Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Ta opp fra NRK Web-TV

Anbefalte innlegg

Skrevet
Får ikke opp noe mulighet for "save as" jeg jallakim.

I IE er den ikke der og hvis jeg prøver Opera ber den med laste ned en plugin før jeg får noe bilde og siden jeg kommer til er en nedlastingside for WMP!

Wtf?

Ser ut som om dem har endret litt på kodene her ja :) Lenge siden eg drev aktivt med dette.

Jeg fikk litt "problemer" med det i IE, men i Opera funket det gull.

Testet med Underholdning -> Autofil -> Jan Erik blir blaut!

Finnes nå to måter å finne filmklippet;

1.

Åpnet klippet, og så høyreklikket eg (utenfor selve videovinduet), og valge Frame -> View source.

Fant frem denne kodesnutten; src="asxmac.aspx?param=XXXX

Der XXXX står for et h*lvetes langt url.

For å finne URL'en man skal laste ned, legger man til http://www7.nrk.no/nrkplayer/.

I dette tilfellet, ble koden slik;

http://www7.nrk.no/nrkplayer/asxmac.aspx?param=M)fNj(6s3Mn2ICbw7hPXX681RQ02JH)9LGEaCStjD4DQh)cZHcJSShWADU8BXWd7UVja20HLSbHSrd(4EbrZmKQqk5yCe0QhxHpMe5WhKeNUzCFITNThokEB3XOBWAP(lheVVF69tiEWJWYTii1mPcdPOd8piPFUPNSyial0xW3(T66wzVkJ0nORAQPGt3OOlInY4ctTree)uGAJp5a506ZtzQcojUmQDon4Y9YUsggqif7IMpB6UmYG5fmWD4DaNWkYFNKZd4kxSxyQCb0opgZBtQM335F4J9VXrMgAjyQMefAexSlEXnghK8Wa)aIxOB3l68f1v8M6OclBZTYrpGP6TA5hskn(kYZyo3fy4GY!

2.

Åpne videofilen. Høyreklikk i videovinduet. Velg egenskaper. Bla deg til fanen "Show", der finner du samme klippnavnet som du fant bak src= i nr.1.

Følg samme prosedyre som i 1.

Det burde være alt :thumbup:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Får ikke web-tv til å funke i Opera, bruker siste stable versjonen med java.

Noe spesielt jeg må gjøre?

Etter jeg trykker på det jeg vil se skjer det ingenting og hvis jeg prøver å navigere tilbake eller velge noe annet klikker opera og det lukkes.

Utrolig frustrerende, skulle gjerne lasta ned etpar autofilprogrammer.

:roll:

Skrevet

Voldsomt med svar her nå, men hvordan i honen får eg detta te??

Noen som gidder å gå gjennom hele oppskriften med HiDownload? Skjønner ikke helt sniffingen der.........

Skrevet

Godt at noen spurte om dette og fikk svar. Gikk meg selv bort i "capture" jungelen for over et år siden, men kan nå friske opp litt igjen. :thumbup:

Skrevet

Får ikke web-tv til å funke i Opera, bruker siste stable versjonen med java.

Noe spesielt jeg må gjøre?

Etter jeg trykker på det jeg vil se skjer det ingenting og hvis jeg prøver å navigere tilbake eller velge noe annet klikker opera og det lukkes.

Utrolig frustrerende, skulle gjerne lasta ned etpar autofilprogrammer.

:roll:

Snodig. Det med del2 av hvordan du finner url'en, funker i IE også da.

Version info;

Version: 7.22 

Build: 3221 

Platform: Win32 

System: Windows XP 

Java: Sun Java Runtime Environment version 1.4

Skrevet (endret)

Hvor lang tid skal repair-prosessen i AsfTools ta? Her kommer den til ..writing:#####XXXXXXXXXXXX og der står den i det uendelige. Har den dermed låst seg, eller er den ferdig?

EDIT, etter å ha lastet filen ned på nytt ved hjelp av nettransport, gikk det veldig fint.

Endret av torsoli
Skrevet

Kan anbefal WMRecorder til dette formålet! Har kjørt ned en del episoder av "Team Antonsen" med denne løsningen, og det har fungert utmerket!

Du starter programmet før du åpner IE, og når du kjører i gang en Windows Media stream sniffer den automatisk streamen og legger URL'en til en liste. Du kan velge å ta opp streamen live fra web-TV vinduet, eller laste ned streamen direkte fra servere (URL mode)... Opplevde en periode at NRK's web-TV hakket hvis jeg streamet live, men når jeg lastet ned i URL mode med WMR var "opptaket" fritt for hakk/lag...

Skrevet
Kan anbefal WMRecorder til dette formålet!

Danke. Sparer en del tid & arbeid med det programmet. :yes:

Ja, det er finfint det progget faktisk... Kan vel strengt tatt ikke gjøres særlig mye enklere...

• 1 måned senere...
  • 3 uker senere...
Skrevet (endret)

Ja, jeg har testet WM Rec. Hvor i svarte ble de gamle meldingene av her?

Anyways, jeg har prøvd å ta opp Norge Rundt sendingen 16.04 i år, men får problemer med at opptaket stopper rundt 8:40.

Dette skjer hver gang jeg prøver å ta opp denne filen med WMR (som viser seg å være et helt genialt prog!), og det skjedde ikke i en del andre filer jeg prøvde å ta opp fra NRK.

Noen som har peiling på hvorfor dette skjer og hvordan jeg fikser det slik at opptaket ikke stopper automatisk på dette punktet?

Lifeform

Endret av Lifeform

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...