Gå til innhold

Gammelt spill - trenger navn


Anbefalte innlegg

Jeg spilte en gang et asteroids lignende spill, dette var for noen (en del) år siden og jeg er på jakt etter dette spillet igjen, derfor lurer jeg på om noen av dere kjenner igjen spillet jeg skal prøve å beskrive.

 

Spillet var veldig enkelt grafisk messig, og besto av enkle rundinger, firkanter og trekanter, slik som Asteroids orginalspillet.

Men det var snakk om å kolonisere "planeter" slik at disse kunne bygge nye skip og lignende. Nå er det veldig lenge siden jeg spillte dette og jeg er ikke helt sikker på noe videre handlingsmønster.. Men dere som har spillt noe lignende husker sikkert hva jeg tenker på.

 

Husker noen et slikt spill? Alle forslag mottas med takk!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har også prøvd å finne tilbake til et gammelt gammelt strategi spill i verdensrommet, der man fant planeter og stjerner, rensket de for ressurser og bygde kampskip, som man igjen kunne "plassere oppå hverandre" og lage sterke armadaer. Tror det het noe med Star.... 3. Ikke Star Control, det jeg sikter til var trolig freeware/shareware.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-10579

Husker jeg spilte noe lignende på Amiga, som het "Millenium 2.2"

 

Det var selvfølgelig ikke "Elite" du mente? (Stemmer godt med "trekanter og rundinger")

Endret av Slettet-10579
Lenke til kommentar

Nei det er ikke Elite, kan ikke bygge skip og flåter med planetene man er innom der.

Millenium2.2 er det hvertfall ikke, det spilte jeg masse, det hadde ikke firkant-grafikk, men vakker håndtegnet grafikk. Dessuten fulgte det et script veldig tett, kunne fullføre spillet på nøyaktig samme måte og tid flere ganger.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...