Gå til innhold

PC til internett kafè/spill??


Anbefalte innlegg

Et lite tips til deg når du har fått startet opp og skal til å installere... Bruk Norton Ghost. Installer én gang, og så speiler du harddisken til alle de andre. Fiks finito, så har du plutselig 20 maskiner klare.

 

Velger du å kjøpe Norton Ghost 2002 Corporate Edition kan du gjøre dette over nettverket, og da kan du jo bare sette operasjonen på over natten, så er det klart til neste dag :wink:

 

Eller du kan gå for det Teacher kortet... Det så jo utrolig bra ut.

 

Vel, jeg har bare en ting å si til slutt:

 

Lykke Til!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

På skolen min har vi DELL maskiner med sånt Teacher kort. Funker veldig bra, eneste problem er at skolen ikke legger inn nyere drivere og sånt. Maskinene er heller ikke mulige å åpne uten spesial verktøy, mao. idiot sikre :razz:

 

Ellers er Norton Ghost, evnt. Powerqust Drive Image, veldig bra og billige programmer.

 

Lykke til!

Lenke til kommentar

Var på CyberNett i Drammen en gang (sugde!!!) der hadde de en kopi av alle spilla, så hadde de lagt dem inn på alle maskinene og brukt nocd-crack... de sa det var fullt lovlig, men jeg tvilte litt.

 

Og på maskinene holder det med en 1Ghz Duron, 20-30g HD, billig HK, 250 RAM Gf2TI--

Lenke til kommentar

Jeg synes dette er feil forum å spørre. Her er det hardware fanatics som holder til...ikke buisnessmen.

 

For det første er det ytterst få internett cafeer som går rundt...hvorfor tror du det er så få?

 

Og vil du VIRKELIG ha 20 PC-er du har bygget. Med alt det innebærer.....finne feil om ting ikke funker...returnere defekte enheter...instalere OS 20 ganger, drivere 20 ganger..osv osv..du kan bruke mange dager på det alene...

 

Om du vil dette..gå til IBM, Dell, eller Compaq og kjøp PCene der. Da får du service avtaler og opperativsystemer..osv. Hvem skal drifte nettverke? Sette opp internett routere for alle maskinene.....osv....

 

De gutta her på HW.no kan sine Hardware saker..men hardware er nesten det siste du bør vurdere for dette du skal....feks..åssen skal du tjene penger?

 

AKIRA

Lenke til kommentar

Alltid et surt eple!!(akira)

 

Jeg spurte hva slags hardware som var å anbefale til internett cafè. (det har vel noe med hardware å gjøre??)

 

De cafè'ene jeg kjenner til går godt nok. Jeg prøver ikke å bli rik, bare å skape min egen arbeidsplass!

 

Bygge maskinene gjør jeg glatt selv. Da vet jeg hva jeg får 100%. Jeg har det ikke travelt, jeg har mange dager på å få de ferdig.

 

Går man til de "store" og handler maskiner så blir man stående med skjegget i postkassa den dagen man skal oppgradere. I slike ferdig maskiner er det uten unntak (så vidt jeg har opplevd) aller billigste/dårligste komponenter med tanke på oppgraderinger. Skal man ha ny cpu så må man gjerne bytte både hk og cpu på grunn av at hk ikke støtter bedre cpu enn det som står i. Mulig jeg tar en del feil her men det er erfaringen jeg har hatt med en del kompiser som har latt seg lure av de "store".

 

Man har da folk som kan sine saker i vennekretsen.(internett routere og drifting av nettverk)

 

Tjene penger er noe man gjør når folk er villig til å betale for det man vil selge.

Lenke til kommentar

Jeg setter ikke pris på å bli kalt et surt eple, det var sakelig og nyttig informasjon jeg kom med.

 

Det er en grunn til at firmaer handler hos de "store"...men seff, liker du å bygge PC-er så have fun, men jeg anbefaler deg fortsatt å fokusere på det å tjene penger på cafeen enn å flikke på om du skal ha Asus eller Soyo hovedkort.

