-ATA og 1 P-ATA. Problemet er at Raptoren (D:/) som er OS disk har greid og bli nettopp D:/ Og en annen HD (P-ATA) som det kun er film o.l på er blitt C:/ Og som kjent tilater ikke "Diskbehandlig-verktøy" og bytte bokstav/stasjon-plassering på System eller Oppstart disker. En annen ting som var merkelig var at P-ATA disken som kun innholder "skitt" har fått betegnelsen "System" i disk-behandlig.. Noen som kan hjelpe meg??? (Dette har litt hast, da jeg er infisert med Sasser og FixSasser "scaner" C:/ når viruset/ormen er på D:/)
ronnyaa Skrevet 9. mai 2004 Skrevet 9. mai 2004 Kople ut de andre diskene før du installerer for å unngå slike ting, windows har tydeligvis bestemt seg for å legge mbr på ide disken din. Problemet kan løses ved at du velger å reparere operativsystemet (boot fra plate)
The Stig Skrevet 9. mai 2004 Forfatter Skrevet 9. mai 2004 Mbr? Huff, kan det løses eller ikke via plate..? Har så lite lyst og formatere mer.. Takk for svar..
z00l Skrevet 9. mai 2004 Skrevet 9. mai 2004 Hadde samme problemet selv. Windows tar P-ata disken som første disk foran S-ata diskene. Bare å koble ut P-ata før du installerer windows, og sette dem inn igjen etter installasjon. -z00l-
stigfjel Skrevet 9. mai 2004 Skrevet 9. mai 2004 Jeg sliter med samme problem selv. Jeg har OS på SCSI-disk, og da må jeg koble ut alle P-ATA diskene. Sinnsykt irriterende.
The Stig Skrevet 9. mai 2004 Forfatter Skrevet 9. mai 2004 Men er det ingen måter og fikse dette på annet en og formatere?
stigfjel Skrevet 9. mai 2004 Skrevet 9. mai 2004 Du kan installere windows uten å formatere, men det er nok best å formatere harddisken du skal installere windows på. Jeg gjør alltid det.
The Stig Skrevet 9. mai 2004 Forfatter Skrevet 9. mai 2004 Konklusjon, jeg må formatere..? *Hulk hulk*
stigfjel Skrevet 9. mai 2004 Skrevet 9. mai 2004 (endret) Du må ikke, men det er absolutt en fordel. Edit: og husk, det er også en fordel å ha mellom 12-16 GB på windows-partisjonen. Endret 9. mai 2004 av stigfjel
The Stig Skrevet 9. mai 2004 Forfatter Skrevet 9. mai 2004 Joa, men altså.. Jeg slipper ikke unna med noe "handy" som Tweak XP o.l?
ronnyaa Skrevet 9. mai 2004 Skrevet 9. mai 2004 Du trenger ikke formatere, kople ut de andre diskene, velg å reparer fra plate
Wolverine Skrevet 9. mai 2004 Skrevet 9. mai 2004 Gå inn i BIOS, sett alle disker til NONE. Dvs: ikke la BIOS detektere diskene, windows xp finner diskene likevel. Windows-installasjonen vil derimot IKKE se diskene. Ergo får du C: som systemdisk.
stigfjel Skrevet 9. mai 2004 Skrevet 9. mai 2004 Det kommer an på BIOS. Jeg har opplevd på ASUS-hk at installasjonen finner diskene, selv om de er deaktivert fra BIOS. Men jeg hadde et Gigabyte-HK, og da jeg deaktiverte diskene, kunne ikke engang Windows XP oppdage dem.
Wolverine Skrevet 9. mai 2004 Skrevet 9. mai 2004 Det virker på mine to MSI-kort. 845 chipset. Og det virket på et Epox-kort jeg installerte for en kunde om jeg ikke tar helt feil. Til trådstarter: personlig ville jeg nok reinstallert Windows om jeg absolutt ville ha C: som systemdisk.
The Stig Skrevet 10. mai 2004 Forfatter Skrevet 10. mai 2004 Hmm, det endte med format igjen, men nå har jeg problemer med dette igjen...
ronnyaa Skrevet 10. mai 2004 Skrevet 10. mai 2004 Etter at du fikk blåskjerm, har du prøvd å fortsette installasjonen igjen ? (windows logger underveis, og blir det krasj, hopper den over "problemene" i de fleste tilfellene)
The Stig Skrevet 10. mai 2004 Forfatter Skrevet 10. mai 2004 Skal ta en oppsummering: Nå sitter jeg med Xp innstallert og kun system-disk, ram'en er innstillt på 333, spørsmålet mitt er om "jeg" tør og sette opp cloken til 400... I tilegg trenger jeg Service pack 1, noen som kan hjelpe meg? (Meget diskret, dere skjønner vel hvorfor jeg ikke kan hente den..)
Viewety Skrevet 13. september 2004 Skrevet 13. september 2004 Noen som har noen tips om hva man skal gjøre for å få systemdisk=C når man har 1 hardisk som er partisjonert i 2, og systemdisken har automatisk blitt til d?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå