Gå til innhold

9800 Pro + Strømforsyning


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvilken PSU har du? Jeg har en Fortron 300w, et 9800pro, 2 disker, dvd, cd-brenner, 2pci-kort, 3 brackets og 4 kabinettvifter. Tror du bør kryss-sjekke komponentene du har før du går til innkjøp av ny PSU. Jeg har ikke problemer med strøm.

Lenke til kommentar

Hva skjer når du prøver å starte? Er alt dødt så skal du ikke se bort i fra at psu'en er gåen. Får du prøvd med et annet skjermkort for å finne ut hvor feilen ligger? Hvis pc'n starter, men "dør" etter noen sekunder så er nok psu'en før liten.

Lenke til kommentar

Det skjermkortet trekker ikek så mye dtrøm at 300W er for lite. Ikke med det andre utstyret du har i maskinen ihvertfall. Om du skulel få problemer med strøm til skjermkortet, så hadde du ihvertfall ikek fått problemer før du hatte brukt det i 3D applikasjoner. Kortet bruker bare en brøkdel av strømmen inntil den må jobbe med 3D. Med andre ord bruker den neppe så mye stort mer enn et hvilket som helst annet kort når du bare henger rundt i windows.

 

Jeg tror 9800 Pro har en ekstra molex-kontakt du må plugge til. Har du husket denne?

 

Ellers, så høres det mye heller ut som om kortet er dødt enn at det får for lite strøm...

 

-Stigma

Lenke til kommentar

Problemet kan også ligge i hovedkortet ditt, jeg kjører jo selv mitt Radeon 9800 Pro på en 300W strømforsyning. Abit KG7 har et kompabilitetsproblem med Radeon 9700/9800-baserte kort som gjør at man ikke får skjermbilde. Ifølge denne tråden hos Rage3D ser en BIOS-oppdatering ut til å være løsningen.

Endret av EviLEddiE
Lenke til kommentar

Jeg har vært borte i lignende problem i et nettverk jeg har ansvaret for. Prøv å ha både pc og skjerm avslått.. Slå på pc'n og vent 5-10 sekunder før du slår på skjermen. Det fungerte nå vært fall i mitt tilfelle. Virker som om psu ikke klarer å levere nok under oppstarten. Det virker som om du får investere i en ny psu da det virker som om den du nå har synger på siste verset :thumbup:

Lenke til kommentar

tror det ikke er hovedkortet ditt,hadde liknende oppsett som du har med 300W psu,skiftet den ut med en 360w psu.og alt virker helt glatt,testet den gamle psu i senere tid og det er ingenting galt med den,så jeg hadde kjøpt meg en større psu hvis jeg var deg.

Lenke til kommentar
Hvilken PSU har du? Jeg har en Fortron 300w, et 9800pro, 2 disker, dvd, cd-brenner, 2pci-kort, 3 brackets og 4 kabinettvifter. Tror du bør kryss-sjekke komponentene du har før du går til innkjøp av ny PSU. Jeg har ikke problemer med strøm.

Jeg bruker også "bare" en 300W til mitt oppsett (sjekk profil for hw), men det er en Enermax da, så den gir ut ganske stabile spenninger.

Lenke til kommentar
les på toms hardwere gutter.......!.....300w er alt for lite og et rent sjansespill med hardweren din.......radeon 9800 trekker vel ca.75w og de nye ge-force korta over 90 w.........så kan du regne inn 10w pr.128 mb ram du har osv..osv....med tanke på fremtiden er det bare en fornuftig ting å gjøre....en psu på 550W......!
selvfølgelig et pengespørsmål,men en klar anbefaling.......tror nok mange av dem som kjører 300w har en overraskelse i vente.....det smeller for mange for tiden fordi PSU,en er den delen i pc,en folk ikke tenker skikkelig over....
Lenke til kommentar
les på toms hardwere gutter.......!.....300w er alt for lite og et rent sjansespill med hardweren din.......radeon 9800 trekker vel ca.75w og de nye ge-force korta over 90 w.........så kan du regne inn 10w pr.128 mb ram du har osv..osv....med tanke på fremtiden er det bare en fornuftig ting å gjøre....en psu på 550W......!

            selvfølgelig et pengespørsmål,men en klar anbefaling.......tror nok mange av dem som kjører 300w har en overraskelse i vente.....det smeller for mange for tiden fordi PSU,en er den delen i pc,en folk ikke tenker skikkelig over....

Nå har det seg slik at en 300w psu fra fortron, enermax, og noen til er mye bedre enn en "vanlig" psu på 400w. Når tom's (og mange andre kalkulatorer) regner ut strømforbruk i en pc regner de med komponentenes max load. Hvis jeg setter opp min hardware på samme måte kommer jeg på ca 370w. Jeg har sett fra tester at min psu (300w fra Fortron/Source) kan gå helt stabilt og fint på 450w uten noen fare for at den kobler ut. Finner ikke de i farten nå, men skal gjøre det etter hvert! Det skal jo heller ikke være farlig for hardware'n hvis psu kobler ut pga. at den leverer for lite.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...