 

Du kjøper ikke en ferdigbygget PC for å oppgradere den..du kjøper den for å avskrive den over 2 - 3 år...dette er noe du må planlegge i din buisnessplan, og dine langsiktigemål. Så når 3 år er gått, har du lagt opp nok penger til å erstatte alle PCene med nye. tenk deg hvor behagelig da....du har en PC som ikke funker..du ringer support..de sier de sender en ny, eller en kommer å reparerer den....eller du må sitte der sjæl å mekke og fikse...mens du burde drive cafeen. Jeg synes bare at du burde fjerne alle usikkre momenter som gjør at du kan få en vellykket arbeidsplass og gjøre den så strømlinjeformet som mulig....det er mitt råd.

 

AKIRA

Lenke til kommentar

Jeg må bare le når jeg ser dere diskutere netcafè.

Tror ikke de fleste av dere har noen som helst anelse om hva det igrunnen innebærer å dive noe slikt.

HAr selv vært med og starte to stk. Har nå overtatt en cafe som jeg skal drive selv.

 

Det absolutt MINSTE problemet en har er å få fatt i maskiner. Kjøp inn det som er billigst men alikelvel holder til alle spill. Stapp i et teacher kort! Ferdig.

 

Lisenser på windows ja. Kjøper OEM billig.

Spill - Sirca 2 til 3 stk. spiller red alert eller hva det enn måtte være på likt. Det betyr at du greier deg med 3 lisenser. Alle var med på den?

(Online spill med cd key er noe annet)

 

Så til det som er problemene. Lokaler. Opprettelse av et event. firma. Økonomi. Ansatte. (lønn eller på frivillig basis)

Hva skal en selge i disken. Hvordan få plassen til og se bra ut. Markedsføring. Få en god kundekrets som ikke bare består av drittunder som skriker fordi de taper i CS. Internett.

 

Har også sett folk på dette forumet som snakker om at en må drite i vanlige folk på en slik plass og kun satse på pro gamer, å klaner. Dere er i hvertfall helt på jordet. Fakta er at det er vanlige folk som kommer. Og de HATER når det sitter selvgode klan folk på cafè'en og ler av folk som prøver CS for 3 gang.

 

Maksinene er bare å kjøpe å sette opp de. Resten må det jobbes med.

Lenke til kommentar

1. Kjøp ferdig maskin med support avtale! Du får nok å gjøre om du ikke skal bruke mye tid på feilsøking.

 

2.Kjør group policy på alle evt. kjør domene. ha strenge tilgangsrettigheter.

 

3.Bruk norton ghost. Oppdater image med spill og div, og gjerne reinnstaller alle pc'r hver natt!

 

4. det holder godt med standard utstyr (mus tastatur)

 

5. Hardware/software er det enkleste, BUISNESS

er den harde delen. Sørg for at HW/SW krever MINST MULIG jobb fra deg, så kan du konsentrere deg om å forbedre tilbudet til kundene/tjene mer penger.

 

6.Snakk med folk som har erfaring fra drift av større nett. (som meg) de vet gjerne litt om hva man setter pris på ved en maskin.

 

Lykke til

MVH

Lenke til kommentar

Hvis du skal ha 20 identiske maskiner vil jeg anbefale å kjøpe Norton Ghost eller tilsvarende. Sparer enormt mye tid hvis du må reinstallere OS. Sett opp en multicast server så har du reinstallert os på 20 maskiner på en brøkdel av tiden i forhold til å gjøre det manuellt en maskin om gangen...

Lenke til kommentar

Quote:


On 2002-04-07 23:40, STURM skrev:

Alltid et surt eple!!(akira)



De cafè'ene jeg kjenner til går godt nok. Jeg prøver ikke å bli rik, bare å skape min egen arbeidsplass!








 

Synes ikke det er dårlig å tørre og satse 200 000,- en internett cafe :smile:

Det beste med en jobb må jo være og være sin egen herre.

Jeg hadde ikke turt det,men jobber man hardt for og få det til,så går det sikkert oxo.

Den som intet våger intet vinner :wink:

Lykke til i hvertfall.

 

Mio

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...