Gå til innhold

Noen gode råd om bøker og annet stuff....


Anbefalte innlegg

Hei folkens, nå har jeg virkelig bestemt meg for å lære meg å programmere.

Og det jeg da lurte på var om dere vet om noen bra bøker til å lære

C++, jeg er helt nybegynner og har aldri programmert før.

 

Jeg vil lære å programere til Linux og Windows.

Og jeg vil helst lære GUI programmering fortest mulig.

Tenkte kansje jeg skulle Kjøpe Borland C++ Builder 6

 

Noen som kan fortelle meg om forskjellene på Standard, Professional og Enterprise Edition versjonene?

 

Er det vanskelig å gå fra Windows til Linux programmering?

 

Jeg har allerede en bok for å lære C++, men vet ikke om den er så bra, den heter Instant C++ Programming og er gitt ut av Ian Wilkins via WROX Press. Den er gammel da, kom ut i 1994, så den er kansje ikke til mye nytte?. Dessuten lurer jeg på hvorfor programmene jeg skriver av fra boken ikke vil compile, og hva jeg kan gjøre med det.

 

Hvilke bøker lærte du C++ og GUI programmering med.

 

Er "for dummies" noe tess å lære C++ med? Tenkte da på en Norsk utgave.

Er det i det heletatt en serie, bortsett fra "for dummies" som gir ut Norske bøker der du kan lære C++ og/eller C++ GUI programmering.

 

Finnes det noen bøker som legger opp til at du skal programmere i flere OS og som ender opp med å lære deg GUI?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...

For all del IKKE, jeg repeterer IKKE kjøp C++ for dummies!!!!! den suger!

 

Hvis du er interessert i å lære C/C++ burde du finne bøker som har oppgaver etter hvert kapittel. da får du virkelig testet deg om du har forstått det du har lest. for hvis du ikke forstår det HELT, er det rett og slett ikke vits i. i alle fall ikke i prog.språk som er såpas komplisert som C++.

 

blir bare nødt til å si det en gang til IKKE kjøp c++ for dummies! det er bortkasta peneger. hvis du ser her litt senere kan jeg gi deg boka jeg brukte for å lære meg C++.

har ikke tittelen i hodet akkuratt nå. men som sagt, hvis du ser her om en liten stund kan jeg gi deg titel, ISBN nr og all annen informasjon for å lære deg C++.

 

Men før du begynner er det viktig at du er klar over at alle bøker bare kan gi deg en start. ingen god programmerer er uten MASSE erfaring og MASSE trening. du møter mange problemer, men ikke gi deg.

 

Det er veldig gøy når du føler at du får taket på det.

 

LYKKE TIL!!

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...
  • 1 måned senere...

Jeg prøvde Borland C++ Builder 4.0 Standard, (fulgte med PcPro for ganske nøyaktig ett år siden,) men jeg skjønte ikke noe særlig av den.

Vil heller anbefale Visual C++, veldig fint programmeringsmiljø, lett å bruke og å rette feil i og sånn.

Den koster ca. 1'200,- i Standard utgaven, 6'000,- for Professional og 8'500,- for Enterprise hos Andresen Data. (Tror det lønner seg å minst gå for Pro utgaven.)

 

Hvis du velger Visual C++ bør du sjekke ut (og laste ned) pdf-dokumentene på denne siden. Det er kompendiumet til SLI280 ved UiO.

De omhandler både C og C++.

 

Jeg kjøpte en bok på svensk på Clas Ohlson som heter "C++ programmering". Funker helt grei som en innføring i emnet og den koster bare en hundre-lapp.

 

Har hørt at det skal være enklere å programmere til Linux, og hvis du lurer på noe er det bare å bruke "man" kommandoen. Det er det eneste jeg vet.

 

Lykke til!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...