Gå til innhold

Temperatur på prosessor


Anbefalte innlegg

Hvilken temperatur er vanlig å ha på en AMP XP2800+ prosessor? Når ingen krevende prosesser blir kjørt ligger den på omtrent 48grader, men når jeg spiller bf:vietnam går den opp til omtrent 58-60grader! CPU har instillingene den kom med. Har smørt på goop (såkalt "kjapp goop" ifølge overklokking.no) , og jeg har Mist Silent Twin CPUkjøler som kjører på max...

 

Ble ganske redd da jeg leste denne guiden på overklokking.no og så hvilke temperaturer de hadde fått.. :scared:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

klart det! :D

 

Jeg lurte på om det går an å åpne pc'en, ta av kjøleren, ta ut cpu'en, rengjøre cpu'en, smøre på goop etter overklokking.no guiden, sette inn cpu'en, sette på vifta (som er litt hard å få på) UTEN å knekke/ødelegge HK'et og UTEN å miste data

Endret av TPking
Lenke til kommentar
Hvilken temperatur er vanlig å ha på en AMP XP2800+ prosessor? Når ingen krevende prosesser blir kjørt ligger den på omtrent 48grader, men når jeg spiller bf:vietnam går den opp til omtrent 58-60grader!

Skjønner ikke hvorfor den steg så mye... Når jeg har spilt en stund stiger tenpen kanskje 5-7*C. Og opp 7*C er maks, asså! :dontgetit:

Lenke til kommentar
Skjønner ikke hvorfor den steg så mye... Når jeg har spilt en stund stiger tenpen kanskje 5-7*C. Og opp 7*C er maks, asså! 

 

Den steg vel bare 8-9 kanskje 10 grader

 

*Bumpeti-bump...* 

 

Det skjønte jeg ikke i det hele tatt...

Lenke til kommentar
Kjøp denne da: Nice! Da er du sikra og få mindre temperatur.. :thumbs:

Herregud da pcgutten. den vifta der bråker jo noe infernalsk! kjøp heller en thermaltake extreme volcano 12, der har du justerbar hastighet, fra 2000 rpm til 5500. og fra 20 db til 48.

Jeg anbefaler denne vifta. den holder ting kaldt :)

pcgutten. er ikke du litt ung for å drive med hardware? 11 år? :p

 

Shade

Lenke til kommentar
*Bumpeti-bump...* 

 

Det skjønte jeg ikke i det hele tatt...

Dobbelpost kalles bumping. Det var et uhell å dobbelposte, derfor bumpe-sangen med tilhørende blush.

 

Kjøp denne da: Nice! Da er du sikra og få mindre temperatur..

Om man kjøper denne, får man da med goop, eller må det kjøpes utenom?

Selv har jeg denne, sannsynligvis ikke den beste vifta i gata... ;)

Lenke til kommentar
Men er temp. på CPU'en min normal? Kan noen pls. svare på spm. mitt ang. uttaging av CPU og rengjøring?

 

Gøy med forkortelser... :p

Det går an å ta ut tingene og rengjøre dem, men du må for pokker ikke bruke vann! ;)

 

Du mister ikke data på å gjøre dette. Og om du er forsiktig, brekker ikke HK.

 

Men for all del, vær forsiktig! Om du ikke er helt sikker på hvordan dette gjøres, bør du kanskje spørre noen i nabolaget om hjelp.

Lenke til kommentar

Jeg har ikke umiddelbar tilgang til hverken lakktynner ELLER isopropanol... Har noen tips om hvilke andre midler jeg kan bruke for å rengjøre CPU'en?

 

EDIT: Jeg har heller ikke tilgang til skalpeller, noen tips til noen andre ting som kan brukes?

Endret av TPking
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...