Gå til innhold

Ny Powerbook


Anbefalte innlegg

Hei alle sammen,

 

Nå har det seg slik at jeg skal ha ny powerbook, og jeg er da i tvil om jeg skal velge 12" eller 15". Er det noen som kan komme med forslag til hva jeg burde velge.

 

Har en G5 så derfor er 17" unødvendig som skrivebordserstatter. Er glad i å reise og synes derfor at 12" virker perfekt, men allikevel kanskje litt lite?

Er det noen som har erfaringer og tips så kom gjerne med dem.

 

Mvh. Ecks::

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei alle sammen,

 

Nå har det seg slik at jeg skal ha ny powerbook, og jeg er da i tvil om jeg skal velge 12" eller 15". Er det noen som kan komme med forslag til hva jeg burde velge.

 

Har en G5 så derfor er 17" unødvendig som skrivebordserstatter. Er glad i å reise og synes derfor at 12" virker perfekt, men allikevel kanskje litt lite?

Er det noen som har erfaringer og tips så kom gjerne med dem.

 

Mvh. Ecks::

Hei,

 

Jeg har 12", og synes den er helt grei. Reiser litt med tog (er student, bor langt hjemmefra) og den er PERFEKT til å se et par filmer på under reisen.

Lenke til kommentar

Er skjermen for liten til å gjøre skrivearbeid på? Tenkte å bruke den mest til keynote og evt. tekstbehandling. Evt. om man kjøper den fra USA, hvordan gjør man det med tastatur og sånt da? (Skal dit om ikke så lenge)

Endret av eckmann
Lenke til kommentar

Skjermen en perfekt til skrivearbeid. Det kan godt hende det er mulig å bestille med et annet en amerikansk tastatur og greier. Event kan man kjøpe et eksternt tastatur og koble på mac'en når du bruker den.

Det du også må huske på når du kjøper fra utlandet er at du da får helt andre rettigheter som kunde en det du ville fått her hjemme i Norge. Vi er så heldige at vi har kjøpsloven, som beskytter oss om det skulle skje noe. Mener å huske at Apple kun har et års garanti, mens kjøpsloven gir oss rett til iallefall to års reklamasjonsrett.

Lenke til kommentar

Da tror jeg at jeg satser på å kjøpe i Norge, tenkte kanskje at det hadde vært tøft å kjøpe den i USA, ettersom det er litt å spare, og når jeg først skal til San Francisco så kunne jeg like godt stikke innom Apple Store'en der. Men det blir altfor slitsomt å drasse rundt på et ekstra tastatur, men jeg har aldri hatt noe behov for dette.

 

Er det noen mulighet for å skifte språk som i XP med språklinjen osv.? Bare bytte tastaturspråk? Da er jo det hvertfall en mulighet. Bruker for det meste norsk og russisk tastatur.

Lenke til kommentar

Det du kan gjøre er å kjøpe i usa med applecare, da har du tre års service i hele verden. Prisen blir jo da noe høyere, men jeg tror likevel det er billigere enn i Norge.

 

Tastaturet er i utgangspunktet ikke noe problem, å drasse rundt på ekstra tastatur må være en spøk. Du som sitter på en g5 burde vel vite at man i osX kan bytte språk som man vil fra menylinjen. Problemet ligger da i å huske hvor de forskjellige tastene ligger, men det lærer man fort. Sitter selv på en maskin med amerikansk tastatur.

Lenke til kommentar

Hehe, ja, burde kanskje vite det, men har aldri hatt behov for å gjøre så, så har heller ikke prøvd. Burde kanskje gjort det før jeg postet her. Å huske hvor tastene ligger er jo ikke noe problem, skriver jo uten å se på nå, så om jeg lar være å se på tastene er det kanskje en mulighet for at jeg ikke blir forstyrret av det amerikanske layout'et.

 

Da har jeg bestemt meg, da venter jeg til SF og AppleStore. Det blir spennende.

Uansett, takk for alle svar og hjelp så langt.

 

Mvh.Ecks::

Lenke til kommentar
Det hadde jo vært kjekt å vite, men tror dessverre ikke det er så altfor mange som vet det :(

Stemmer det, de sier aldri når de skal lansere en ny maskin.

 

P.S du har en syk maskin. Sikle sikle. :dribble:

Og du har noen coole tegeninger på hjemmesiden din.

Hun ene damen var super nice.

Hehe, tusen takk for det.

 

Men var det noen som visste svaret på det med varmen på 12"?

Lenke til kommentar
Men var det noen som visste svaret på det med varmen på 12"?

Min far bruker en Powerbook 12" når han er ute på oppdrag, stort sett

Photoshop jobbing. Han sier at den etter noen timer blir for varm til ha

rett i fanget, men det blir de fleste bærbare. Den er ca 1,5 år gammel

om eg ikkje husker helt feil. Vil utfra de gangene eg har brukt den at

det ikkje er noe stort problem med varme...

Lenke til kommentar
Men var det noen som visste svaret på det med varmen på 12"?

Min far bruker en Powerbook 12" når han er ute på oppdrag, stort sett

Photoshop jobbing. Han sier at den etter noen timer blir for varm til ha

rett i fanget, men det blir de fleste bærbare. Den er ca 1,5 år gammel

om eg ikkje husker helt feil. Vil utfra de gangene eg har brukt den at

det ikkje er noe stort problem med varme...

Da tror jeg at jeg har bestemt meg, jeg. Det blir nok en 12" nå. Jeg gleder meg, jippi.

Lenke til kommentar
Men var det noen som visste svaret på det med varmen på 12"?

Min far bruker en Powerbook 12" når han er ute på oppdrag, stort sett

Photoshop jobbing. Han sier at den etter noen timer blir for varm til ha

rett i fanget, men det blir de fleste bærbare. Den er ca 1,5 år gammel

om eg ikkje husker helt feil. Vil utfra de gangene eg har brukt den at

det ikkje er noe stort problem med varme...

Og den nye PB12" er blitt betydelig bedre angående kjøle løsninger. Den er vist betydelig kjøligere enn Rev A PB12".

Lenke til kommentar

Eneste minuset jeg finer så langt er at det blir litt vanskelig å kople til en 20" ACD med ADC til 12". Men det får så være. Hva vil dvi-mini egentlig si?

Annet enn det ser jeg n ingen grunn til ikke å kjøpe 12", selv ikke den grunnen er god nok da, men allikevel.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...