Gå til innhold

Ny Barebone: AMD64+Nf 3 150 Eller P4@3GHz med 865G


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Jeg ønsker meg en liten nett workstation og sikler da på shuttle barebone.

Jeg har 10 000 i budsjett samt at jeg kun kan handle fra http://www.amraam.no/

 

Jeg tenkte først på Nforce3-150 (SN85G4) med en AMD64 3000+ med 512kb L2 men jeg må jo kjøpe nokså dyrt Cosair eller TwinMOS TwiSTER minne.

 

Nå ser jeg også at folk snakker om feilene på 150 chipsettet og at 250 chipsettet vil bli så mye bedre. Vil f.eks en Aopen barebone med 865G og en P4@3GHz med 800Mhz FSB gi meg mer for pengene ?

 

Nå har jeg ikke lest så mye om NForce3 150 chipsettet og har da ikke kommet over info om disse svakhetene.. Shuttle kortet har SATA kontroller

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

vel var jeg deg hadde jeg gått for en amd 64 system, men vent i så fall til nforce3 250(GB) kommer ut, det har løst alle de problemene som var/er med 150 utgavene, tipper de fikser ram problemene også

 

og amd 64 er hakkket bedre enn p4 også, så hvis du klarer å vente, så gjør det

 

ps: hvorfor kan du bare shoppe fra amraam? :dontgetit:

Endret av Spirre
Lenke til kommentar

Hmmmmmmmmmm, trodde ikke det var så mye feil med nForce chip settet, trodde det var de første chip settene fra VIA som var kresne på minne, men men

 

Ellers tror jeg det blir hipp som happ om du velger en rå P4 med 800 buss eller en A64. :cool:

Endret av slimboy
Lenke til kommentar

Grunnen til at jeg kun kan handle på amraam.no er fordi jobben skal kjøpe ny hjemme maskin til meg og jeg tror sjefen min har en grei avtale der. Jeg har akutt behov for en ny boks og jeg kan ikke vente på den nye NForce 250'en.

 

Er det ram timing som er det store problemet med NForce 150 kortene også ?

Ser at Shuttle boksen har fått god omtale på x-bit labs og Hard OCP men det er jo ikke så nytt lengre.

Endret av jif-universal
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf

Gå for SN85G4. Har ikke hatt noen problemer med den til nå. Jeg har også inntrykk av at de fleste foretrekker nForce 3 150 til fordel for VIA's brikkesett. Dessuten tviler jeg på at Shuttle kommer ut med en SFF basert på nForce 3 250 i nærmeste fremtid.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf
shuttle-boksen er sikkert et bra kjøp den, men enkelte nforce3-kort har store problemer med noen minnetyper, men virker som shuttle-barbone takler ganske mye :yes: av de to valgene du står mellom ville jeg muligens tatt shuttle om du ikke har tid til å vente på noe litt bedre

Enkelt nForce 3 kort? Det eneste du bør tenke på er at Shuttle-maskiner ikke liker TwinMos, uansett hovedkort.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf
jeg ville uansett gått for et AMD64 system, men pass på å få en ram som ikke krangler med resten av systemet

Som Corsair, Kingston, OCZ, Geil osv. Ganske greit utvalg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...