Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Gratulerer!

Fikk mitt 10D i forrige uke.

Kjempekamera.

Kjøpte også en 17-40 linse.

Det første som slo meg var mangelen på støy å lynkjapp autofokus. (har kun hatt digital kompakt tidligere)

Det jeg ser nå etter å ha hatt det en uke, er at jeg må ha mye større minnekort. (kjøpte 256 for å få ned prisen)

Trenger nok 1GB.

En liten (fulstendig overkommelig) ulempe er at blitzen ikke spretter høyt nok opp.

På 17mm blir det en kraftig skygge. Har planer om en 550 senere.

 

Mvh

Drzoidberg

Lenke til kommentar
Gratulerer!

Fikk mitt 10D i forrige uke.

Kjempekamera.

Kjøpte også en 17-40 linse.

Det første som slo meg var mangelen på støy å lynkjapp autofokus. (har kun hatt digital kompakt tidligere)

Det jeg ser nå etter å ha hatt det en uke, er at jeg må ha mye større minnekort. (kjøpte 256 for å få ned prisen)

Trenger nok 1GB.

En liten (fulstendig overkommelig) ulempe er at blitzen ikke spretter høyt nok opp.

På 17mm blir det en kraftig skygge. Har planer om en 550 senere.

 

Mvh

Drzoidberg

:D Gleder meg til å få det i hus. Kommer i morgen. Jeg har både en 420EX speedlite og en ST-E2 transmitter som jeg har benyttet sammen med 300D'en og som jeg beholder.

Lenke til kommentar
Du skal vel ikke bestille noe i fra BHPhotovideo ennå vel? :thumbup:

Lurte faktisk på det, men 10D'en kommer på ca 12000 fra BHPhotovideo. Da betaler jeg litt ekstra (ca 3000 spenn), men har en garanti som gjelder i Norge. Alt annet ekstraustyr kommer jeg fortsatt til å handle hos nevnte butikk (har handlet der 4 ganger og har vært like fornøyd hver gang...)

Lenke til kommentar
hvorfor selger du 300 Dèn ?

selv vipper jeg mellom den og 10D men 10 D er jo så inni --------- dyr

10D'en har en bedre byggekvalitet enn 300D'en. Den har litt flere funksjoner enn 300D'en - og kontrollen på knapper og hjul er vel litt mer ergonomisk lagt ut enn på 300D. Ellers tar 10D og 300D bilder av omtrent samme kvalitet. Jeg bytter primært pga kvaliteten på selve huset.. Jeg har ingenting å utsette på bildekvalitet på 300D, det har vært et meget spennende kamera å bli kjent med. Har tatt endel bilder som er lagt ut på www.pbase.com/thomasev.. :D

Lenke til kommentar
hvorfor selger du 300 Dèn ?

selv vipper jeg mellom den og 10D men 10 D er jo så inni --------- dyr

10D'en har en bedre byggekvalitet enn 300D'en. Den har litt flere funksjoner enn 300D'en - og kontrollen på knapper og hjul er vel litt mer ergonomisk lagt ut enn på 300D. Ellers tar 10D og 300D bilder av omtrent samme kvalitet. Jeg bytter primært pga kvaliteten på selve huset.. Jeg har ingenting å utsette på bildekvalitet på 300D, det har vært et meget spennende kamera å bli kjent med. Har tatt endel bilder som er lagt ut på www.pbase.com/thomasev.. :D

Denne linken fra Canon viser hovedforskjellene mellom 10D og 300D..

 

http://www.cps.canon-europe.com/articles/a...=60003&pageId=1

Lenke til kommentar
Du skal vel ikke bestille noe i fra BHPhotovideo ennå vel?  :thumbup:

Lurte faktisk på det, men 10D'en kommer på ca 12000 fra BHPhotovideo. Da betaler jeg litt ekstra (ca 3000 spenn), men har en garanti som gjelder i Norge. Alt annet ekstraustyr kommer jeg fortsatt til å handle hos nevnte butikk (har handlet der 4 ganger og har vært like fornøyd hver gang...)

OK,har faktisk lurt litt på om jeg skal gå i fra 300d til 10D jeg også.Men når det blir så stor prisforskjell så gidder jeg ikke ennå,10D kommer nok til å synke en del i pris fremover har jeg hørt i fra sikre kilder. :thumbup:

Endret av -Pondus-
Lenke til kommentar
Du skal vel ikke bestille noe i fra BHPhotovideo ennå vel?  :thumbup:

Lurte faktisk på det, men 10D'en kommer på ca 12000 fra BHPhotovideo. Da betaler jeg litt ekstra (ca 3000 spenn), men har en garanti som gjelder i Norge. Alt annet ekstraustyr kommer jeg fortsatt til å handle hos nevnte butikk (har handlet der 4 ganger og har vært like fornøyd hver gang...)

OK,har faktisk lurt litt på om jeg skal gå i fra 300d til 10D jeg også.Men når det blir så stor prisforskjell så gidder jeg ikke ennå,10D kommer nok til å synke en del i pris fremover har jeg hørt i fra sikre kilder. :thumbup:

Akkurat nå så er det litt leveringsproblemer med 10D i Norge/Skandinavia. Og det presser nok prisen litt det også. Har også sett noen rykter om arvtaker til 10D, men så lenge Canon selger mye av 10D så tror jeg nok at det tar litt tid før det kommer en "artavker" på markedet. Men uansett så er 10D et knall kamera, og jer ger villig til å betale det det koster for å ha kamera i dag... :roll:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...