Gå til innhold

iBook tilbud til 6500,-, bra? Eller gå for pc?


Anbefalte innlegg

Hei, dama til en kompis av meg skal begynne på Grieg-Akademiet (hun synger). Hun skal ha seg laptop. Det er et tilbud på eplehuset i Trondheim idag, 6500,- for en iBook. Jeg vet ikke nøyaktige spesifikasjoner, da det var moren hennes som hadde spurt. Det eneste jeg vet står i emne-beskrivelsen. Jeg vet ikke hvilken prosessor det er. Hun skal bruke den til mest kontorarbeid, og litt musikkarbeid, altså skolearbeid. Jeg har ikke så mye peil på mac, men er dette tilbudet godt, eller kan hun få en bedre bærbar pc til samme pris?

 

EDIT: La til link takket være Cobos.

 

Her er den.

Endret av Lex-Icon
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det der hørtes jo helt sinnsykt billig ut! ibook skal jo være bra det, så sant det ikke er en eldgammel modell. Og om hun ikke har noen spill hun vil spille på den, eller er helt avhengig av noen programmer som kun finnes for windows... og gidder å bruke litt tid på å lære seg et nytt operativstystem... så burde det gå helt fint!

Endret av Vannjenta
Lenke til kommentar

Kikket på eplehuset på nett og fant ikke tilbudet der, så jeg kan ikke uttale meg eksakt om spesifikasjonene - trolig er det er "litt" utgått modell. Jeg skal ikke gi meg i kast med å sammenligne pris/ytelse på Mac vs PC, men med mindre det er en modell som har ligget veldig lenge i butikkhyllen så fungerer den helt greit til kontorarbeid og det en musikkstudent ellers måtte ha bruk for. Et argument for å velge PC er først og fremst hvis alle rundt henne (som evt kommer til å hjelpe henne - vet ikke hvor datakyndig hun er selv) har PC, eller hvis det er helt spesielle PC-programmer som hun trenger å bruke. Stort sett bruker vel folk i musikk og multimediabransjen Mac, så jeg tror hun skulle være sikret hjelp hvis hun trenger.

Mac er uansett lett å lære (har selv erfaring med både Mac og PC)

Lenke til kommentar

Takker for svar folkens.

 

Kikket på eplehuset på nett og fant ikke tilbudet der, så jeg kan ikke uttale meg eksakt om spesifikasjonene - trolig er det er "litt" utgått modell.

 

Ja var innom der selv, men fant ikke den. Jeg tror det er en sånn modell som de bare har 1 igjen av og vil selge bort.

 

Stort sett bruker vel folk i musikk og multimediabransjen Mac,

 

Ja, sant det, men "musikk-arbeidet" hun kommer til å gjøre tror jeg ikke er noe krevende for maskinen. Jeg tror det er mer snakk om notearbeid, som kan sammenlignes med kontorarbeid.

Lenke til kommentar

Det er vel forrige modell, men vil påstå at det er et meget bra kjøp. MAC lager kvalitetsmaskiner, liknende PC(IBM komp) til samme pris vil ha mye lavere kvalitet. Denne har hun 1) god batterilevetid på 2) relativt stor HD 3) den er liten og lett. Eneste hun ikke får er en spillmaskin, til det yter den for dårlig, men til kontor/skolearbeid er den helt topp(masse tester på nettet). En annen ulempe er 12.1" skjerm, noe som er litt lite i forhold til det som er normalt i da(14.1"~15.4"), men igjen er jeg rimelig sikker på at det er stort nok for hennes type arbeid.

 

edit: hmm så den er utsolgt, men det var vel 2modeller til lavpris? Ellers så starter vel ny G4 iBook på 10500.- som heller ikke er et dårlig kjøp, da får hun bedre specs.

Endret av kindings
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...