Gå til innhold

Får jeg dette igjen på garantien?


Anbefalte innlegg

Satt på lan idag, og når jeg spilte så plutselig frøys pc`en. Jeg restartet da og så stoppet den opp etter det bilde som kommer når du starter pc`en..

Restartet så igjen så kom d bare "no signal"

Trodde først at det var skjermkorte det var noe gale med, men prøvde det på en annen pc og det funket. Tror at det er hovedkorte som har røket, siden når jeg starter pc`en lyser ikke mus/tastatur, og hvis jeg rører på musa som er inni ps2 eller tastature som er i usb, blinker led på hovedkorte, og pc`en skrur seg av.

 

Lurer da på om jeg får nytt hovedkort på garantien?

Hovedkortet er asus a7v-8x gold (sucks) kjøpte det i februar i fjor..

Hadde og vært kjekt hvis noen visste om det går ann å fixe det. :dontgetit:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Da produsenten gir 1 års garanti høyst sannsynlig, så har du ingen "garanti" fra produsent.

 

Det du derimot har er reklamasjonsrett etter kjøpsloven. Så ta kontakt med stedet du kjøpte hovedkorte/pcen, og fortell at delene dine ikke funker lengre.

 

Så får de ta det derfra. Jeg mener nå det skulle ordne seg. :yes:

Lenke til kommentar
Har ikke Norge 2 års garanti på datautstyr? Uansett har du nok reklamasjonsrett som Alastor seier.

Når skal folk faktisk forstå hva reklamasjonsrett er? Det er når skaden har vært der fra dag 1 (produksjonsfeil)

Endret av CrZy_T
Lenke til kommentar
Har ikke Norge 2 års garanti på datautstyr? Uansett har du nok reklamasjonsrett som Alastor seier.

Når skal folk faktisk forstå hva reklamasjonsrett er? Det er når skaden har vært der fra dag 1 (produksjonsfeil)

Ikke riktig, så vidt jeg har skjønt. Sitat fra forbrukerkjøpsloven:

 

"Dersom det foreligger en mangel ved tingen, må forbrukeren innen rimelig tid etter at han eller hun oppdaget eller burde ha oppdaget den, gi selgeren melding om at han eller hun vil påberope seg mangelen (reklamasjon). Denne fristen for å reklamere kan aldri være kortere enn to måneder fra det tidspunkt da forbrukeren oppdaget mangelen.

 

Reklamasjon må senest skje to år etter at forbrukeren overtok tingen. Dersom tingen eller deler av den ved vanlig bruk er ment å vare vesentlig lengre, er fristen for å reklamere fem år. Dette gjelder ikke så langt selgeren ved garanti eller annen avtale har påtatt seg ansvar for mangler i lengre tid. Fristene etter første og annet punktum gjelder heller ikke dersom det foreligger en mangel etter § 15 annet ledd bokstav g."

 

(http://www.lovdata.no/all/tl-20020621-034-006.html#27)

 

-Are

Lenke til kommentar
Har ikke Norge 2 års garanti på datautstyr? Uansett har du nok reklamasjonsrett som Alastor seier.

Når skal folk faktisk forstå hva reklamasjonsrett er? Det er når skaden har vært der fra dag 1 (produksjonsfeil)

de fleste feil som oppstår ved vanlig forsvarlig bruk, etter det har gått lengre tid, skyldes produksjonsfeil som har vært der fra dag 1.(kondensatorer som tørker ut for tidlig etc etc etc ... generelle feil ved produktet)

Endret av JaViZ
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...