Gå til innhold

Kjøling


Anbefalte innlegg

Heisann!!!

 

Jeg lurte på noen råd ang. pc'en min.

Jeg har 3,4 GHz, ABIT IC7-Max3, Hercules 9800 XT 256 MB DDR,

WD Rapptor 37,5 GB S-ATA, WD 120 GB IDE, 2 stk SG 160 GB S-ATA, IBM 40 GB IDE, WD 13,2 GB IDE. DVD- Brenner, TV kort, Thermaltake Purepower Butterfly 480W. Kabinette er Chieftec Bigtower. Bruker 1 vifte foran 1 bak 1 foran vær HDD brønn.

 

Hva burde jeg gjøre med tanke på vis jeg skal bytte kjøling. Har sett på Waterchill og Vapon. Hva anbefales. Kabinette kan byttes ut. Har sett løsningen til Vapon LS med Lian LI. Minker det støyen. Viftene styres over en vifte styring.

 

Har ellers problem med å starte pc'en min. Den tar ca. 3 min. i boot'en før den fortsetter etter at den har funnet prossesor, minne, prosessor type. Hva er galt?

Kjører Win XP

 

MVH

 

Mikkel

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Den står i Enchanged mode pga. jeg kjører Raid med begge 160 GB diskene.

13 & 40 GB lager ikke mye varme, heller lite støy. Har kjørt systemet med kun en HDD og skjermkort. Samme problem da. Alle HDD'ene står sånn som de skal. IDE'ene står riktig med slave/master etc...

Lenke til kommentar

Hmm, prøvd å oppdatere bios? Den sliter vertfall litt med disk instillingene hvis det er der som du sier den stopper opp. Har samme problemene på et par gamle maskiner her som jeg bytter disker på frem og tilbake. Da er det som regel kluss i bios evt master/slave!

Lenke til kommentar
Ang oppstarts problemene virker det som det har med hard diskene å gjøre! Ligger raptor disken som primary master? Står ide controlleren i combine mode i bios? For å samkjøre p-ata og s-ata!

Det er ingen 'Master' og 'Slave' med S-ATA :roll:

Hva med de tre ide diskene hans? :roll:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...