Gå til innhold

Ny a64-PC hovedsakelig til spilling


Anbefalte innlegg

Heisann

 

Jeg skal kjøpe ny PC, og har foreløpig tenkt på disse delene:

 

Kabinett - Antec P160W MidiTower Aluminium ATX +Window

Strømforsyning - Antec True Blue 480W

Prosessor - AMD athlon64 XP 3000+

CPU-kjøler - Gigabyte PCU21-VG

Hovedkort - MSI K8N NEO Platinum Edition S754 nForce3 250GB,SATA,Dual-GbLAN,ATX,Raid

RAM - TwinMOS PC3200 DDR-DIMM 512MB CL2.5 32M*8/16chip, 184-P (for DDR-PC400MHz)

Floppy - et eller annet

+ Kjølepasta (Arctic silver 5 (3,5g)) og noen blå kald katode lys..

 

Dette havner i underkant av 7000, hvis jeg kjøper fra Komplett, databutikken og microplex. Har tenkt å kjøpe AR9800pro, raptor-disk, og lcdskjerm senere, men har ikke råd til dette nå..

 

Lurer egentlig mest på hva dere synes om HK, RAM og kjøleren. Prøver å holde meg i denne prisklasse, men er villig til å slenge på noen hundrelapper hvis det lønner seg.

 

På forhånd takk for hjelpen!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Skrev egentlig bare opp twinmos ram-en fordi den ble anbefalt her på hw.no. Men får jo den for under 1000-lappen. Kjøper jeg ram med lavere latency må jeg legge på 4-500 kr, og jeg vet lite om dette gir en lønnsom ytelsesøkning.

 

Vil det f.eks lønne seg å kjøpe en "Corsair CMX512-3200LL XMS3200 Low Latency 512Mb DDR PC3200 CAS2 400MHz with Heatsink" for 1584kr?

 

Geil ram-en som du foreslo ser fin ut den, men vil helst ha noe som finnes hos enten komplett eller databutikken, siden jeg skal bestille de andre delene fra dem.. Noen forslag?

Lenke til kommentar

Hei!

 

Morro å shoppe ny PC.

 

Er i samme situasjon som deg og har faktisk satt opp en forholdsvis lik PC ;-)

 

Foreløpig ser bestillingslisten min slik ut:

 

Kabinett - Thermaltake Xaser V

Prosessor - AMD athlon64 XP 3000+

Thermaltake Volcano 9 CPU vifte.

Hovedkort - MSI K8N NEO Platinum Edition S754 nForce3 250GB,SATA,Dual-GbLAN,ATX,Raid

RAM - 2 x TwinMOS PC3200 DDR-DIMM 512MB CL2.5 32M*8/16chip, 184-P (for DDR-PC400MHz)

Skjermkort: AR9800 Pro

HD: Raptor 10000rpm 36MB, Caviar 7200rpm 160MB

 

Ser du har en strømforsyning på hele 480W. Er ikke dette litt mye? Hadde selv tenkt en Aopen super lownoise 350 W.

Endret av Arne And
Lenke til kommentar
Ser du har en strømforsyning på hele 480W. Er ikke dette litt mye? Hadde selv tenkt en Aopen super lownoise 350 W.

Veit ikke jeg ass.. Satte opp den strømforsyninga etter å ha lest noen bra anmeldelser av den. 480W er garantert for mye, samtidig vet jeg ikke om 350W er nok. Jeg tenker at det er bedre med for mye enn for lite. :thumbs:

Lenke til kommentar

Ja, jeg sjekka litt rundt selv og kom til samme konklusjonen. Dessuten skal jeg jo stasje kabinettet opp med frekke LED's og mange vifter, så det er bedre å være på den sikre siden. Tror jeg velger en strømforsyner som heter ThermalTake Silent PurePower 420 til 720 kr.

Lenke til kommentar
Ja, jeg sjekka litt rundt selv og kom til samme konklusjonen. Dessuten skal jeg jo stasje kabinettet opp med frekke LED's og mange vifter, så det er bedre å være på den sikre siden. Tror jeg velger en strømforsyner som heter ThermalTake Silent PurePower 420 til 720 kr.

Kjøp heller Fortron/Source på 350W. Den er målt til å yte 453W. :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...