Gå til innhold

Svindel??!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

UD og økokrims råd til folk er at dere ikke skal sende reply eller noe slags info til disse folka.

De fleste slike saker har utspring i Nigeria og det blir hvert år rapportert om drap i forbindelse med slike brev, mail osv. Jmf. saken om nordmannen

som ble drept i Sør-afrika.

Så ikke tro at dette er uskyldig moro.

Sjekk drapsstatistikken for Cape-Town, Nigeria-mafians stronghold, hvis dere vil ha mere spenning!

Lenke til kommentar

Har lest om slike svidelforsøk flere ganger før. Ofte får en, etter at en har gitt en del informasjon, beskjed om at for å få ut pengene så trenger de å bestikke en vakt eller to i banken. Ettersom de er på flukt og ikke har penger "må" du overføre en god sum penger (type 50-100') til deres konto.

 

Dersom en gjør det får en beskjed om at bankfunksjonæren ville ha mer penger osv. Så går alt i dass og de må flykte nok en gang da myndighetene fant ut av hvor de var o.l. og at de prøver å finne ut hvor pengene deres kom fra.

 

 

Hold dere unna!

Lenke til kommentar

Her er noe info om ip adressen som er registrert på mail adressen hans:

 

CPU Guys, Inc (NETBLK-UU-63-116-175)

309 Main Street

Hanson, MA 02341

US

 

Netname: UU-63-116-175

Netblock: 63.116.175.0 - 63.116.175.255

 

Coordinator:

Derosier, Patrick (PD370-ARIN) [email protected]

(781) 293-1999

 

Record last updated on 29-Aug-2000.

Database last updated on 7-Apr-2002 19:58:49 EDT.

-----------------------------------------------------

 

Location = Hanson, MA 02341

lat/lon = 42.04n, 70.52w

source = NET whois.arin.net

type = guess

geo-key = 02341 -> .datageo.vdb

 

-----------------------------------------------------

mail.xmarketing.org ip.adress:63.116.175.16

NT-ESMTP Server mail.xmarketing.org

(Mail 7.05.417159-1)

 

Denne ender opp i Boston USA

 

 

 

SR1Data.KonsulentTjenester.

Lenke til kommentar

Kan du skaffe meg mobilnummeret hans? skal spør om han kan sende meg noe millioner av de pengene han fant. sier ikke neitakk til et sånt tilbud vet du!! :grin: (historien er så syltynn at det går ikke an...)

 

hvis du bruker hotmail kann du ta på sånn avansert logg dings. da ser du en logg over hele sendingen av mailen. Ikke bli overasket om den har vært innom et par tusen steder før den kom til deg...

Lenke til kommentar

Quote:


On 2002-04-07 21:36, borre skrev:

Quote:


hvor finne drap statestikken for cape-tawn?


 

Liker å søke på nettet jeg...

Tallene er altså for 1974-95 for Sør Afrika.

 

 

Statestikken du fant er altså for voldtekt ikke drap.

Rape = Voldtekt. :smile:

 

Men over til tema. Mange ting lover for godt til å være sant, og oppevaring av penger for afrikanere er en av dem. IKKE undervurder disse karene.. dette er ikke simpel kriminalitet, men organisert mafia-virksomhet. Det som ved første mail virker ufarlig, kan være bare for å skape kontakt for å så finne ut hvem du er. Ikke ta for gitt at disse ikke har kontakter i Norge, så min anbefaling er å slutte med all kontakt. Er de kriminelle, noe det er 99,99999% sjangs at de er, så vil de ikke gi seg hvis de tror at du er interisert... Ved mer kontakt, så kan det ende i trusler og div. ubehagelige ting. Overlat saken til Økokrim og glem alt som heter kontakt.

 

MANGE blir drept i Afrika hvert år pga svindel og slik mafia-virksomhet. Svært mange hvite mennesker havner også under disse tallene... I Afrika er dessverre den politiske situasjonen ganske håpløs, og kriminaliteten og fattigdommen flommer. Flere kriminelle søker stadig nye folk å lure, og hva er da bedre å bruke enn internett?

 

Så jeg sier det en gang til, for å på best mulig måte hindre økningen på slik kriminalitet best mulig, IKKE send svar i det hele tatt. Ikke vis interesse for slikt... det bare viser dem at folk kan gå på det. Å begynne og kødde med disse menneskene er heller ikke å anbefale...

Lenke til kommentar

Quote:


On 2002-04-08 21:43, JohnnyKnoxwille skrev:

Statestikken du fant er altså for voldtekt ikke drap.

Rape = Voldtekt. :smile:


 

Du leste visstnok ikke alt... Les tabellen midt på siden (overfor grafen), så ser du f.eks. 18.983 drap i 1995 ==>0,044% av befolkningen :wink:

Lenke til kommentar

Quote:


On 2002-04-08 21:50, borre skrev:

Quote:


On 2002-04-08 21:43, JohnnyKnoxwille skrev:

Statestikken du fant er altså for voldtekt ikke drap.

Rape = Voldtekt. :smile:


 

Du leste visstnok ikke alt... Les tabellen midt på siden (overfor grafen), så ser du f.eks. 18.983 drap i 1995 ==>0,044% av befolkningen :wink:

 

 

Beklager... my mistake. Skal sørge for å bruke de to kulene jeg har plasert mellom pannen og nesa neste gang. :smile:

Lenke til kommentar

Nigeria har noen strategiske huller i grunnloven, så svindel er ikke ulovlig. Det er stor industri der nede, og de henter inn navn og adresser bl.a gjennom innsamlinger av visittkort til "kreftsyke barn", kjedebrev osv.

 

Svar aldri på slike mailer, dette er profesjonelle folk som vet hva de driver med og har forgreninger rundt kloden. Også her i landet!

Lenke til kommentar

Dette trenger vi ikke bruke tid på nei, det ER svindel. Dukker opp fakser med jevne mellomrom på jobben. "I am the widow of Prince Uggamuggablabla" konto meg her og der og store summer. Svarer du, så vet de at den i andre enden er i live, og vil forsøke seg...

 

Det finnes en advokat i Oslo som tar seg av slike saker, men jeg har glemt navnet hans. Nigeria er ofte det involverte landet, og de er kun ute etter kontonummeret dit..

 

 

M

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...