Gå til innhold

Office maskin basert på Shuttle


Anbefalte innlegg

Okay, jeg skal sette sammen en maskin for min mor og far, så jeg så litt på hva som finnes. De har behov for en maskin som kan brukes til lett video-regisering, surfing og standard officebruk. Hadde dermed håpet å holde meg under 4000 kroner. Jeg satset på Shuttle, rett og slett fordi de er stille og tar veldig lite plass. Så jeg hadde satt pris på litt tilbakemelding på det jeg har satt sammen her. CD'spiller og diskettstasjon har de allerede, samme m tastatur og mus.

 

Produktnavn Webpris Totalt

Shuttle SN41G2B Barebone Socket A Sort - nForce2, LYD, AGP,USB2.0, Firewire_ 2294.99 2294.99

AMD Athlon XP2400+ 2.0 GHz - Socket A 266MHz, Thorton, OEM 594.99 594.99

TwinMOS PC3200 TwiSTER DDR 256MB CL2 - Chip = WLCSP, (DDR-PC400MHz) 549.99 549.99

Seagate Barracuda 7200.7 120GB S-ATA - 8MB cache 7200RPM 895.03 895.03

Sum: 4335,-

 

(Prisene er fra Komplett..)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+9817234daf
Til en slik maskin som dette, som neppe skal overklokkes el.l., vil du ha mye større utbytte av å kjøpe en rimelig 512MB minnebrikke fremfor en "dyr" CL2 brikke på 256MB.

Jepp. Men husk at Shuttle ikke liker TwinMos.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf
Hvis du ønsker en stille maskin, er ikke en Shuttle det beste valget.

Det er min erfaring, men...

Har du Shuttle selv kanskje?

Lenke til kommentar

Til generelt desktop-bruk kan man uten problemer få en Shuttle til å være helt knyst. Det er ikke noe skjermkort som produserer varme, og cpu-bruk vil sjelden gå over 10-20%.

 

Installer Speedfan og kjør viftehastigheten ned til 1% eller så. Har selv kjørt maskinen med viften av i lengre perioder (uten å spille), uten at det har resultert i kræsj og fordervelse.

 

Jeg vet ikke om jeg bare har vært heldig med PSU-viften, men jeg har aldri sett behovet for å bytte den ut. Har en Papst 40x40x10mm vifte liggende, men jeg ser ikke poenget. Maskinen min pusler og går helt fint uten.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...